וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הקורונה, האפיפיור קרא לסולידריות בכנסייה הריקה: "לא הזמן לאדישות"

פרנציסקוס הקדיש את ההצהרה המסורתית לכבוד חג הפסחא למשבר הקורונה, וקרא לאחדות עולמית במלחמה בנגיף המתפשט. הוא הזהיר מפני קריסה של האיחוד האירופי וקרא להקל בסנקציות בינלאומיות. "אדישות, ריכוז עצמי, חלוקה ושכחה אינן מילים שאנחנו רוצים לשמוע"

קברים חדשים שנחפרים לקורבנות הקורונה בטהרן/--

האפיפיור פרנציסקוס קרא לסולידריות עולמית במלחמה בנגיף הקורונה, בהצהרה המסורתית שנשא לכבוד חג הפסחא, בכנסיית פטרוס הקדוש הריקה מאדם. "זה לא הזמן לאדישות. כל העולם סובל ולכן הוא צריך להיות מאוחד", אמר האפיפיור בהודעה שהתפרסמה ברשת. הוא הזהיר כי האיחוד האירופי נמצא בסכנת קריסה וקרא להקלה בחובות עבור מדינות עניות.

חגיגות הפסחא התקיימו השנה ברחבי העולם בכנסיות סגורות, בעוד מיליוני אנשים נאלצים להישאר בבית. ראש הכנסייה הקתולית העביר את הדרשה המסורתית "לעיר ולעולם", מאחורי דלתות הקתדרלה הסגורות, בעקבות האמצעים שננקטו באיטליה, אחת המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהמגיפה.

בנאום שנשא תחת הכותרת "חג פסחא של בדידות", אמר האפיפיור כי הוא מקווה כי התקווה תהפוך למדבקת, וקרא למנהיגים הפוליטיים לפעול "למען הכלל", כדי לעזור לאנשים לעבור את המשבר ולחדש את חייהם בסופו של דבר. "זה לא הזמן לריכוז עצמי, כי האתגר שעומד בפנינו משותף לכולם", אמר בהצהרתו שעסקה כמעט לחלוטין בהשפעות המגיפה, שהרגה יותר ממאה אלף איש ברחבי העולם.

האפיפיור פרנציסקוס נושא את הדרשה המסורתית לחג הפסחא, 13 באפריל 2020. רויטרס
"לפעול למען הכלל". האפיפיור פרנציסקוס נושא את הדרשה לחג הפסחא/רויטרס

"אדישות, ריכוז עצמי, חלוקה ושכחה אינן מילים שאנחנו רוצים לשמוע ברגע זה", הוסיף פרנציסקוס. "אנחנו רוצים לאסור את המילים האלו לנצח". מבלי לציין מדינה כלשהי, קרא האפיפיור להקל בסנקציות בינלאומיות ובירך את הרופאים, האחיות ועובדים אחרים שסיפקו שירותים חיוניים במהלך המגיפה.

עוד בוואלה!

הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי דורון הלך לעולמו בגיל 79 לאחר שחלה בקורונה

לכתבה המלאה
האפיפיור פרנציסקוס בחגיגות המסורתיות לחג הפסחא בכנסיית פטרוס הקדוש בוותיקן, 13 באפריל 2020. רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס בחגיגות המסורתיות לחג הפסחא בכנסיית פטרוס הקדוש בוותיקן/רויטרס

האפיפיור מעביר בדרך כלל את המסר שלו לעשרות אלפי אנשים שנוהגים להתכנס בכיכר שמחוץ לכנסייה המפורסמת. במסר שלו השנה הוא הביע דאגה מיוחדת לעתידה של אירופה. הוא הזהיר כי האיחוד האירופי עלול לקרוס אם לא תושג הסכמה על העזרה להתאוששות האזור. מדינות האיחוד חלוקות ביניהן בסוגיה כיצד להפחית את ההשפעה הכלכלית של המגיפה, כשהמדינות העשירות יותר, כולל גרמניה והולנד, חוסמות דרישות של ספרד ואיטליה, שנפגעו בצורה קשה יותר מהנגיף עד כה.

האפיפיור הוסיף בהצהרתו כי "חשוב מאי פעם" שהיריבויות שהיו קיימות לפני מלחמת העולם השנייה "לא יחזרו על עצמן". לדבריו, "האיחוד האירופי עומד כעת בפני אתגר של זמן, שלא יהיה תלוי רק בעתידו אלא גם בעתיד של כל העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully