וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עושים שמח, העיקר החיוך": המתנדבים במתחם "היבדק וסע" בב"ש לא מפחדים

26.3.2020 / 14:00

המתנדבים שמתפעלים את מתחם הבדיקות, אליו מגיעים מדי יום מאות מתושבי האזור, מספרים על תחושת סיפוק, אווירה טובה, ואפילו סלנג קודר. "אנחנו קוראים לזה 'תחנת הידבק וסע', וצוחקים עם האנשים שבאים להיבדק", אומר אחד המתנדבים

צילום: יואב איתיאל, עריכה: שאול אדם

"אני לא מפחד, העיקר לעזור", אומר יואב קמחי, מתנדב במד"א וסטודנט לרפואה, המשמש כבודק במתחם "היבדק וסע" שהוקם בעיר באר שבע, כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל.

קמחי מספר כי למרות החשש הכללי של הנבדקים מהנגיף, אווירה טובה שורה על המתחם שהוקם ומתופעל על ידי מתנדבי מד"א כמותו, שאליו מגיעים מדי יום מאות תושבים מהדרום. "יש פה תחושת סיפוק, אנחנו נהנים, צוחקים עם האנשים שבאים לתת דגימות. אני הולך עם תחושה טובה הביתה, יש לנו סלנג אנחנו קוראים לתחנה הזאת במקום 'היבדק וסע' - הידבק וסע", הוא מספר, "העיקר פה זה החיוך של האנשים".

"הפעולה עצמה לא ממש מורכבת - הדגימה היא פעולה פשוטה", אומר קמחי, המתאר שגרה שמחה. "אנחנו נהנים פה במהלך היום, יש מתנדבים שעושים שמח, יש מוסיקה, יש אוכל", הוא מספר.

פתיחת מתחם היבדק וסע בבאר שבע 25 במרץ 2020. יניר יגנה
"יש מתנדבים שעושים שמח יש מוסיקה, יש אוכל". מתחם "היבדק וסע" בבאר שבע/יניר יגנה

"בבית אמרו לי כל הכבוד, תשמור על עצמך", מספר קמחי, המעיד על עצמו כי אינו חושש להידבק, ועד שזה יקרה - הוא אומר באירוניה - הוא פה כדי לעזור. "אני לא מפחד, אני לא בקבוצת סיכון, אני בריא. אני מרגיש מוגן, יש פה נהלים חמורים".

רק אתמול הגיעו למעלה מ-300 מבודדים לבדיקה, ולדברי דובר מד"א זכי הלר המספרים של הנבדקים והבדיקות רק הולכים ועולים. "עד יום ראשון עשינו את הבדיקות פה בדרום רק בבתים על ידי צוותי מד"א", אמר הלר. "בסוף השבוע שעבר התחלנו בפיילוט של 'היבדק וסע' בתל אביב, ויש עכשיו כבר ארבעה מתחמים. הנבדקים מקבלים ברקוד לסלולרי, והם מגיעים למתחם, מעבירים את הקוד ומחכים לדגימות, יש פה שישה מסלולים לבדיקה".

עוד בוואלה!

לאן ומתי מותר לצאת, איך ייאכפו ההגבלות ומה גובה הקנסות: מדריך לימי קורונה

לכתבה המלאה
פתיחת מתחם היבדק וסע בבאר שבע 25 במרץ 2020. יניר יגנה
אווירה מחויכת. מתחם "היבדק וסע" בבאר שבע/יניר יגנה

"עד היום לקחנו דגימות מ-25,000 תושבים. בכל יום מספר הדגימות הולך ועולה, בין 3,000 עד ל-4,000 ליום", הוסיף הלר. עם זאת, בין כל האנשים שמגיעים למתחם, כמעט ואין תושבים מהמגזר הבדואי. "אין מודעות", אומר אחד מהתושבים ברהט, "גם לפה הם לא מגיעים כדי להיבדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully