וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנב וגבה תשלום: אזרח סין נעצר בפרו כשערך בדיקות קורונה לתושבים

אזרח סיני שגנב עשרות ערכות לביצוע בדיקות לזיהוי נדבקים בנגיף, ערך בדיקות בתשלום לאנשים בבירת פרו. הוא נעצר תוך כדי ביצוע בדיקות לשתי נשים - שאף הספיקו לשלם לו. המשטרה מצאה בביתו תרמיל עם 25 בדיקות וציוד רפואי אחר

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

המשטרה בלימה עצרה אתמול (ראשון) אזרח סין בגין ביצוע לא חוקי של בדיקות קורונה מהירות לציבור, עם ערכות שנגנבו ממשרד הבריאות של פרו והגיעו למדינה רק לאחרונה. טיאנצ'ינג ז'אנג בן ה-36, נעצר במחוז ברנה בעת שעמד לקחת דגימות משתי נשים בפתח ביתן - כך נמסר מהמשטרה המקומית.

לדברי השוטרים במקום, ז'אנג "המשיך לבצע את הבדיקות המהירות שגנב מרשות הבריאות שבה עבד". הוא נעצר כשהוא עוטה מסיכה ולובש סינר רפואי בצבע תכלת, ושתי הנשים עוד הספיקו לשלם לו עבור הבדיקה. "הוא הודה בחקירתו כי הוא אינו מורשה לבצע את הבדיקה המהירה הזו, וכי בדיקות האבחון המהיר נגנבו ממנהלת רשת הבריאות המשולבת של לימה שבה עבד", נמסר מהמשטרה.

תור לסופרמקט בלימה, בירת פרו, שעת התפרצות נגיף הקורונה. 13 באפריל 2020. רויטרס
תור לסופרמקט בלימה, בירת פרו, השבוע/רויטרס

לטענת המשטרה, ג'אנג הודה כי גנב שתי ערכות בדיקה כדי להשתמש בהן לטובת רווח כספי, על חשבון אנשים שחשדו שהם חולים בנגיף הקורונה. המשטרה מצאה בביתו תרמיל עם 25 בדיקות קורונה וציוד רפואי נוסף.

עוד בוואלה!

עוצר הקורונה סוגר על אפריקה, והאלימות המשטרתית נגד אזרחים גוברת

לכתבה המלאה

נשיא פרו מרטין ויסקרה אמר בשבוע שעבר כי כ-330 אלף ערכות בדיקה מהירות הגיעו למדינה והופצו לכל חלקי הארץ. משרד הבריאות דיווח כי עד 12 באפריל נערכו 45,272 בדיקות מהירות. במדינה הדרום אמריקנית נרשמו עד כה 7,519 מקרי הידבקות בקורונה ו-193 מקרי מוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully