וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לממשלה בראשות נתניהו: טראמפ שוחח עם רה"מ ובירך אותו

27.3.2020 / 20:22

נשיא ארה"ב התקשר לראש הממשלה, במקביל למגעים על הקמת ממשלת חירום לאחר בחירתו של גנץ ליו"ר הכנסת. במסגרת השיחה דנו השניים בצעדים השונים שנדרשים כדי להתמודד עם משבר הקורונה

צילום: רוני כנפו, לע"מ, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התקשר היום (שישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ובירך אותו על כך שיקים ממשלה בראשותו. זאת, יממה לאחר שיו"ר חוסן לישראל בני גנץ נבחר לתפקיד יו"ר הכנסת במסגרת המאמצים להקים ממשלת אחדות עם הליכוד, שהובילו לפירוק מפלגת כחול לבן. במהלך השיחה, דנו המנהיגים בצעדים השונים שנדרשים כדי להתמודד עם התפשטות נגיף הקורונה.

ברכתו של טראמפ לנתניהו מגיעה ברקע המתווה המסתמן בין מפלגתו של גנץ לליכוד, שלפיו תוקם ממשלת אחדות פריטטית, כלומר עם ייצוג שוויוני לשני הגושים לתקופה של שלוש שנים, שבה נתניהו יכהן ראשון ברוטציה לשנה וחצי ולאחר מכן גנץ, כשמועד החילופים יעוגן בחקיקה. בתחילה תוקם ממשלת חירום שתטפל רק בענייני הקורונה ולא תקדם נושאים אחרים, בה גנץ ימונה לתפקיד מ"מ ראש הממשלה, ויכהן כשר החוץ. בנוסף, אנשיו יקבלו כמה מהתיקים הבכירים בממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בהכרזה על עסקת המאה ב-28 בינואר 2020. קובי גדעון / לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
התקשר לברך. נתניהו וטראמפ בבית הלבן/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון / לע"מ

מוקדם יותר היום נרשמה התנגדות פומבית ראשונה מתוך חוסן לישראל למהלך, כשחברת הכנסת ע'דיר מריח יצאה נגד האפשרות שגנץ ייכנס לממשלת אחדות עם נתניהו. מריח כתבה בטוויטר כי "מנהיגות עם יושרה נמדדת בעתות משבר. מנהיג לא בוגד בעקרונותיו ובציבור בוחריו. באתי לפוליטיקה בכדי להחליף את ממשלת הגזענות, השיסוי וממשלת חוק הלאום, ולא בכדי להיות שותפה לה. אני לא אשב יום אחד תחת המושחת מבלפור".

מנגד, ח"כ יועז הנדל (תל"מ) שיבח את בחירתו של גנץ. "‏מנהיגות נמדדת ברגעי משבר. טובת המדינה לפני האינטרס הפוליטי. זו הבחירה של בני גנץ", צייץ הנדל בטוויטר. בניגוד למריח, הנדל מעונין להצטרף עם חוסן לישראל לממשלה בראשות נתניהו, אך מעמדו המשפטי עדיין לא ברור ורק בתחילת השבוע יתברר אם יש לו ולח"כ צביקה האוזר אפשרות להתפצל ממפלגת הבית שלהם, שהחליטה להישאר עם יש עתיד מחוץ לממשלה.

עוד בוואלה!

ח"כית מחוסן לישראל נגד כניסה לממשלה: "מנהיג לא בוגד בעקרונותיו"

לכתבה המלאה
בני גנץ עם כניסתו לתפקיד יו"ר הכנסת 26 במרץ 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
גנץ לאחר בחירתו לתפקיד יו"ר הכנסת, אתמול/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

גנץ האשים היום את חבריו לשעבר להנהגת כחול לבן, הח"כים יאיר לפיד ומשה יעלון, כי הם בחרו לעזוב את כחול לבן וכתב בפייסבוק כי "בעת הזו מנהיגים צריכים לבחור מה נכון ולשים את המשקעים והחשבונות האישיים הקיימים בצד. הגענו לצומת בו חלק מחבריי סברו שעדיפות בחירות על ניסיון להגיע לפשרות".

הוא פנה אליהם ואמר: "יאיר, בוגי, שאר חבריי מיש עתיד ומתל"ם, גם היום וגם בעתיד - דלתי תמיד תהיה פתוחה. לא אשקר - ההחלטה שלהם הייתה קשה עבורי, אך אני שלם באופן מוחלט עם הבחירה שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully