וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מת בצורה בודדת ורחוקה": הקורבן ה-13 של הקורונה - קשיש בן 92

הקשיש, שסבל ממחלות רקע משמעותיות, אושפז בשבוע האחרון במחלקה המבודדת של בית החולים שערי צדק בירושלים. בהמשך חלה הידרדרות במצבו ומותו נקבע. "אבא היה חבר בהגנה, והיה הראשון שנהג נסיעה של אגד מירושלים לקהיר. הוא תרם המון לקהילה", ספדה בתו

צילום: דוברות אסותא אשדוד, דוברות בית החולים רמב"ם, עריכה: ירדנה עבודי- פוקס

מניין המתים מנגיף הקורונה בישראל עלה היום (ראשון) ל-13, עם מותו של חולה נוסף, מטופל בן 92 שאושפז בבית החולים שערי צדק בירושלים. החולה אושפז לפני כשבוע במחלקה המבודדת של בית החולים במצב קשה מאוד, עם מחלות רקע רבות ומשמעותיות. לפי הודעת שערי צדק, צוות המחלקה העניק לו טיפול רפואי צמוד, אולם הבוקר חלה הידרדרות במצבו ומותו נקבע. "אנו משתתפים בצער המשפחה", מסר בית החולים.

המטופל, יליד ירושלים, הותיר אחריו, ארבעה ילדים, 13 נכדים ו-13 נינים. לפני שבוע הוא חש קוצר נשימה, ופונה לבית החולים שערי צדק בירושלים, שם נערכה לו בדיקת קורונה והוא אושפז. "לצערנו אבא מת בצורה בודדת ורחוקה. אפילו שיש צוות רפואי שמטפל בו 24 שעות ביממה - הם כולם עם מסכות, לא רואים את הפנים שלהם, לא רואים חיוך. זה החלק שהכי קשה לנו", אמרה בתו דפנה.

"אבא שלי יליד ירושלים והיה חבר בהגנה, והוא התגייס לצה"ל כמכונאי רכב ושירת בהרבה מלחמות של מדינת ישראל", סיפרה בתו, "הוא היה חבר אגד שנים רבות, והיה הנהג הראשון שנהג בנסיעה מירושלים לקהיר. הוא היה איש יקר ומוערך, אחד הגבאים של בית הכנסת הגדול בבית וגן, תרם המון לקהילה. הרבה אנשים לא יכולים להיות בהלוויה ולא לבקר". בתו אמרה עוד כי המשפחה התכנסה בפעם האחרונה בפורים, והילדים ביקשו ממנו שלא ילך לבית הכנסת, בגלל הוירוס המדבק.

צוות רפואה מפנה אישה שפיתחה תסמינים לנגיף הקורנה לשערי צדק 27 בינואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
אישה עם תסמינים של נגיף הקורונה מפונה לבית החולים שערי צדק/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר, משרד הבריאות עדכן כי מניין החולים הקורונה בישראל עלה ל-3,865, מתוכם 66 במצב קשה. אחד מהם הוא צעיר בשנות ה-20 לחייו, המאושפז בבית החולים אסותא באשדוד. הצעיר, שאינו סובל ממחלות רקע, מורדם ומונשם במצב קשה. הוא שהה בבידוד ביתי עד שאושפז בבית החולים במצב קל.

בתוך כך, בישראל נמשכות ההנחיות שנועדו לבלום את התפשטות הנגיף, בהן מגבלות תנועה משמעותיות והשבתת חלקים נרחבים מהמשק. מאז תחילת מרץ, כ-760 אלף דורשי עבודה נרשמו בשירות התעסוקה והעלו את שיעור האבטלה בישראל ל-22.15%. ברקע התפרצות המגיפה, 90% מהנרשמים החדשים יצאו לחל"ת (חופשה ללא תשלום). הממשלה צפויה לאשר חבילת סיוע כלכלי למשק בשווי 80 מיליארד שקל, עם תוספת של חמישה מיליארד שקל לעסקים קטנים ובינוניים.

עוד בוואלה!

המשטרה על ההלוויה ההמונית בבני ברק: העיקרון המוביל - מניעת עימותים

לכתבה המלאה

במקביל לתכנית הכלכלית, גורמי המקצוע עדיין דנים בהערכות להידוק המגבלות שעליהם צפוי להכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו בתחילת השבוע הנוכחי - אם לא היום. במסגרת הידוק ההגבלות, עתיד ראש הממשלה לצמצם את מכסת כוח העובדים במשק מ-30% ל-15%-20%. נתניהו קיים סדרת דיונים ביום שישי האחרון עם שרים ומנכ"לי משרדים על הצעדים הבאים להתמודדות עם המשבר, וציין כי אם לא נראה שינוי בשיעור הנדבקים ביומיים הקרובים - "לא יהיה מנוס מהטלת סגר".

(עדכון ראשון: 11:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully