וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולך בבית החולים ומשוחח עם רופאיו: מצבו של ג'ונסון חולה הקורונה משתפר

10.4.2020 / 19:18

דוברת של ראש ממשלת בריטניה תיארה את הליך ההתאוששות של ג'ונסון, שמצבו התייצב אחרי שיצא מטיפול נמרץ. לעומת זאת, בממלכה המצב ממשיך להחמיר עם שיא יומי של קורבנות - 980 איש מתו מהנגיף ביממה האחרונה

צילום: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הצליח ללכת מרחקים קצרים כחלק מהטיפולים שהוא עובר - כך נמסר היום (שישי) מלשכתו של ג'ונסון, שנדבק בנגיף הקורונה ואושפז בתחילת השבוע בבית החולים. אתמול הוא יצא מטיפול נמרץ אחרי שלושה לילות, והוא עובר תהליך החלמה. בינתיים, ברחבי הממלכה נשבר השיא היומי של המתים מהנגיף, עם 980 קורבנות ביממה האחרונה.

"ראש הממשלה הצליח לעבור מרחקים קצרים, בין הפוגות לצורך מנוחה, כחלק מהטיפול שהוא מקבל", מסרה דוברת מטעם דאונינג 10. "הוא שוחח עם רופאיו והודה לכל הצוות הרפואי על הטיפול הנפלא שהוא מקבל". מוקדם יותר נמסר מטעם דובר אחר כי ג'ונסון ב"מצב רוח טוב מאוד", אולם הוא נמצא בשלבי החלמה ראשונים.

למרות השיפור במצבו של ג'ונסון, שפינויו לטיפול נמרץ טלטלה את המדינה, עדיין לא ברור למשך כמה זמן הוא יהיה מנוטרל. "הוא חייב לנוח, אמר אביו, סטנלי, לרשת BBC. "אתה לא יכול פשוט ללכת מזה ולחזור ישר לדאונינג סטריט ולקחת את המושכות ללא תקופת הסתגלות".

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון במהלך מסע"ת  בנושא נגיף הקורונה בדאונינג 10, לונדון. AP
בשלבי התאוששות מוקדמים. ג'ונסון, בחודש שעבר/AP

ג'ונסון, בן 55, הוא המנהיג הבכיר ביותר בעולם שחלה בווירוס המכה ברחבי העולם. מצבו התדרדר בתחילת השבוע, אחרי כשבוע וחצי שבו היה בבידוד בביתו עם תסמינים ממושכים מהנגיף, חום גבוה ושיעולים. באופן זמני עברו סמכויותיו לשר החוץ דומיניק ראב, שכינס השבוע את ישיבות הממשלה שבהם נידונה הארכת צעדי הסגר שהוטלו כדי לבלום את התפשטות נגיף הקורונה.

אתמול אמר ראב כי מוקדם עוד לקבל החלטה לגבי הקלה במגבלות התנועה, משום שבריטניה טרם הגיעה לשיא ההתפרצות. אחרי הקפיצה במספר המתים ביממה החולפת, הגיעה מניין הקורבנות בממלכה ל-8,958 - החמישי בגובהו בעולם אחרי איטליה, ספרד, ארצות הברית וצרפת. הממשלה אמרה כי היא תקבל תמונה ברורה יותר לגבי מידת ההצלחה של הסגר בשבוע הבא.

"התחלנו כבר לראות השטחה", אמר המומחה למגיפות פרופ' ניל פרגוסון, שעזר לממשלה לגבש את התגובה שלה למגיפה. לדבריו, יידרשו כמה ימים נוספים להאטת קצב התמותה ועוד כמה שבועות עד שניתן יהיה לגבש מסקנות חד-משמעיות שיאפשרו את הסרת המגבלות.

תושבי האי הבריטי נמצאים בתוך השבוע השלישי לסגר, שבמהלכו קיבלה המשטרה סמכויות חדשות לקנוס את מי שיצא מביתו פרט לעבודה במקומות חיוניים או לרכישת מזון ותרופות. הרשויות קראו שלא להתפתות לצאת החוצה במהלך ארבעת ימי חופשת חג הפסחא, שהחלו עם מזג אוויר שמשי.
היועצת הרפואית הראשית של סקוטלנד כבר נאלצה להתפטר אחרי שהפרה את ההמלצה שלה להישאר בבית, ושר השיכון בממשלת בריטניה ספג ביקורת אחרי שדווח כי הוא נסע לביתו השני שמחוץ ללונדון וביקר את הוריו.

"רק לצורך הבהרה - הוריי ביקשו ממני להעביר מוצרים חיוניים, כולל תרופות", כתב השר רוברט ג'נריק בטוויטר. הוא הוסיף כי הוא עזב את לונדון כדי לשוב לבית משפחתו.

"אנחנו בטוחים שהוא עמד בחוקי ההרחקה החברתית", אמר דובר מטעמו של ג'ונסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully