וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי להיאבק בהתפשטות הקורונה: פנמה מפרידה בין גברים לנשים ברחוב

המדינה שבמרכז אמריקה נאבקת בנגיף שגבה את חייהם של 37 בני אדם. במסגרת המאבק, החליטו לנקוט באמצעי בלתי שגרתי: נשים מורשות לצאת מהבית בימים שני, רביעי ושישי, בעוד גברים יכולים לצאת בימי שלישי, חמישי ושבת. ההגבלות צפויות להימשך 15 יום

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

פנמה נוקטת בצעד חדש ולא שגרתי למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה: הפרדה בין גברים לנשים. לפי תקנות חדשות שייכנסו לתוקפן במדינה מיום רביעי הקרוב, רק נשים יוכלו לעזוב את בתיהן כדי לקנות מצרכים בימים שני, רביעי ושישי. לעומתן, הגברים יורשו לצאת החוצה לסידורים בימים שלישי, חמישי ושבת. בימי ראשון כולם יצטרכו להישאר בבית. על פי גורמי ממשל, ההגבלות יימשכו לפחות 15 יום.

האמצעים הנוספים לסגר הלאומי שהוכרז, יקלו על המשטרה במדינה המרכז אמריקנית להגביל את מספר האנשים היוצאים מבתיהם. "הכמות הגדולה של האנשים שמסתובבים בחוץ, למרות ההסגר, גרמה לממשלה לנקוט בצעדים חמורים יותר", נכתב בהצהרת נשיא פנמה לורדינו קורטיזו בטוויטר.

מוקדם יותר, גורמים רשמיים במדינה הורו לאזרחים להישאר בבית למעט מקרי חירום וקניית אוכל. עם זאת, בעקבות כמות האנשים שעדיין יוצאים, החליטו בפנמה לחלק את השבוע לפי מין, בציפייה שהצעד יצליח להגביל את כמות האנשים במרחב הציבורי. מעבר לכך, גם בימים שבהם מותר לגברים או לנשים לצאת, היציאה מותרת רק לשעתיים.

שוטרים אוכפים עוצר בפנמה סיטי, בעקבות מגיפת הקורונה. 2 באפריל 2020. רויטרס, רויטרס
בימי ראשון כולם צריכים להישאר בבית. שוטרים אוכפים את העוצר בפנמה סיטי/רויטרס, רויטרס

בפנמה כבר התגלו 1,475 מקרים מאושרים של נגיף הקורונה ו-37 מקרי מוות, לפי גורמי הבריאות. במדינה כבר ננקטו כמה מהצעדים הקשים ביותר באזור כדי לעצור את התפשטות המגיפה. בין היתר, נאסר על נסיעות מקומיות ובינלאומיות. אחרי 22 במרץ - נסגרו גבולות המדינה אפילו לכניסת אזרחי פנמה עצמם.

בנוסף לכך, עוצר לילי מונע מהתושבים לעזוב את בתיהם בין 21:00 ל-05:00 בבוקר בכל יום, כשבקרוב יעברו לאכוף את העוצר בשעה 17:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully