וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להנחיות: עיריית חיפה הורתה על פתיחת שוק תלפיות; המשטרה סגרה את המקום

6.4.2020 / 23:27

הסוחרים התבשרו על פתיחה מחודשת של השוק "לאחר לחצים כבדים שהפעילה ראשת העיר" על הרשויות. אלא שאחר הצהריים הבהיר משרד הבריאות כי לפי ההגבלות למאבק בקורונה, מרכזי הקניות נסגרו, וכי כלל לא ניתן לעירייה אישור להפעלת הדוכנים: "פירשה לא נכון את המכתב"

צילום: עיריית בני ברק, משטרת ישראל, עריכה: אסף דרורי

המשטרה הורתה היום (שני) לסוחרי שוק תלפיות בחיפה לקפל את הבאסטות במתחם השוק ההיסטורי, שחזר לפעול הבוקר. זאת, לאחר שהעירייה הודיעה כי הגיעה להסכם עם משרד הבריאות, לפיו ניתן יהיה להפעיל את השוק במתכונת מיוחדת. משרד הבריאות הבהיר מפורשות כי לעיריית חיפה אין היתר לפתוח את הדוכנים בניגוד לתקנות לשעת חירום - וכי לא ניתן לה היתר כזה.

"לשכת הבריאות בחיפה לא אישרה את פתיחת שוק תלפיות בעיר", הבהירו במשרד הבריאות. "סוגיית פתיחת חנויות מעוגנת בתקנות שעת חירום, אליהן הופנתה עיריית חיפה במכתב שנשלח על ידי היועצת המשפטית של לשכת הבריאות. ככל הנראה העירייה פירשה לא נכון את המכתב. הנחיית משרד הבריאות הינה לסגור את מתחם השוק".

שוק תלפיות חיפה. אפיק גבאי,
נסגר בעקבות תקנות החירום. שוק תלפיות לפני ימי הקורונה/אפיק גבאי

מזה כשבועיים שסוחרים ורוכלים בשווקים העירוניים ברחבי הארץ פועלים תחת הנחיות סותרות, מאז משרד הבריאות הנחה על סגירת מרכזי קניות. כך היה גם בשוק הכרמל בתל אביב ובשוק מחנה יהודה בירושלים, יום לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי "מרכזי הקניות הפתוחים לא ייסגרו". כשכוחות המשטרה הגיעו לשווקים על מנת לסגור אותם, התברר כי חלה טעות, ונתניהו התכוון אך ורק למרכזי קניות כמו ביג, ולא לשווקים.

מאז פועלים פוליטיקאים ואינטרסנטים אחרים ברמה הארצית והעירונית כדי לפתוח אותם מחדש, גם אם במגבלות מחמירות. עם זאת, משרד הבריאות עקבי בדרישתו להותיר את השווקים סגורים בשל החשש שהצפיפות האופיינית להם תביא להדבקות בנגיף.

הבלבול חזר על עצמו פעם נוספת גם בחיפה, יותר משבועיים לאחר ההנחיה לסגור את השווקים. אך הפעם מי שהטעה את הסוחרים הייתה העירייה. בבוקר היא הודיעה כי פקחי משרד הבריאות והמשטרה הגיעו למתחם שוק תלפיות כדי לבצע את הבדיקות שיאפשרו את פתיחתו בהתאם להנחיות הממשלה וכי "האישורים ניתנו ובניין השוק נפתח". בעירייה אף שלחו תמונות בהן נראה מסייר במתחם השוק מפקד תחנת חיפה, ניצב-משנה אמיר גולדשטיין.

בעירייה אף הדגישו כי הדבר נעשה "לאחר לחצים כבדים שהפעילה ראש העיר, עינת קליש רותם". תגובה רשמית עדיין לא התקבלה, וגורם בעירייה הפנה אצבע מאשימה "לזיגזוג" הרשויות. הוא גם הפנה למשטרה ולמשרד הבריאות להבהרת ההחלטה "לסגור את השוק ולפגוע בסוחרים ובתושבי האזור הנדרשים לשירותיו ערב החג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully