וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות האמריקני מזהיר: מאגר הציוד הרפואי אזל כמעט לחלוטין

9.4.2020 / 9:13

בשיאו של המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה בארה"ב, הודיע משרד הבריאות כי מלאי הציוד רפואי וציוד המגן לצוותים הרפואיים במדינה קרוב לסיומו. לפי המשרד, רק 10% מהציוד הכולל מסיכות מגן, מסיכות כירורגיות וחלוקי מגן נותר, והוא יישמר כרגע במחסנים

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

המאגר הלאומי האסטרטגי של ארצות הברית אזל כמעט לחלוטין מציוד רפואי וציוד מגן המיועד לצוותים הרפואיים הנמצאים בקדמת המאבק בקורונה - כך מסר הלילה (חמישי) משרד הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית לסוכנות הידיעות אי-פי.

בהודעת המשרד נמסר כי המלאי הפדרלי הקיים נמצא בתהליך של פריסת כל ציוד המגן האישי שנותר במלאי שלו לצוותים בשטח. עוד נמסר מהמשרד כי רק 10% מהציוד הכולל מסיכות מגן מדגם N95, מסיכות כירורגיות וחלוקי מגן נותר, וזה יישמר במחסנים כדי לתת מענה לגופים פדרליים במקרה הצורך.

הודעת משרד הבריאות האמריקני מאשרת את המסמכים הפדרליים שפורסמו ביום רביעי על ידי ועדת הפיקוח והרפורמות בבית הנבחרים, המראים כי כ-90% מציוד המגן האישי שבמלאי הלאומי הופץ לממשלות ומדינות מקומיות.

איש צוות במרכז הרפואי היהודי קינגזברוק, ניו יורק, ארה"ב, מפנה גופות של חולי קורונה, 9 אפריל 2020. רויטרס
הציוד כמעט אזל. אשת צוות במרכז רפואי בניו יורק/רויטרס

יו"ר הוועדה המפקחת על בית הנבחרים קרולין מלוני אמרה כי ממשל טראמפ עזב את המדינות לחפש לבד בשוק החופשי את האספקה הנדירה הנחוצה להן, כשלרוב התחרו סוכנויות פדרליות זו בזו על הציוד, מה שהקשה עוד יותר על ההצטיידות.

"הנשיא לא הצליח להכניס מוקדם לפעולה את הסוכנות הפדרלית לחירום, לא הצליח למנות מפקד לאומי למשבר, ולא הצליח לנצל את מלוא הרשות שהקונגרס נתן לו במסגרת חוק ייצור ההגנה כדי לנהל את הפצת האספקה הקריטית", אמרה מלוני. "עליו לנקוט בפעולה כעת כדי להתמודד עם הליקויים האלו", הוסיפה.

בחודש האחרון פנו עובדים רבים בשירותי הבריאות ברחבי המדינה לרשתות החברתיות כדי להמחיש את המחסור ממנו הם סובלים. העובדים שיתפו תמונות סלפי שלהם כשהם עוטים מסכות שנתפרו בבית על פניהם ושקיות אשפה מעל לבגדיהם.

עוד בוואלה!

המודיעין האמריקני ידע על הקורונה כבר בנובמבר. טראמפ בחר להתעלם

לכתבה המלאה

עם זאת, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ האשים את המדינות עצמן בכך שלא התכוננו טוב יותר למגיפה, ואמר שעליהם להסתמך על המאגר הפדרלי רק כמפלט אחרון. אמש פורסם כי ממשל טראמפ בזבז כמעט חודשיים לאחר שקיבל אזהרות במהלך חודש ינואר, לפיהן COVID-19 עלול לגרום למגיפה עולמית. הממשל המתין עד לאמצע מרץ עד שהוזמנו כמויות גדולות של מסכות מגן וציוד רפואי אחר הדרוש לבניית מאגר שישמש את הצוותים הרפואיים. במהלך חודשים אלו, בתי חולים בכמה מדינות טיפלו באלפי חולים נגועים ללא ציוד מתאים וביקשו עזרה.

טראמפ בילה את החודשיים הראשונים להתפרצות הנגיף בהפחתת האיום הנשקף ממנו. הוא תיאר את האזהרות מפני מגיפה כמתיחה שמבצעים הדמוקרטים והתקשורת, וניבא כי עד 26 בפברואר מספר המקרים בארצות הברית יירד במהרה לאפס.

מאגר הציוד הרפואי הפדרלי נוצר בשנת 1999, כדי למנוע שיבושים בשרשרת האספקה, והתרחב לאחר 9/11, כדי להתכונן למתקפות כימיות, ביולוגיות, רדיולוגיות או גרעיניות. הקונגרס סיפק את המימון בשנת 2006, כדי להתכונן למגיפת שפעת אפשרית, אם כי חלק גדול מהמאגר הזה שימש במהלך התפרצות שפעת החזירים מסוג H1N1 שלוש שנים אחר כך.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, קורונה, 9 אפריל 2020. רויטרס
בילה את החודשיים הראשונים להתפרצות הנגיף בהפחתת האיום הנשקף ממנו. נשיא ארה"ב טראמפ, הלילה/רויטרס

עם תחילת משבר הקורונה, היה המלאי הפדראלי מלא בכ-13 מיליון מסכות N95, מסכות המסננות כ- 95% מהחלקיקים הנוזלים או הנישאים באוויר, וחיוניות למניעת הידבקות של עובדי הבריאות. זה רק חלק קטן ממה שבתי החולים צריכים על מנת להגן על העובדים שלהם, שבדרך כלל היו לובשים מסיכה חדשה עבור כל מטופל, אך לעיתים קרובות מחליפים מסיכות רק פעם בכמה ימים.

מהרישומים הפדרליים עולה כי משרד הבריאות ביצע הזמנה ראשונית של מסכות N95 ב-12 למרץ, ואחריהן הוזמנו כמויות גדולות יותר של מסיכות ב-21 במרץ. אך חוזים אלו לא יניבו משלוחים גדולים למאגר הלאומי עד לסוף אפריל, לאחר שהמגיפה כבר תגיע לשיאה, לפי צפיות הבית הלבן.

במשך כמעט חודש דחה טראמפ את הקריאות להשתמש בסמכותו על פי חוק ייצור ההגנה כדי להורות לחברות להגדיל את הייצור של מכונות הנשמה, לפני שהוא החליט על כך בשבוע שעבר. כשנשאל על החוסרים במערכת הבריאות, אמר טראמפ כי על המדינות להיות אסירות תודה על משלוחי האספקה שניתנו להם עד כה. "מה שהצבא עשה זה נס", אמר טראמפ. "להצליח להשיג את כל הדברים האלה, זה לא ייאמן מה שהם עשו למען המדינות".

שיא נוסף במספר המתים בניו יורק

במסיבת עיתונאים שערך בבית הלבן, אמר טראמפ כי הוא מעוניין לפתוח שוב את הכלכלה במהירות, אך לפני כן מספר המתים ביממה בעקבות נגיף הקורונה צריך לרדת. הוא הוסיף כי המרכז למניעת מחלות זיהומיות צפוי לאפשר לצוותים רפואיים שנחשפו לקורונה, להמשיך ולעבוד תחת ביקרות ומגבלות, מבלי להיכנס לבידוד.

הודעת משרד הבריאות האמריקני מגיעה על רקע הודעת רשויות הבריאות בניו יורק, על כך שמספר חולי הקורונה במדינה עלה ל-149,316. בכך, עברה ניו יורק את ספרד ואיטליה במספר מקרי ההידבקות המזוהים והפכה למדינה עם מניין חולי הקורונה הגבוה ביותר בעולם. בסך הכל רשמה ארצות הברית יותר מ-417 אלף מקרי הידבקות בנגיף, ו-14,100 מתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully