וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: אדרוש ממשרד הבריאות צווים לחייב חולים בבני ברק לצאת למלוניות

השר לביטחון פנים הבהיר שהאכיפה על העיר "הדוקה וחסרת תקדים", ברקע העלייה בתחלואה בעיר והדיון על הטלת סגר עליה. הוא אמר כי ידרוש "שמשרד הבריאות יוציא בדחיפות צווים שיחייבו חולים ומחוייבי בידוד לצאת מהעיר"

צילום: מאיר בן סירא, עריכה: ניר חן

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הבהיר הבוקר (רביעי) כי "המשטרה מבצעת אכיפה הדוקה וחסרת תקדים" בבני ברק. דברים אלו באים לאור חשש מהפרת הגבלות התנועה שהוטלו בעקבות משבר הקורונה, וברקע העלייה בתחלואה בעיר והדיון הציבורי בנוגע להטלת סגר עליה.

לדבריו של ארדן, "המצב לפיו החולים וחייבי הבידוד, שאין בביתם תנאי בידוד, עדיין רשאים להישאר בביתם - הוא הגורם להמשך הפצת הנגיף והוא הדחוף ביותר לטיפול". הוא הוסיף כי בכוונתו לדרוש "שמשרד הבריאות יוציא בדחיפות צווים שיחייבו חולים ומחוייבי בידוד לצאת מהעיר למלוניות. יש לעצור בכל דרך את המשך ההדבקה בעיר, זה למען הבריאות של כולנו".

בתוך כך, הלווית אשת רב בכיר בפלג הירושלמי שמתה הלילה בבני ברק התקיימה הבוקר בעיר בשעה 10:00 בבוקר ועברה בשקט באופן יחסי ללא אירועים חריגים או הפרות. זאת למרות חשש המשטרה מהתקהלות שתפר את תקנות החירום לבלימת התפשטות נגיף הקורונה. המתיחות בעיר מגיעה על רקע הגבלות התנועה ופעולות האכיפה בנושא, וכן לאור התנגדותם של חלקים מהמגזר החרדי לציית להנחיות משרד הבריאות.

פעילות המשטרה בליווי ההלוויה מבבני ברק לבית העלמין בסגולה. דוברות משטרת ישראל
כוחות המשטרה בהלוויה, היום/דוברות משטרת ישראל

המנוחה, עליזה פרידמן, הייתה אשתו של הרב צבי פרידמן, הנחשב לאחד ממנהיגי הפלג הירושלמי לאחר מות הרב שמואל אוירבך. בקרב גורמים בפלג - שנחשב לזרם ליטאי חרדי קיצוני - אף נערכו דיונים לקראת המאורע. לפי גורם בפלג הירושלמי, הרב פרידמן ביקש שאף אחד לא ישתתף בלוויה.

בהתאם לסיכום עם המשטרה - רכב של חברה קדישא נסע עם המיטה ואוטובוס אחד הוקדש למספר מצומצם של בני משפחה. כמו כן לא נשאו הספדים בגלל המצב. מדובר בשינוי מתון ויחסי בהתנהלות הפלג הירושלמי מול הרשויות ברקע משבר הקורונה. עם זאת, גם ביממה האחרונה נרשמו על ידי אנשי הזרם אירועים של הפרה בוטה של ההנחיות במספר מוקדים בערים חרדיות.

מהמשטרה נמסר כי "לצד הערכות מבצעית של המשטרה לליווי ההלוויה ובעקבות שיח של בכירי המשטרה במרחב דן עם כבוד הרב פרידמן ומשפחת הנפטרת - ומתוך הבנות משותפות למצב החירום הלאומי, יצאה קריאה לציבור מטעמו של הרב פרידמן שלא להגיע להלוויה. משבחים את הציבור ואת שיתוף הפעולה". טרם האירוע הבהירו גורמים בארגון כי "אין כל כוונה לחזור למראות ממוצאי שבת. יש הנחיות של משרד הבריאות והכוונה לפעול לפיהם".

עוד בוואלה!

נתניהו וליצמן התעכבו בטיפול במגזר החרדי. זה עשוי להיות מאוחר מדי

לכתבה המלאה
בני ברק, 31 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"יש לעצור בכל דרך את המשך ההדבקה בעיר". המשטרה פועלת בבני ברק/ראובן קסטרו

חרדים תועדו צועקים לעבר קיצונים מפרי הנחיות: "רוצחים, נתקשר למשטרה"

שמירה נוספת על ההנחיות גם בהלוויה נוספת שהתקיימה היום בשכונה שבה רבים מחסידי סאטמר בבני ברק. אנשים עמדו בחלונות בלבד ולא הלכו ברחוב. המשטרה ליוותה את הלוויה וראשי הקהילה ביקשו מהתושבים לא לצאת לרחובות ורק ללוות מהבית.

באירוע אחר שהתרחש היום ברחוב הרב דסלר בבני ברק, תושבים צעקו על אנשי הפלג הירושלמי על כך שהפרו בידוד במנייני תפילה בניגוד להוראות משרד הבריאות. בתיעוד שפורסם נראים תושבים צועקים מהמפרסות על אותם חרדים קיצונים וקוראים לעברם: לכו מפה רוצחים, אתם רוצחים ואנחנו נתקשר למשטרה, משוגעים". בין הצדדים התפתחו חילופי דברים קשים כשאותם מתפללים משיבים לעברם: "אתם בוגדים ופושעים".

עריכה: ניר חן

ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין הודיע אתמול כי הוא מתנגד לאפשרות של סגר על העיר. בהודעה שפרסם מטעמו נכתב כי "אי אפשר לבנות כלא חדש. כלא בני ברק. המציאות לא תאפשר. התושבים לא יעמדו בזה וההמלצה הזו רק תיצור אפקט הפוך. אסור להפוך את בני ברק לגטו, הסגר לא ירפא את המחלה".

אלא שיום קודם לכן בראיון לרדיו החרדי 'קול ברמה', רובינשטיין סבר אחרת, וטען בתגובה כי הוא  "לא איש מקצוע בעניין הזה". הוא הסביר כי בתפקידו כראש עיר עליו "לבצע החלטת ממשלה. אם הממשלה תחליט על סגר - אנחנו נעשה סגר, נתמוך בסגר. אם הממשלה תחליט לא סגר, לא נתמוך בסגר. אנשי מקצוע, משרד הבריאות, המל"ל, ראש הממשלה, יש להם הסתכלות רחבה על כל העניין, ומה שהם יחליטו אנחנו נבצע. אנחנו נעזור בביצוע, בכלים שלנו ובפיקוח שלנו נבצע כל החלטה, בדיוק כמו כל החלטה. יהיה סגר - יהיה סגר".

פעילות המשטרה בליווי ההלוויה מבבני ברק לבית העלמין בסגולה. דוברות משטרת ישראל
התושבים נשארו בבית. המשטרה מלווה את ההלוויה בבני ברק, היום/דוברות משטרת ישראל

אתמול נודע לוואלה! NEWS כי חיילי צה"ל, ששולבו ככוח עזר לצוותי מד"א בבני ברק, התבקשו להסיר את המדים מחשש לתקריות אלימות. אחד החיילים העלה תמונה שלו לרשת חברתית, בה הוא מצולם במדי מד"א, ולאחר שהדבר נודע למפקדיו - הם מסרו לו כי הוא ייענש על כך.

בדובר צה"ל הסבירו כי ההנחיה ניתנה בעקבות תקרית אלימה שאירעה השבוע בעיר, במהלכה תושבים תקפו ואיימו על חיילות שהוצבו במקום. לאחר מכן הוחלט כי חיילות לא ייכנסו למוקדי חיכוך עם האוכלוסייה החרדית, וחיילים ילבשו מדי מד"א. "הבוקר הוחלט לאפשר לחיילים לנוע כאשר הם לבושים במדי מד"א", נמסר. "מדובר בטעות בשיקול הדעת של מפקדי החיילים בשטח שכבר תוקנה, והצוותים שבו לנוע כאשר הם לבושים במדי צה"ל בלבד".

(עדכון ראשון: 10:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully