וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפאבים עוד פתוחים: בינתיים, שבדיה לא סוגרת את המדינה בגלל הקורונה

29.3.2020 / 11:29

בניגוד למרבית מדינות אירופה, הברים והמסעדות במדינה ממשיכים לפעול, תוך הפרדת הלקוחות לישיבה סביב השולחנות. לא כולם מתלהבים מהמצב. "היה עדיף לסגור אנחנו פושטים רגל", אמר בעלי פאב אחד. לקוח סיפר: "עדיף שהממשלה תורה לנו להישאר בבית"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

אזור הדלפק בפאב שבמרכז שטוקהולם הוא "שטח אסור".

"אל תעמדו כאן, משרתים רק שולחנות", נכתב בצורה משורבטת על דלפק העץ של הפאב "ווירסטורמס", שרק לפני כמה שבועות היה עמוס בספלי בירה וצפוף.

בעוד שהתפשטות הקורונה בעולם הובילה לסגירת הפאבים באירופה, שבדיה יוצאת דופן, כשהרשויות אמרו שהברים והמסעדות יוכלו להישאר פתוחים - אבל רק אם הלקוחות יושבים סביב שולחן.

"זה דבר חדש לחלוטין עבורנו ועבור הלקוחות שלנו, יש לנו 26 ברזי בירה, שלעתים משתנות, כך שזה קצת מבלבל כשאי אפשר לגשת לבר", אמר הבעלים של המקום, מרטין הסיון, בן 49. הוא ציין כי למרות המשך הפעילות, המכירות ירדו ב-75% בהשוואה למרץ אשתקד, כך שהוא נאלץ לפטר את מרבית הצוות שלו.

"הייתי מעדיף שנהיה סגורים, אני לא יכול להבין למה הממשלה רוצה שנישאר פתוחים בזמן שהפאבים והמסעדות פושטים רגלים", הוסיף הסיון, בעודו מתרוצץ בין השולחנות בפאב דמוי המבוך שלו בעיר העתיקה של שטוקהולם.

שלט מחוץ לפאב, שטוקהולם, שבדיה, 26 במרץ 2020. רויטרס
"אנחנו פתוחים". שלט מחוץ לפאב בשטוקהולם, בשבוע שעבר/רויטרס

מנגד, שבדיה, כמו מרבית מדינות העולם, ביקשה מאזרחיה לשמור על "הרחקה חברתית", במיוחד בפאבים, ובשבוע שעבר צומצם מספר המתקהלים המירבי ל-50, לעומת 500.

"שמירת מרחק של שני מטרים היא מאוד קלה עבורנו, אפילו טבעית", אמרה אסה ג'ייקובסון, בת 47, בעודה מוזגת יין דרך חלון ישיבה בבר באי סודרמלם שלחופי שטוקהולם. היא אמרה כי הרצון במרחב אישי ובהימנעות ממגע קרוב עם אחרים הם מאפיינים שבדיים.

"זו פריבילגיה", היא הוסיפה, תוך שהיא מדגימה את המרחק של שני מטרים בינה לבין העמית שלה, המסומן על ידי פסים אפורים.

עם זאת, השינויים בהרגלי השתייה מטרידים חלק מהיושבים בבר ויקינג הסמוך, כשהלקוחות הקבועים נאלצו לפנות את המושב שלהם בבר ולשבת בנפרד.

"אני חי לבד ואני עכשיו עובד מהבית, אז אני צריך את זה", אמר מתיאס ארינג, אחד הלקוחות. הוא אמר כי בזמן שהוא בדירתו הוא טרוד מהקורונה לעתים קרובות, ועל כן יציאה לפאב נותנת לו הרגשה של נורמליות. ואולם, הוא ציין כי "הייתה מעדיף שהממשלה תורה לנו להישאר בבית, מה שקשה יותר לעשות כשיש לך את הבחירה לצאת החוצה.

שבדיה הותירה את רוב בתי הספר והעסקים פתוחים, ומשרד הבריאות אמר כי מגבלות נוספות יוטלו רק אם יהיה צורך. עד עתה, נרשמו 3,046 מקרים מאומתים בשבדיה עם 92 מקרי מוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully