וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים בצרפת עוררו סערה אחרי שקראו לבחון חיסונים לקורונה באפריקה

שני מומחים בכירים אמרו בשידור חי בטלוויזיה כי מאחר שביבשת "אין מסיכות או טיפולים", היא יכולה להיות מקום אידיאלי לניסויים. "זה דומה למה שעשינו עם זונות בכמה מחקרים על איידס", אמר אחד מהם. דבריהם זכו בתגובות נזעמות. "אנחנו לא עכברי מעבדה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

שני רופאים בצרפת הואשמו אתמול (חמישי) בגזענות אחרי שקראו לערוך ניסויים בחיסונים לנגיף הקורונה באפריקה. ז'אן-פול מירה, ראש היחידה לטיפול נמרץ בבית חולים בפריז, וקמיל לוש, ראש תחום המחקר בקבוצת מחקר הבריאות "אינסרם", אמרו כי יש צידוק לניסויים כאלו במדינות אפריקניות, והדברים שהשניים אמרו בטלוויזיה גונו במהירות ברחבי הרשת.

"אם יורשה לי להיות פרובוקטיבי, למה שלא נעשה את המחקר באפריקה, ששם אין מסיכות וטיפולים?", אמר ביום חמישי ד"ר מירה בשידור חי בערוץ LCI. "זה דומה למה שנעשה בכמה מחקרים על איידס. ניסינו דברים על זונות משום שידענו שהן חשופות במיוחד ואינן מגנות על עצמן".

"אתה צודק", השיב ד"ר לושה. "אנחנו בתהליך חשיבה על מחקר מקביל באפריקה".

אדם מבוגר מסכה את פניו להתמגנות מפני הקורונה, בעודו ממתין למענקים ממשלתיים. סווטו, דרום אפריקה 30 במרץ , 2020. רויטרס
אדם מבוגר מכסה את פניו בעודו ממתין למענק ממשלתי בסווטו, דרום אפריקה/רויטרס

בין התגובות הזועמות היו גם כאלו של כוכבי עבר בכדורגל. "אני רוצה לגנות בתקיפות את המילים הפוגעות, השקריות, ויותר מכול, הגזענית מאוד האלו", צייץ חלוץ העבר החוף שנהבי, דידייה דרוגבה. "אל תתייחסו לאנשים מאפריקה כמו אל עכברי מעבדה אנושיים! זה דוחה ביותר". סמואל אטו הקמרוני, חלוץ עבר נוסף, כינה את שני הרופאים "מתנקשים".

עם זאת, בקבוצת המחקר "אינסרם" אמרו כי דבריהם "פורשו שלא כהלכה". בהצהרה מטעמה נאמר כי "ניסויים קליניים ביעילות חיסון ה-BCG נגד קוביד-19 אמורים להתחיל במדינות אירופיות ובאוסטרליה. אם תהיה חשיבה על ניסויים באפריקה, זה יהיה במקביל אליהם. אסור לשכוח את אפריקה או להוציאה מהמחקר, משום שמהגיפה היא גלובלית".

עוד בוואלה!

תותחי מים נגד קורונה: במזרח יצאו למסע חיטוי, אך עלולים רק לגרום לנזק

לכתבה המלאה
צוות הרפואי בודק את התושבים לנגיף הקורונה באלכסנדרה, דרום אפריקה. 31 במרץ, 2020. רויטרס
צוות רפואי עורך בדיקות לגילוי קורונה באלכסנדרה שבדרום אפריקה/רויטרס

BCG הוא חיסון שניתן בדרך כלל לתינוקות במדינות שבהן נפוצה מחלת השחפת. כמה מחקרים מצביעים על כך שמדינת שבהן הוא ניתן דווח על פחות מקרי מוות מנגיף הקורונה.

עד עתה, אפריקה היא היבשת שהכי פחות הושפעה מהווירוס, שהדביק יותר ממיליון בני אדם ברחבי העולם. עם זאת, שיעור החולים והמתים הולך ועולה. בדרום אפריקה אובחן המספר הגדול ביותר של נדבקים - 1,462 - אבל רק חמישה מקרי מוות מהנגיף אומתו עד כה. בכל אפריקה, אומתו 7,064 נדבקים ו-290 קורבנות. אך החשש הוא שהמספר האמיתי גבוה בהרבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully