וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהשלכות משבר הקורונה: חשש למחסור עולמי בקונדומים

28.3.2020 / 21:53

בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, הזהירה יצרנית הקונדומים הגדולה בעולם מפני חוסרים, שבחלק מהמקומות כבר החלו. הסיבה: עוצר שהוכרז במלזיה, שהביא לסגירת המפעלים. "אנחנו הולכים לראות מחסור עולמי בקונדומים, שעלול להימשך חודשים", אמר מנכ"ל החברה

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

יצרנית הקונדומים הגדולה בעולם מזהירה מפני מחסור עולמי בקונדומים שצפוי בקרוב, בעקבות התפרצות נגיף הקורונה שאילץ אותם להפסיק את הייצור. חברת "Karex Bhd"המלזית מייצרת אחד מכל חמישה קונדומים ברחבי העולם. אך במשך יותר משבוע היא לא ייצרה אפילו קונדום אחד, באף אחד משלושת המפעלים שלה במדינה. זאת משום שהממשלה הטילה עוצר כללי, כדי לעצור את התפשטות הנגיף במדינה.

עד עכשיו כבר קיים מחסור של כ-100 מיליון קונדומים, המשווקים בדרך כלל על ידי מותגים כמו "דורקס", המסופקים למערכות בריאות ממלכתיות כמו בבריטניה או האו"ם. ביום שישי קיבלה החברה אישור להפעיל מחדש את הייצור, אך ב-50 אחוזים בלבד מכוח העבודה שלה, מכוחו של פטור מיוחד שהוענק לתעשיות קריטיות. "ייקח זמן להמריץ את המפעלים ואנחנו נאבקים כדי לעמוד בביקוש של מחצית הקיבולת", אמר מנכ"ל החברה גו-מיה קיאט לסוכנות הידיעות רויטרס.

"אנחנו הולכים לראות מחסור עולמי בקונדומים, וזה הולך להיות מפחיד", הזהיר המנכ"ל. "הדאגה שלי היא שעבור הרבה תכניות הומניטריות בעומק אפריקה, המחסור לא יהיה רק לשבועיים או לחודש. המחסור הזה עלול להימשך חודשים".

עבודות חיטוי בבירת מלזיה קואלה למפור, 28 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
"המחסור הזה עלול להימשך חודשים". עבודות חיטוי בבירת מלזיה קואלה למפור/רויטרס, רויטרס

מלזיה היא המדינה שנפגעה הכי קשה מהנגיף בדרום מזרח אסיה, עם 2,161 בני אדם שנדבקו בקורונה ו-26 מקרי מוות. העוצר במדינה אמור להישאר על כנו לפחות עד 14 באפריל. מדינות נוספות שבהן מייצרים קונדומים רבים הן סין, מקור נגיף הקורונה שהוביל לסגירת מפעל גדול, הודו ותאילנד, שהופכות בעצמן למוקדי התפרצות של הנגיף.

עוד בוואלה!

הלחץ בעזה עולה בעקבות הקורונה, וישראל עלולה לשאת בתוצאות

לכתבה המלאה
אישה נוסעת ברכבת בבירת מלזיה קואלה למפור, 28 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
המדינה שנפגעה הכי קשה מהנגיף בדרום מזרח אסיה. אישה נוסעת ברכבת בבירת מלזיה קואלה למפור/רויטרס, רויטרס

גם יצרנים של פריטים חיוניים אחרים, כמו כפפות רפואיות, התמודדו עם הפסקת פעילותם במלזיה. מנגד, דובר "דורקס" אמר כי פעילות החברה נמשכת כרגיל, וכי הם לא סובלים ממחסור באספקה. "חנויות דורקס המקוונות שלנו נשארות פתוחות", הוסיף הדובר.

"הדבר הטוב הוא שהביקוש לקונדומים עדיין חזק מאוד, זה עדיין חיוני. בהתחשב בכך שבנקודת הזמן הזו אנשים כנראה לא מתכננים להביא ילדים לעולם", אמר מנכ"ל היצרנית גו-מיה קיאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully