וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הקרבה: שיעור המתים היהודים מנגיף הקורונה בבריטניה גבוה במיוחד

JTA

28.3.2020 / 15:34

אחוזי הקורבנות בקרב הקהילה היהודית עולים על פי עשרה מחלקם באוכלוסייה, ולפחות 22 משפחות איבדו את יקיריהן. הסיבה לכך עדיין אינה ברורה, אך מנהיגי הקהילה בבלגיה סוברים כי המספר נובע מהנטייה להתכנסויות גדולות והיקף המגעים הנרחב

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי ושאול אדם

(בווידאו: הקורונה באירופה)

קרוב ל-5% מכלל המתים מנגיף הקורונה בבריטניה הם יהודים, זאת למרות שיהודים מהווים רק 0.3% מאוכלוסיית המדינה, כך דיווח ה-Jewish News of London.

העיתון דיווח ביום חמישי כי לפחות 22 משפחות יהודיות איבדו את יקיריהן בשל המחלה, אשר גרמה למותם של 465 בני אדם בבריטניה. בבריטניה כ-66 מיליון תושבים ו-250 אלף יהודים.

אדם עוטה מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורנה  בלונדון 26 במרץ 2020. רויטרס
אדם עוטה מסכה נגד הקורונה, לונדון/רויטרס

הקבוצה שנפגעה באופן החמור ביותר מהתפרצות הנגיף בקהילה היהודית בבריטניה היא קהילת "Spanish and Portuguese Sephardi Community" בצפון לונדון. מתפללי בית הכנסת איבדו בימים האחרונים ארבעה מחבריה, סיפר אחד מראשי הקהילה.

לפחות שני רבנים מתו מהמחלה: יהודה יעקב רפסון, רב בכיר מלידס בן 73, מת ביום ראשון, וזאב וילי שטרן, ניצול שואה בן 86, מת במהלך סוף השבוע. קורבן נוסף, שהיה בשנות ה-70 לחייו, היה חבר בבית הכנסת רפורמי. ביום שישי הלכה לעולמה פרידה פלדמן, בת 97. היא אובחנה כנושאת את הנגיף ביום בו נפטרה - כך דווח באתר "בחדרי חרדים".

לא ברור מדוע שיעור היהודים בקרב המתים מהתפרצות הקורונה גבוה כל כך, אבל רמז אפשר למצוא בדברים שאמרו מנהיגי הקהילה היהודית באנטוורפן, בלגיה, בשבוע שעבר. הם הצביעו על כך שבקרב חברי הקהילה היהודית מקובל יותר לערוך התכנסויות גדולות, וכי היקף המגעים החברתיים בתוך הקהילה, בעיקר זו האורתודוקסית, גבוה מאשר באוכלוסייה הכלכלית, ולכן הסיכוי להידבקות גדול יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully