וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוצר נגמר: היציאה מהיישובים אסורה, הסגר הכללי יימשך עד מחר

9.4.2020 / 7:00

ההנחיות הנוגעות לליל הסדר הסתיימו היום ב-07:00, אך עדיין אסור לעבור בין הערים. המרכולים והפארמים נפתחים, ומותרת ההצטיידות במצרכים חיוניים. הסגר יימשך עד ליום שישי בבוקר, אך ייתכן והממשלה תאריך את המועד

צילום: רוני כנפו, דוברות משטרת ישראל, שלומי גבאי, יואב אתיאל, ניב אהרונסון

העוצר בליל הסדר, שכלל איסור על יציאה מהבתים, הסתיים היום (חמישי) בשעה 07:00. כעת, לפי החלטת הממשלה, נמשך הסגר הכללי על המדינה לפיו נאסר על כל אדם לצאת מהיישוב בו הוא מתגורר. הסגר יימשך עד מחר בשעה 06:00. בשונה מהעוצר, מותר להצטייד במזון, תרופות ומוצרים חיוניים. התחבורה הציבורית תחזור לפעול רק ביום ראשון בשעה 08:00. עם זאת, מחר צפויה הממשלה לקיים דיון נוסף בנוגע למדיניות בהמשך, וייתכן שמועד הסיום של הסגר יידחה.

בניגוד לכלל היישובים בארץ, הממשלה החליטה כי בתוך ירושלים תהיה חלוקה, ולא ניתן לעבור בין אזור אחד לאחר במהלך הסגר. העיר חולקה לשבעה רובעים - רובע אורנים, רובע אלונים, רובע דרום, רובע מזרח, רובע מערב, רובע מרכז ורובע צפון. באופן הזה, ההגבלות לא יחולו רק על שכונות ספציפיות בעיר.

מחסום משטרה לאכיפת תקנות עוצר הקורונה, ג'סר א-זרקא 9 באפריל 2020. שלומי גבאי
מחסום משטרתי בכניסה לג'סר א-זרקא, היום/שלומי גבאי

בכדי למנוע יציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי או מעבר בין יישובים בניגוד לתקנות, תוגברה האכיפה ברחבי הארץ. שוטרי אגף התנועה פרוסים בכבישים הבין-עירוניים ובכניסות לערים וכן הוקמו מחסומים. בנוסף לכך, המשטרה הציבה מדלגים ועורכת סיורים בתוך היישובים, במטרה למנוע התקהלות ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי או למקום אחר שנאסר בתקנות. 45 מחסומים נפרסו בצירים מרכזיים מצפון ועד דרום.

למרות הנוכחות המתוגברת של גורמי האכיפה, מתווה הקנסות לא השתנה במהלך הסגר, והסכומים יישארו זהים. אדם המפר את ההנחיה האוסרת לנוע יותר ממאה מטרים מהבית ללא סיבה מוצדקת, חייב בקנס בגובה 500 שקלים. אדם המפר את הנחיות הבידוד של משרד הבריאות ייקנס ב-5,000 שקלים.

עוד בוואלה!

לראשונה בחיפה: נפתח מלון לאכלוס חולי קורונה מהמגזר הערבי

לכתבה המלאה
אחרי כניסת העוצר, צומת זכרון יעקב 8 באפריל 2020. יואב איתיאל
כוחות המשטרה פועלים לאכיפת העוצר, אתמול/יואב איתיאל

לדברי גורם משטרתי, במהלך הסגר חל איסור לבקר אצל שכנים, גם אם הם נמצאים בטווח של מאה מטרים ממקום המגורים. ניתן יהיה לצאת במגבלות הטווח לזמן קצר, וחריגה ממנו תתאפשר לצורך קבלת טיפול רפואי ורכישת תרופות בלבד. דגש מיוחד יינתן במגזר החרדי במטרה למנוע התקהלות אסורה במרחב הציבורי בעת החג.

שוטרים מחלקים דוחות לאזרחים שהפרו את העוצר בדרך נמיר /קק"ל בתל אביב,8 באפריל 2020. שלומי גבאי
שוטרים מחלקים דוחות בת"א בגין הפרת ההנחיות/שלומי גבאי

המשטרה הבהירה כי היא "לא תאפשר ניצול של ימי החג לשיבוש המאבק הלאומי בהתפשטות הנגיף, ולכן כל חריגה מהתקנות תטופל בהתאם. נזכיר כי גם במהלך ימי החג, חל איסור מוחלט לצאת לטיולים, לנופשים או לבילויים כלשהם".

(עדכון ראשון: 06:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully