וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפירוק: גנץ נשאר עם השם כחול לבן, האוזר והנדל התפצלו מתל"ם

29.3.2020 / 17:12

חברי הוועדה המסדרת אישרו את הפירוק בעקבות התנגדות יש עתיד ותל"ם לישיבה בממשלה תחת נתניהו. האוזר והנדל התפלגו לסיעה נפרדת וצפויים להצטרף לממשלה. בהסכמת הח"כים בשתי הסיעות, פנינה תמנו שטה תעבור לכחול לבן, ואילו ע'דיר מריח ליש עתיד

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

כחול לבן התפרקה היום (ראשון) באופן רשמי, כשהוועדה המסדרת של הכנסת אישרה את בקשת מפלגות יש עתיד ותל"ם להתפצל מחוסן לישראל. זאת, בעקבות התנגדותן של שתי המפלגות להקמת ממשלת אחדות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. חוסן לישראל, בראשותו של ח"כ בני גנץ, תשמור על השם כחול לבן, בעוד יש עתיד ותל"ם חברו לסיעה משותפת בשם יש עתיד-תל"ם. יו"ר המפלגה, יאיר לפיד, ככל הנראה יהיה יו"ר האופוזיציה, מאחר שהסיעה מונה 16 חברים ולכן היא הגדולה ביותר באופוזיציה המסתמנת. ח"כ עפר שלח יהיה יו"ר הסיעה.

בדיון אושרה גם בקשת ההתפלגות של חברי הכנסת צביקה האוזר ויועז הנדל (תל"ם) לסיעה נפרדת בשם דרך ארץ. לפי האוזר והנדל, סיעת כחול לבן וסיעת דרך ארץ, יפעלו בכנסת ובממשלה כסיעה אחת לכל דבר ועניין, בהנהגתו של גנץ. "מה שמתרחש כאן בוועדה הזו, גם האתגרים והמחלוקות שעל השולחן, והדרכים שנמצאו לפתור אותם הם צעד ראשון במסע פיוס שהחברה הישראלית צריכה לצעוד בו", אמר האוזר במהלך הדיון בוועדה. "לא פשוט, אבל אין דרך אחרת".

בנוסף לכך, בהסכמת כל חברי הכנסת בשתי הסיעות, הוועדה המסדרת אישרה כי ח"כ פנינה תמנו שטה תעבור לכחול לבן (חוסן לישראל) ואילו ח"כ ע'דיר מריח, המעוניינת להישאר מחוץ לממשלה, תעבור ליש עתיד.

כינוס הוועדה המסדרת בראשות ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) 29 במרץ 2020. דוברות הכנסת/שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
כינוס הוועדה המסדרת, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת/שמוליק גרוסמן

"הסיעה ממשיכה היום את הדרך למענה התייצבה לפוליטיקה", נמסר מטעם יש עתיד-תל"ם. "נילחם מהאופוזיציה למען אזרחי ישראל ונשמור על הדמוקרטיה. במקביל נפעל יחד לטובת הציבור בהתמודדות עם משבר הקורונה. נהיה קול חד וברור למיליוני האזרחים שאוהבים את ישראל וחרדים לעתידה", הוסיפו בסיעה. "נפקח על פעולות הממשלה ונייצר אלטרנטיבה שלטונית למדינת ישראל. ניאבק במדרון התלול שמוביל אותנו לממשלה מושחתת שרומסת את הדמוקרטיה. נשרת את אזרחי ישראל בגאווה".

עוד בוואלה!

נתניהו נפגש עם גנץ ואשכנזי במעון רה"מ: "הושגו התקדמויות משמעותיות"

לכתבה המלאה
כינוס הוועדה המסדרת 29 במרץ 2020. דוברות הכנסת/שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
הוועדת המסדרת, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת/שמוליק גרוסמן

הפיצול התעכב לאחר שח"כ מיקי חיימוביץ' סירבה לחתום על המהלך להחלפת חברות הכנסת. חיימוביץ', לטענת גורמים, לא מוכנה לחתום על המהלך עד שתדע איזה תיק בממשלה שתוקם היא תקבל. חיימוביץ' ציפתה לקבל את התיק להגנת הסביבה, שלבסוף יופקד בידי הליכוד. כעת, לטענת גורמים במערכת הפוליטית, היא ממתינה לראות איזה תיק תקבל במקום.

מוקדם יותר היום הודיעה תמנו שטה כי החליטה לעבור לחוסן לישראל "ולתת גיבוי מלא לראש המפלגה, ח"כ בני גנץ, בממשלת האחדות שתוקם בקרוב. גנץ הוא מנהיג ששם את ישראל לפני הכל וזו לא סיסמה אלא עובדה". היא הסבירה כי "לא קל להיפרד מהמסגרת הפוליטית הראשונה שלי, שהייתה לי בית פוליטי אך בניגוד להחלטה שנלקחה ביש עתיד שלא להיכנס לממשלת אחדות כעת, אני סברתי אחרת ועל כן בשעת מבחן זו אני בוחרת לתת אמון וחיזוק למהלך זה".

צבי האוזר ויועז הנדל. נועם רבקין, פלאש 90
יצאו לדרך עצמאית. האוזר והנדל/פלאש 90, נועם רבקין

הנדל, המעוניין להצטרף עם חוסן לישראל ממשלה בראשות נתניהו, שיבח בסוף השבוע את המהלך של גנץ, שהתמנה ליו"ר הכנסת כדי להשאיר פתח לממשלת אחדות. הנדל כתב כי "‏מנהיגות נמדדת ברגעי משבר. טובת המדינה לפני האינטרס הפוליטי. זו הבחירה של בני גנץ".

הבקשה לפיצול הוגשה לאחר שגנץ הגיש את מועמדותו לתפקיד יו"ר הכנסת, שאליו נבחר ברוב של 74 קולות, למרות ההסכם בין המפלגות הקובע כי יו"ר הכנסת ייבחר מטעם יש עתיד - תפקיד שיועד לח"כ מאיר כהן.

יו"ר כחול לבן בני גנץ עם יאיר לפיד, משה יעלון וגבי אשכנזי באירוע המפלגה בתל אביב ב-18 בספטמבר 2019. רויטרס
ראשי כחול לבן, פברואר/רויטרס

במהלך הלילה, נתניהו נפגש עם גנץ ועם ח"כ גבי אשכנזי במעונו, במסגרת המשא ומתן להקמת ממשלה שתכלול את הליכוד וחוסן לישראל. עם סיום הפגישה, שנמשכה כשבע שעות, הליכוד וכחול לבן מסרו בהודעה משותפת כי "בפגישה הושגו הבנות והתקדמויות משמעותיות. במהלך היום תתקיים פגישה נוספת במטרה להגיע לחתימה על הסכם".

(עדכון ראשון: 15:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully