וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בימינה על ההסכם המתגבש עם גנץ: "שעבוד אידיאולוגי לשמאל"

נתניהו שוחח עם כל ראשי בלוק הימין אחרי הביקורת שנמתחה מצד ראשי ימינה כי יצטרכו לוותר על משרדי ביטחון והמשפטים בעוד ש"ס ויהדות התורה צפויות לשמור על כוחן חרף כניסת כחול לבן לממשלה. הליכוד: הפרסומים בנושא המו"מ - פייק ניוז מוחלט

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח היום (ראשון) בטלפון עם כל ראשי בלוק הימין, אחרי הביקורת שנמתחה מצד בכירי ימינה שטענו כי יצטרכו לוותר על תפקידים שהיו בידם עד כה, בעוד ש"ס ויהדות התורה צפויות לשמור על כוחן למרות כניסתו של יו"ר כחול לבן בני גנץ.

בימינה איימו גם ש"לא ייכנסו לממשלה" בכל מחיר וטענו כי שוב ראש הממשלה "זנח את הציונות הדתית". עם זאת, במפלגה צפויים לקבל שני תיקים לכל היותר, ככל הנראה תיק החינוך ותיק אחד נוסף. ח"כ איילת שקד מתחה ביקורת חריפה על נתניהו, ואמרה כי "מסירת משרדי הביטחון והמשפטים לשמאל, פירושו שעבוד אידיאולוגי לשמאל והחרבה של כל המהפכה במשרד המשפטים ומאמץ ההסדרה שהובלנו ביו"ש בשנים האחרונות".

מהליכוד נמסר בתגובה כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם כל ראשי המחנה הלאומי והבהיר להם ששימור המחנה הלאומי חשוב יותר מתמיד במהלך המאמצים להקמת ממשלת אחדות. ראש הממשלה הבהיר לראשי הסיעות כי פרסומים רבים בתקשורת בנושא המשא ומתן, לרבות חלוקת תפקידים, הם פייק ניוז מוחלט".

כינוס בלוק הימין בכנסת 4 במרץ 2020. ראובן קסטרו
נתניהו ובנט בכינוס בלוק הימין, מרץ האחרון/ראובן קסטרו

לפי הדיווחים, בין הנושאים שעליהם הושגו הסכמות בישיבת המשא ומתן, היא אי החזרתו של ח"כ יולי אדלשטיין לתפקיד יו"ר הכנסת, וכי תיק המשפטים יישאר בידי חוסן לישראל והתיק לביטחון פנים יישאר בידי הליכוד. עוד מסתמן כי שני הצדדים ויתרו על זכות הווטו בנוגע למינוי שרים. לדברי גורם המעורה במשא ומתן, הליכוד לא יוכל להטיל וטו על שר המשפטים, ואילו חוסן לישראל לא יוכלו להטיל וטו על השר לביטחון פנים. אם אכן הווטו ההדדי הוסר, השרה מירי רגב נחשבת למועמדת המובילה למשרד ביטחון הפנים. בניגוד לדיווחים המוקדמים, ראש הממשלה נתניהו ויו"ר חוסן לישראל גנץ לא ייפגשו הערב כדי לסגור את פרטי ההסכם הקואליציוני, אלא רק מחר.

לפי המתווה המסתמן, חוסן לישראל תקבל את תיקי החוץ והביטחון ואילו הליכוד יקבלו את תפקיד יו"ר הכנסת ותיק האוצר, ועם העברת הרוטציה לידי גנץ, גם התפקידים הבכירים הללו יוחלפו בין שתי המפלגות. בנוסף לכך, הממשלה צפויה לכלול לפחות כ-30 שרים - מספר השרים הגדול ביותר בממשלה מאז 2009, אז מנתה הממשלה כ-30 שרים. מדובר בהגדלה משמעותית לעומת הממשלה הנוכחית, שמונה כ-24 שרים.

עוד בוואלה!

נתניהו וגנץ סיכמו: אדלשטיין לא ימונה ליו"ר הכנסת, ליצמן יישאר שר הבריאות

לכתבה המלאה

בחוסן לישראל אמורים לקבל גם את תיקי הכלכלה, התקשורת, התרבות והספורט, העבודה והרווחה, העלייה והקליטה, המדע, התיירות, החקלאות, השוויון החברתי, הנושאים האסטרטגיים והתפוצות. מנגד, בליכוד יקבלו גם את תיקי התחבורה, החינוך, הבריאות, הפנים, הנגב והגליל, האנרגיה, הגנת הסביבה, השיכון, הדתות, המודיעין, שיתוף הפעולה האזורי וירושלים ומורשת. כמו כן, סוכם כי ראשות ועדת הכספים תוחזר לידי ח"כ משה גפני (יהדות התורה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully