וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבריטניה נערכים למאבק ממושך בקורונה: "חזרה לשגרה בעוד חצי שנה"

בכירה במערכת הבריאות אמרה שגם אם המגבלות הנוכחיות יניבו תוצאות, חזרה פתאומית לאורח החיים המוכר עלולה להיות מסוכנת

עריכה: שאול אדם

החיים בבריטניה עשויים שלא לחזור לשגרה למשך חצי שנה או יותר מכך - כך הזהירה בכירה במערכת הבריאות בממלכה, שנקטה צעדי סגר על מנת להאט את מגיפת הקורונה. מספר הקורבנות במדינה הגיע ליותר מ-1,200.

"אם נצליח, נשטח את העקומה, שזה יהיה נפלא", אמרה סגנית קצין הרפואה הראשי, ג'ני האריס, שלדבריה יידרשו עוד שבועיים או שלושה כדי לבחון את השפעת המגבלות הנוכחיות, הקוראות שלא לצאת מהבתים אלא אם זה הכרחי ביותר. "עם זאת, אסור לנו לשוב לפתע לדרך החיים הרגילה שלנו, זה יהיה די מסוכן. אם נעצור אז, כל המאמצים שלנו יהיו לשווא ואנו עלולים לראות גל שני".

היא הוסיפה כי הצעדים להכלת הווירוס ייבחנו מחדש בכל שלושה שבועות, "ככל הנראה למשך ששת החודשים הקרובים" או אפילו מעבר לכך. ואולם, היא הדגישה כי משמעות הדבר היא לא בהכרח סגר מלא בכל התקופה הזו. "בהדרגה, נוכל לעשות התאמות לכמה מהצעדים להרחקה חברתית ולהחזיר בהדרגה את כולנו לשגרה", הוסיפה האריס.

היא הזהירה כי מניין הקורבנות ימשיך לטפס עד שאמצעי המנע יתחילו להשפיע. "אנחנו צופים שהמספרים שלנו יחריפו במהלך השבוע הבא, ייתכן שבמהלך השבועיים הבאים", הדגישה, אך ציינה שלאחר מכן הם ירדו.

פרופסור ניל פרגוסון, מאימפריאל קולג' בלונדון ואחד היועצים הבכירים ביותר של הממשלה, אמר כי הוא סבור שהסגר עשוי להימשך עד סוף מאי, ייתכן שעד תחילת יוני.

צוות רפואי בודק אזרחים לקורונה במגרש חנייה בצ'סינגטון, בריטניה - ה-28 למרץ 2020. רויטרס, רויטרס
התעוררו מאוחר. בדיקות קורונה בצ'סינגטון, שבת/רויטרס, רויטרס

בריטניה נמצאת בסגר במשך שבוע, כשכל החנויות והשירותים הלא חיוניים סגורים. זאת אחרי שבתחילת ההתפרצות נקטה בריטניה וממשלתו של בוריס ג'ונסון גישה מקלה ביחס לווירוס, מול ביקורת רבה שנשמעה על כך כשהתברר שהממלכה צועדת בדרכן של מדינות אחרות שנפגעו קשה מהנגיף.

בין כ-20 אלף הנדבקים בקוביד 19 נמצא ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, שנותר מבודד בדירתו שמעל ללשכתו בדאוניג 10, אבל בממשלה אומרים שמצבו קל והוא נותר בשליטה מלאה. גם הנסיך צ'ארלס, יורש העצר, נדבק בווירוס והוא שוהה בבידוד בסקוטלנד.

בעלון שיישלח ליותר מ-30 מיליון משקי בית בבריטניה בימים הקרובים, מזהיר ג'ונסון כי "המצב יחמיר לפני שהוא ישתפר. ככל שכולנו נעקוב יותר אחרי החוקים, כך אובדן החיים יהיה קטן יותר והחיים יוכלו לשוב מהר יותר לשגרה". עם זאת, ג'ונסון הזהיר: "לא נהסס ללכת רחוק יותר, אם זה מהעצה המדעית והרפואית תגיד לנו לעשות".

בתוך כך, השר הבכיר מייקל גוב האשים את סין, שבה פרץ לראשונה הנגיף, בכך שכשלה להתריע בפני העולם על חומרתו. "חלק מהדיווחים מסין לא היו ברורים ביחס להיקף, האופי ויכולת ההדבקה", אמר גוב על הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully