וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אלפים מחכים לדמי אבטלה, ובמשרד החינוך דורשים פיצה ב-133 אלף שקל

30.3.2020 / 14:40

במשרד הגישו בקשה לדיון בוועדת חריגים לסבסוד ההטבה ליותר מאלפיים עובדים שנמצאים בבתיהם, בעוד המשק נאבק בנזקי הקורונה. "ההתמודדות עם המשבר והשלכותיו דורשת ליווי ותמיכה של המשרד בעת הזו", נכתב. למרות שהבקשה הועברה, במשרד החינוך הוחלט כי הפעילות לא תצא לפועל

צילום: ניב אהרונסון ורוני כנפו עריכה: ניר חן

בעת שהמשק נמצא כמעט בהדממה, מאות אלפי ישראלים מבקשים דמי אבטלה והעצמאים נלחמים כדי לקבל סיוע תזרימי מהמדינה - במשרד החינוך הגישו בקשה לדיון בוועדת חריגים כדי לאפשר ל-2,420 עובדים שנמצאים בביתם לרכוש פיצות משפחתיות בעלות 133,100 שקלים. בינתיים, נדחתה ישיבת הממשלה לאישור התכנית הכלכלית להבראת המשק.

החשב הבכיר במשרד החינוך, ניר שקד, הגיש בשבוע שעבר את הבקשה לוועדת החריגים בעניין היבטי כוח אדם, תקינה, הדרכה, רווחה ונסיעות לחו"ל. "מנהל ההון האנושי מבקש לסבסד עבור העובדים המצויים במהלך משבר הקורונה בביתם רכישה עצמאית של פיצה משפחתית", נכתב. "הסבסוד יעשה דרך התקשורת עם מועדון 'טוב' והעובד יוכל לממש זאת בכל עת שיחפוץ. להודעת הסבסוד יתלווה מסר המחזק את העובדים בעת הזו ושומר על תחושת השייכות והלכידות של עובדי המשרד".

בניין משרד החינוך בת"א. שרון בוקוב
חיזוק תחושת השייכות של העובדים. משרד החינוך/שרון בוקוב

בנימוקים לבקשה ציין שקד כי "ההתמודדות עם המשבר והשלכותיו לרבות יציאה כפויה של עובדי המשרד המסתגרים בבתיהם דורשת ליווי ותמיכה של המשרד בעת הזו ומכאן חשיבות ההתקשרות, זאת כחלק מכלול שלם של פעולות שמבצע מנהל ההון האנושי".

גורמים בוועדת החריגים מתחו ביקורת על הבקשה. "בניתוק מוחלט מהמציאות, בזמן שהמשק נמצא בחסר וגרעון המדינה רק גדל, מגיע משרד החינוך ודורש לסבסד לעובדי מנהלה שנמצאים בבתים פיצות ב-133 אלף שקלים", אמרו. "כולם מחכים היום לפרסומה של תכנית הסיוע, כל שקל חשוב גם לעובדים, לעצמאים ובמיוחד בעולם של תקציב המשכי שבו מלכתחילה המשאבים מוגבלים וכעת על המדינה לאפשר את הסכום הזה?".

במשרד החינוך מסרו כי למרות שהבקשה הועברה, הוחלט כי הפעילות לא תצא לפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully