וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבת בהסגר: הכבישים נותרו ריקים, השמורות ננטשו

במהלך סוף השבוע הציבור נשמע ברוב המקרים להגבלות התנועה, והמשטרה אכפה את ההנחיות ועצרה שני צעירים שהפרו אותן בקריית אתא. כ-1,184 דוחות חולקו למפרי הנחיות משרד הבריאות מתחילת האכיפה. גם מזג האוויר, שכלל ירידה בטמפרטורות וגשמים מקומיים

צילום: עיריית תל אביב, עריכה: עמית שמחה

במהלך סוף השבוע נרשמה היענות של הציבור להוראות משרד הבריאות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, ולמעט כמה הפרות בודדות, שאף נאכפו על ידי המשטרה ופקחי משרד הבריאות, לא נרשמו התקהלויות רבות או הפרות אחרות. עם זאת, המשטרה עיכבה היום (שבת) לחקירה שני צעירים, תושבי קריית אתא, שסירבו למסור את פרטיהם לשוטרים ואף תקפו אותם. השניים נמצאו משוטטים ברחוב בניגוד להנחיות משרד הבריאות במאבק בנגיף הקורונה, ושוטרים שערכו סיור באזור ביקשו לקבל את פרטיהם. הצעירים סירבו והחלו לגדף ולתקוף את השוטרים, ובשל כך נלקחו לחקירה.

באירוע אחר טענו תושבים בואדי ניסנס, כי המשטרה פשטה על עסקים בשכונה, סגרה אותם ופיזרה קונים וסוחרים. התושבים דיווח על עימותים במקום שהובילו לעיכובים. מנגד, המשטרה טענה כי המעצר האלים (שאירע במקביל) הינו במסגרת אירוע פלילי שלא קשור במאבק בהתפשטות הקורונה.

בתוך כך, המשטרה פרסמה את נתוני הקנסות שחולקו למפירי הנחיות משרד הבריאות מתחילת האכיפה עד עתה, ולפי הנתונים, חולקו 849 דוחות על יציאה למרחב ציבורי למטרה או פעולה שנאסרה. 152 דוחות ניתנו על שהייה במקום אסור, שני דוחות על איסור תפילה מחוץ למקום מגורים, 73 דוחות על הפרת חובת בידוד ו-108 דוחות על סירוב להוראה על התקהלות. סך הכל 1,184 דוחות חולקו למפרי ההנחיות.

חוף שקמים בגדה המערבית של הכנרת ריק מאדם בשל הנחיות משרד הבריאות למאבק בנגיף הקורונה. 28 במרץ 2020.. צחי גביש רשות הכינרת, אתר רשמי
חוף שקמים בגדה המערבית של הכנרת, היום/אתר רשמי, צחי גביש רשות הכינרת

להיענות הציבור להגבלות התנועה, תרם גם מזג האוויר הקריר, שאפיין את היום למרות המעבר לשעון קיץ. מזג האוויר היום (שבת) היה מעונן חלקית עד מעונן. כאשר במהלך היום ירדו גשמים מקומיים קלים בצפון הארץ ובמרכזה. משעות אחר הצהריים הגשמים ייחלשו ויתמעטו בהדרגה. תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות והרוחות יתחזקו. במהלך הלילה, יהיה מעונן חלקית ועדיין צפוי גשם מקומי בצפון הארץ.

ביום ראשון יהיה מעונן חלקית עד בהיר. בשעות הבוקר יימשך הגשם המקומי בצפון הארץ והטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר. ביום שני תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ, והן יהיו רגילות לעונה.

עוד בוואלה!

יותר מ-100 אלף נדבקו בקורונה בארה"ב; טראמפ: "נייצר מכונות הנשמה"

לכתבה המלאה
כביש החוף מחלף בית ינאי ללא רכבים ותנועה בשל הנחיות משרד הבריאות למאבק בנגיף הקורונה. 28 במרץ 2020.. שלומי גבאי
כביש החוף מחלף בית ינאי, הבוקר/שלומי גבאי

מכ"מ הגשם

ביום שלישי תחול עלייה נוספת בטמפרטורות, בעיקר במישור החוף, בשפלה ובצפון הנגב ויתפתחו שם תנאי שרב. ייתכן גשם מקומי ברובו קל, הרוחות יתחזקו ויעשה אביך בעיקר בדרום. בשעות הצהריים יכנס לאזורינו אוויר קריר ולח יותר.

מידות החום הצפויות היום והלילה: בירושלים מ-15 מעלות היום ועד 9 מעלות הלילה, בתל אביב מ-19 מעלות ועד 13 מעלות, בחיפה מ-17 ועד 13, באר שבע 9-21, אילת 18-28, אשדוד 12-18, בית שאן 11-22, טבריה 12-21, לוד 11-19, מצפה רמון 10-17, נצרת 10-17, עין גדי 18-24, עפולה 19-10, צפת 9-15, קצרין 9-18.

(עדכון ראשון 08:58)

  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully