וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי מזהיר: מחסור בינלאומי של שישה מיליון אחיות

בימים אלה נמצא הצוות הסיעודי בחזית המאבק בנגיף הקורונה, אך בארגון הבהירו כי שיעורי ההדבקה והתמותה הגבוהים הם תוצאה של היעדר כוח אדם. מדוח שפורסם עולה כי ברחבי העולם ישנן 28 מיליון אחיות, כשרובן מסייעות רק למחצית מהאוכלוסייה. "עמוד השדרה של מערכת הבריאות"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בעוד שקוביד-19 תופס את הכותרות ברחבי העולם, ארגון הבריאות העולמי הזהיר היום (שלישי) כי קיים מחסור גלובלי בכמעט שישה מיליון אחים ואחיות. סוכנות הבריאות של האו"ם פרסמה יחד עם ארגונים נוספים דוח ובו הדגישה את חשיבות תפקידו של הצוות הסיעודי שמהווה יותר ממחצית מעובדי הרפואה ברחבי העולם.

"אחיות הן עמוד השדרה של כל מערכת בריאות", אמר יו"ר הארגון, טדרוס אדהנום גברהיסוס. "כיום, הרבה אחיות מוצאות את עצמן בחזית המאבק נגד הנגיף", ציין והבהיר את החשיבות כי "יזכו לכל תמיכה שהן צריכות כדי לשמור על העולם בריא".

על פי הדוח, ברחבי העולם ישנן קרוב ל-28 מיליון אחיות. בחמש השנים לפני 2018, מספרן גדל ב-4.7 מיליון. "אולם זה עדיין מותיר גירעון עולמי של 5.9 מיליון", הוסיף יו"ר ארגון הבריאות העולמי. הוא אף אמר כי הפערים הגדולים ביותר נרשמו במדינות עניות באפריקה, דרום-מזרח אסיה, במזרח התיכון ובחלקים באמריקה הדרומית. הדוח הפציר במדינות לאתר את החוסרים בכוח העבודה ולהשקיע בחינוך סיעודי, עבודות והתאגדות.

אחיות בגרמניה, 30 במרץ 2020. רויטרס
בחזית המאבק נגד הנגיף. אחיות בגרמניה/רויטרס

מנכ"ל ארגון האחיות הבינלאומי, הווארד קטון, אמר בתדריך וירטואלי כי שיעורי ההדבקה, השגיאות בטיפול ומספרי מקרי המוות "גבוהים יותר בגלל שיש פחות אחיות". לדבריו, "המחסור שוחק את כוח העבודה הסיעודי הנוכחי".

מרי ווטקינס, אחת מעורכות הדוח, קראה להשקעה דחופה בבדיקות קורונה עבור צוותים רפואיים על מנת להילחם במגיפה. "יש לנו שיעור גבוה מאוד של צוותים רפואיים שלא הולכים לעבודתם כי הם חוששים שנדבקו ואין להם דרך להוכיח אחרת", אמרה.

קטון ציין כי 23 אחיות מתו מהנגיף באיטליה וציטט גורמים, לפיהם מאה עובדי רפואה איבדו את חייהם ברחבי העולם. במקביל, הוא אמר כי 9% מהעובדים הרפואיים נדבקו באיטליה, "וכעת אנחנו שומעים על שיעורי הדבקה של 14% בספרד".

מנכ"ל ארגון האחיות הבינלאומי אף התייחס לדיווחים על מתקפות לא מקובלות על צוותים רפואיים שנאבקים בקוביד-19, וטען כי הן תוצאות של בורות בכל הקשור לעבודתם בשילוב עם ממשלות שלא פועלות מספיק כדי למנוע זאת. עם זאת, בירך על ההערכה הגוברת בכמה מדינות לעבודתן של האחיות. לדבריו, התמיכה יכולה לשנות את הערך שבעבודת הסיעוד - שיכול להפוך זאת למקצוע נחשק יותר.

אחות בלה פז, בוליביה, 5 באפריל 2020. רויטרס
"המחסור שוחק את כוח העבודה". אחות בבוליביה/רויטרס

מעבר לקורונה, ווטקינס אמרה כי הרבה מדינות עשירות לא מכשירות מספיק אחיות בהתאם לצרכים הרפואיים שלהן, ולכן מסתמכות על הגירה שמחמירה את המצב במדינות עניות יותר. "80% מהאחיות בעולם עובדות כרגע רק עם 50% מאוכלוסיית העולם", ציינה. קטון הצטרף לדבריה והזהיר מפני הסיכון שמדינות עשירות יותר יסתמכו על הפיליפינים והודו "לספק לעולם אחיות".

לדברי המומחים, סיעוד נותר מקצוע נשי וקיים צורך לגייס יותר גברים. ווטקינס הסבירה כי "קיימת עדות ברורה לפיה בכל מקצוע בעולם בו ישנם גברים, השכר והתנאים משתפרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully