וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלון לחשודים כחולי קורונה מהמגזר הערבי נפתח בחיפה

8.4.2020 / 21:35

המתחם נפתח באכסניית נוער בעיר, והוא מכיל 95 חדרים שיאכסנו אזרחים שנחשפו לנגיף ונדרשים לבידוד. עד כה נקלטו במקום 15 איש. בימים הקרובים יימשך האכלוס במלון, וצפוי להיפתח מתחם נוסף בעכו

צילום: מאיר בן סירא, עריכה: ניר חן

המלון הראשון לאשפוז אזרחים מהמגזר הערבי שנחשפו לנגיף הקורונה נפתח היום (רביעי) בחיפה. מדובר במלון המכיל 95 חדרים, והוא מיועד לחשודים כחולים המתגוררים באזור, ונדרשים לבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות. רגע לפני החג נקלטו במקום כ-15 מבודדים ראשונים.

המלון נפתח במתחם אכסניית הנוער של אנ"א בחיפה, על פי הצעתה של ראשת העיר, עינת קליש רותם. בימים הקרובים יימשך אכלוס החולים, ומלון נוסף אף צפוי להיפתח בעכו, גם הוא באכסניית אנ"א. מדובר במתקן אזרחי שקידם משרד הפנים על רקע מצוקת אפשרויות בידוד במגזר, ועל רקע ביקורת שמלון הקורונה היחיד לתושבי האזור הוא בכלל במועצה האזורית חוף הכרמל, ומיועד רק ליהודים-חרדים.

משרד הבטחון, המפעיל את מלונות הקורונה ברחבי הארץ, ממשיך במאמצים להתקשר עם מלון שיאפשר בידוד בחיפה גם לחולים, מאמץ שטרם נשא פרי. מו"מ בנושא עם רשת מלונות דן על הפעלת מלון דן פנורמה במרכז הכרמל כמלון קורונה, ממש כמו מלון הרשת הנושא שם זהה בתל אביב, נפל בחיפה ברגע האחרון בשל התנגדות שכנים. חולים קלים מחיפה והקריות ממשיכים להשלח לתל אביב ולא אחת הביעו על כך תרעומת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון לחשודים בקורונה במתחם אכסניית נוער בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זהו לא המלון הראשון באזור הצפון שפועל במסגרת המאבק בקורונה. לפני כשבוע וחצי, החל לקבל אליו חולים מהמגזר החרדי המלון במושב ניר עציון, שליד חיפה. במשרד הבטחון עדיין לומדים להתמודד עם האתגרים המיוחדים תוך כדי תנועה. הקושי בהתמודדות עם המגזר החרדי, שלמשרד הביטחון אין הרבה ניסיון עמו, עלה כבר עם הגעת קבוצת חסידי החב"ד מברוקלין ששוכנה במלון דן בירושלים.

עוד בוואלה!

כשפיקוד העורף ישתלט על בתי המלון: כך יתנהל הבידוד של חולי קורונה במצב קל

לכתבה המלאה

גורם במשרד הביטחון המצוי בנושא סיפר לוואלה! NEWS כי "נושא הכשרות היה כמובן העניין המרכזי אבל הוא לא היחיד. הבנו שיש צרכים מיוחדים למגזר הזה ועשינו מיד סיבוב שני של איתר בתי מלון ומלוניות הערוכים מראש לעניין, גם עם הכשרות המחמירה שלהם וגם עם אופי היישוב ואוכלוסייתו וכל המעטפת סביב. כך עלו גם המלון בקיבוץ לביא וגם זה במושב ניר עציון".

הגורם ציין כי מדובר ביישוב שומר שבת, בעל צביון דתי לחלוטין, שבשבת אין כניסות ויציאות ממנו. המושב השיתופי ניר עציון הוקם ב-1950 על ידי אנשי גוש עציון ואחרים ונקרא על שם כפר עציון שחרב, ומבנה המלון נחנך עשור לאחר מכן. המלון הוותיק הפונה לקהל דתי-חרדי משמש מקור פרנסה בישוב מאז שנות החמישים של המאה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully