וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין דחה את משאל העם על הארכת כהונתו בשל הקורונה

25.3.2020 / 17:14

נשיא רוסיה לא נקב במועד חדש להצבעה, שאמורה הייתה לאשרר את השינויים בחוקה כך שהוא יוכל לכהן עד סוף ימי חייו. זאת לאור החרפה במגיפה, כולל ברוסיה עצמה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין דחה היום (רביעי) את משאל העם על השינויים בחוקה שהיו אמורים לאפשר לו להאריך את שלטונו. זאת בשל החמרה, לדבריו, במגיפת הקורונה ברחבי העולם. ההצבעה על השינויים, הכוללים את ביטול האיסור החוקתי על פוטין להתמודד שוב לנשיאות בשנת 2024, תוכננה ל-22 באפריל.

השינויים כבר אושרו על ידי הפרלמנט ובית המשפט החוקתי ברוסיה, והם יאפסו את את משך כהונותיו. כך יוכל פוטין, האיש החזק ביותר בפוליטיקה הרוסית בשני העשורים האחרונים, לכהן שתי קדנציות נוספות במשך שש שנים כל אחת. פוטין לא נקב בתאריך חדש לקיום ההצבעה.

"אנו רואים עד החרפת מגיפת הקורונה בעולם. במדינות רבות מספר המקרים ממשיך לצמוח, כל הכלכלה העולמית נמצאת תחת איום", אמר פוטין בנאום טלוויזיוני שנשא לאומה. "הבריאות, החיים והבטיחות של האזרחים היא הייתה בעדיפות עליונה, לכן אני מאמין שצריך לדחות את ההצבעה למועד מאוחר יותר".

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך עדכון לאומה בנשוא נגיף הקורונה 25 במרץ 2020. רויטרס
אחרי השינויים בחוקה, יוכל לשלוט עד 2036. פוטין, היום/רויטרס

באותה הזדמנות פוטין חשף צעדים חדשים שנועדו להאט את התפשטות נגיף הקורונה ברוסיה ולסייע לכלכלה, שכבר נפגעה מאי וודאות מתמשכת בשל הנגיף. בין היתר, מחירי הנפט נפלו ובעקבותיהם גם הרובל ירד לשפל של ארבע שנים. הוא הצהיר שבשבוע הבא יפסיקו לעבוד רוב האזרחים הרוסים, והאיץ באנשים להישאר בבית.

היום נרשמה אחת הקפיצות הגדולות ביותר במספר הנדבקים ברוסיה, אף שבמניינו הנוכחי - 658 - הוא נמוך בהרבה ממדינות אירופיות אחרות. עם זאת, אתמול אמר לפוטין ראש עיריית מוסקבה כי הבעיה בבירת רוסיה חמורה יותר ממה שמשקפים המספרים, וברויטרס דווח מוקדם יותר החודש כי עלייה חדה במספר החולים בדלקות ריאות במוסקבה העלתה חשש לגבי אמינות המידע הרשמי.

עוד בוואלה!

"המצב חמור ממה שנראה": פוטין לבש חליפה וביקר בביה"ח לחולי קורונה

לכתבה המלאה
עובד ניקיון מחטא רכבת תחתית במוסקבה לצורך מניעת התפשטות נגיף הקורונה 25 במרץ 2020. רויטרס
עובד ניקיון מחטא רכבת תחתית במוסקבה כדי למנוע את התפשטות הקורונה/רויטרס

אם פוטין, כפי שמצפים מתנגדיו, יבחר להתמודד שוב ב-2024, השינויים יאפשרו לקצין הקג"ב לשעבר בן ה-67 להישאר בשלטון עד 2036. נשיא רוסיה ציין שהוא וגורמים אחרים יקשיבו להנחיות הרפואיות ויבחנו את המצב כדי להחליט מתי לקיים את משאל העם.

מתנגדיו של פוטין אמרו כי השינויים שיעלו למשאל עם מהווים הפיכה חוקתית, שבאמצעותה הוא יוכל להישאר בשלטון זמן רב לאחר שהיה צריך לפרוש מהתפקיד שאליו נכנס לראשונה בשנת 2000. פעיל האופוזיציה אנדריי פיבוברוב השווה את הרעיון לקיים את משאל העם בתקופה כזו ל"קיום מסיבה בתקופת המגיפה השחורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully