וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: ביצענו איכון לטלפון של ליצמן, מי שבא במגע עמו עודכן

לאחר שחלה בקורונה בוצע איכון לטלפון של השר ולפי משרד הבריאות נמסרה הודעה למי שצריך להיכנס לבידוד. נוכח הפרסום לפיו הפר את ההנחיות, טענו מקורביו שבאותה שבת שבה נכח בתפילה, ההנחיות התירו מניין בשטח פתוח

צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

משרד הבריאות מסר היום (שישי) כי בניגוד לדיווחים בתקשורת בוצע איכון טלפוני למכשירו של שר הבריאות יעקב ליצמן, שאובחן כחולה בנגיף הקורונה. במשרד הדגישו כי הדבר נעשה כפי שמתבצע כמעט לכל אזרח בישראל שנדבק. "החקירה נוהלה על ידי מחוז ירושלים במשרד הבריאות והמפקחת האחות ליאורה וילנסקי. כלל המגעים קיבלו שיחה אישית והודעה אישית. המקומות בהם היה השר נכללו ברשימת המקומות בהם היו חולים הקורונה והמגעים קיבלו הודעה אישית בדבר מגע פוטנציאלי".

בסביבת השר אמרו לוואלה! NEWS כי הוא שיתף פעולה עם החקירה האפידמיולוגית שהתבקש לעבור ולטענת גורם בסביבתו האיכון לטלפון שלו בוצע בהסכמתו.

הסכמתו של ליצמן נדרשת כמו בכל מקרה של חבר כנסת, זאת בשל חוק חסינות חברי הכנסת שלא מאפשר איכון ללא הסכמה מראש. לטענתו, החקירה נעשתה אתמול, וחלק ממנה נערכה רק בשעות הערב המאוחרות, והוא מעריך כי בשל כך טרם פורסמו תוצאותיה. "אין כל סיבה שבסוף החקירה התוצאות לא יפורסמו, בדיוק כמו כל אזרח אחר שאובחן כחולה קורונה".

ראש הממשלה, שר הבריאות, ר' המל"ל ומנכ"ל משרד הבריאות בהצהרות לתקשורת בנושא הקורונה, 11 במרץ 2020. פלאש 90, פלאש 90
"פעל על פי ההנחיות". ליצמן/פלאש 90, פלאש 90

גורם בסביבת השר הוסיף כי הטענה כאילו הוא הפר את ההנחיות בכך שהשתתף במניין תפילה בשבת היא "שקרית", משום שבשבת לפי הנחיות משרד הבריאות והממשלה היה ניתן לקיים מנייני תפילה במרחב פתוח, "וכך נהג השר, בדיוק לפי ההוראות", כלשונו.

בנוסף, אתמול הכחישו בלשכת השר את הדיווח לפיו הוא הפר את ההנחיות של משרד הבריאות בראשו עומד, השתתף בתפילה או הסתובב במקומות ציבוריים ללא צורך. "מדובר בהכפשות שווא שאין להן בסיס עובדתי", אמרו בלשכה. "מתוך אחריות לאומית הקפיד שר הבריאות ליצמן על כל הנחיות משרד הבריאות, ביטל את כל לוחות הזמנים ושיגרת יומו לאורך כל התקופה וסירב לפגוש אנשים שלא לצורך פעילות משרד הבריאות במצב החרום". הם תלו את הדיווחים ב"ניסיונות לערב לחצים פוליטיים בזמן חירום לאומי ועולמי, במטרה להשפיע על המשא ומתן הפוליטי שמתנהל במקביל", כלשונם.

שר הביאות, יעקב ליצמן עם הגעתו לפגישה עם בלוק הימין בכנסת 3 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
הכחיש כי הפר את הנחיות משרדו. ליצמן/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

אמש פורסם כי על פי עדויות, ליצמן השתתף בתפילה בשבת האחרונה בביתו של חסיד גור. מלבד זאת, עשרות מתפללים נצפו בימים האחרונים, בבית כנסת "בית ישראל" בירושלים הסמוך לבית. כמה מהמתפללים העידו כי "ליצמן היה בבית הכנסת ביום שני האחרון והשתתף בתפילה בבית פרטי בשבת". אירועי אלו התקיימו כמה ימים לאחר שמשרד הבריאות אסר על תפילות במקומות סגורים ובבתי כנסת.

(עדכון ראשון: 11:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully