וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבדת קורונה בזמן אמת: הניסוי ב"ווהאן של גרמניה"

המחקר הראשון מסוגו בעולם יתמקד בהיינסברג, אזור הסמוך לגבול עם הולנד, שבו שיעור הנדבקים והמתים גבוה בהרבה מיתר המדינה. המדענים מקווים שכך יוכלו לגבש המלצות לממשלה, שימנעו את הצורך בסגר כולל

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

מדענים בגרמניה השיקו אתמול (שלישי) מחקר, ראשון מסוגו לדבריהם, על דרכי ההתפשטות של נגיף הקורונה וכיצד ניתן להכיל אותו. זאת בהתבסס על מוקד המגיפה בתור ניסוי בזמן אמת.

הווירוס התפשט בצורה נרחבת יותר בקרב 250 אלף תושבי היינסברג, שבמדינת נורת ריין-ווסטפליה הגובלת בהולנד - מאשר בכל מקום אחר בגרמניה. 1,281 חולי קורונה אובחנו שם ו-34 תושבים מתו, כש-550 בני אדם החלימו מהווירוס עד עתה.

התקדמות הנגיף בהיינסברג, המכונה "ווהאן של גרמניה" על שם העיר בסין שבה הוא הופיע לראשונה, היא מהירה יותר בשבועיים עד שבועיים וחצי מאשר בשאר המדינה.

מתחם של הצלב האדום הגרמני בהיינסברג, קורונה, 13 מרץ 2020. רויטרס
"ווהאן של גרמניה". עמדת הצלב האדום הגרמני בהיינסברג/רויטרס

בשבועות הקרובים המחוז ישמש מומחים בכירים לווירוסים וצוות של 40 סטודנטים לרפואה, כמעין מעבדה חיה ללמידת הנגיף. החוקרים יעקבו אחרי כאלף איש, שנבחרו מאחר שהם מדגם מייצג של כלל אוכלוסיית גרמניה.

"התוצאות ידריכו את גרמניה כיצד להתמודד עם הווירוס בשנים הבאות", אמר פרופ' הנדריק סטריק, ראש מחלקת הווירולוגיה באוניברסיטת בון, לחברי פרלמנט בכינוס שהועבר בשידור חי בטלוויזיה. "זאת הזדמנות גדולה עבור כל גרמניה. אנחנו נאסוף מידע כיצד להתמודד עם הקוביד-19 וכיצד ניתן לבלום אותו עוד יותר, מבלי לעצור את חיינו למשך תקופה של כמה שנים".

לתוצאות המחקר צפויות להיות השפעות על מדינות אחרות, המתקשות לפצח את הנוסחה למיגור הנגיף הקטלני.

החוקרים יבדקו 500 משקי בית, גני ילדים ובתי חולים, כדי ללמוד כיצד מתפשט הנגיף. הם יבחנו כל היבט של חיי היומיום - החל מהדרך שבה ילדים מעבירים את הווירוס למבוגרים, כיצד הוא מתפשט בתוך משפחות - מטלפונים סלולריים לידיות, כוסות ושלטי טלוויזיה - ועד לשאלה אם בעלי חיים יכולים להפיץ אותו ואם הוא עובר בסוגים מסוימים של מזון.

עוד בוואלה!

מרקל נכנסה לבידוד אחרי שהרופא שלה נדבק בקורונה

לכתבה המלאה
שלטים המדגישים את המגבלות ברחוב בגרמניה, קורונה, דרזדן, 31 מרץ 2020. רויטרס
שלט המורה לתושבים בדרזדן לשמור על המגבלות, היום/רויטרס

"אם יש דרכים שבהם ניתן למנוע את התפשטות הנגיף בסביבה שלנו, אנחנו רוצים לדעת מהן, במטרה למצוא כיצד אנחנו יכולים לפעול יחד בחופשיות בסביבה", הסביר סטריק. על בסיס המסקנות, החוקרים יעבירו את המלצותיהם לפוליטיקאים, שיוכלו לקבל החלטות על בסיסן. "ייתכן שהצעדים שננקטים כעת הם בסדר, ונגיד - אל תצמצמו אותם, אבל אני לא צופה זאת. אני צופה את ההיפך, שנוכל להעלות שורת הצעות כיצד ניתן לצמצם את העוצר".

דרך בדיקת החסינות לנגיף בקרב המשתתפים, המדענים יוכלו לשער את מספר הנדבקים הלא מאובחנים ברחבי המדינה. התוצאות הראשונות צפויות להתפרסם בפני הציבור בשבוע הבא, אולם איסוף המידע השלם צפוי להימשך כמה שבועות, ובחינתו המדוקדקת תיערך על פני חודשים ושנים.

סטריק הוסיף כי הוא לא מודע למחקרים אחרים מסוג זה, גם לא בווהאן, וכי הוא הופתע שיועצי הממשלה לבריאות הציבור לא העלו את העניין לפני כן. "אחרי הכול, הכלה היא אינטרס לאומי", אמר. המומחה הוסיף כי הוא מקווה שהמחקר יעזור למקבלי ההחלטות להכריע ב"דילמה האתית" באיזון בין שמירה על שגרת החיים לבין שיעור תמותה נמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully