וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנגנון עקיפת הסנקציות הופעל: אירופה העבירה לאיראן ציוד רפואי

בעסקה ראשונה מסוגה מאז שהוקם המנגנון, הודיעה גרמניה על העברת הסיוע לטהראן הנאבקת בנגיף הקורונה

באיראן חוששים מגל שני של קורונה/רוייטרס

גרמניה הודיעה היום (שלישי) כי מדינות אירופה העבירו לאיראן ציוד רפואי, בעסקה הראשונה שבוצעה דרך המנגנון שהוקם לעקיפת הסנקציות האמריקניות על טהראן.

המשרד הודיע כי צרפת, גרמניה ובריטניה - שחתומות על הסכם הגרעין - העבירו את הציוד הרפואי לאיראן דרך מנגנון "אינסטקס", כשנה אחרי שהוכרז על הקמתו, שבמהלכה זעמה איראן על העיכוב בהפעלתו מצד אירופה.

בברלין אמרו כי עתה, אחרי השלמת העסקה הראשונה, יעבדו במנגנון אינסטקס והמנגנון המקביל שלו באיראן, STFI, על עסקאות נוספות ועל חיזוק המנגנון הזה.

בית חולים זמני שהוקם על ידי צבא איראן בטהראן  לצורך טיפול בחולי הקורונה 26 במרץ 2020. AP
בית חולים זמני לטיפול בחולי קורונה בטהראן/AP

שלוש המדינות היו בין המדינות שלפי הדיווחים העבירו סיוע לאיראן בתחילת החודש, עם מאבקה בנגיף הקורונה. מספר הנדבקים במדינה עלה היום ל-44,606 ומספר המתים עלה ב-141 ל-2,898, כשהממשלה הזהירה שהמגיפה עשויה להשתולל במשך כמה חודשים ולגבות את חייהם של עשרת אלפים איש.

טהראן מתקשה לבלום את תפוצת הנגיף, גם בשל הסנקציות האמריקניות שהוטלו מחדש על ידי הנשיא דונלד טראמפ אחרי פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין ב-2018.

עם זאת, באירופה מנסים להשאיר את הסכם הגרעין בחיים, במטרה למנוע מאיראן לפתח פצצה גרעינית. בשבוע שעבר דחה המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי כל סיוע מארצות הברית, אחרי הצעה של טראמפ בסוף פברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully