וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בישראל: רוסיה רוצה לעקוב אחרי חולי קורונה דרך הטלפון

23.3.2020 / 14:10

לרשויות הוקצו חמישה ימים לפיתוח תכנה למעקב אחרי מי שהיו במגע עם נדבקים, דרך שימוש במידע הסלולרי שלו. הם יקבלו את המידע לטלפון שלהם ויידרשו להיכנס לבידוד

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש ממשלת רוסיה מיכאיל מישוסטין הקצה היום (שני) חמישה ימים לרשויות לפתוח מערכת למעקב אחרי מי שעשוי היה לבוא במגע עם חולי קורונה, דרך איכון מיקומם בטלפון הסלולרי. מי שהיה במגע כזה, יקבל את המידע באופן אישי ויידרש להיכנס לבידוד. המידע יישלח גם למטות אזורים מיוחדים שהוקמו לטובת המאבק במגיפה. צעד דומה ושנוי במחלוקת נקטה ממשלת ישראל.

הקרמלין אמר כי הצעד הזה הוא חוקי וחלק מהמהלכים של רוסיה לבלימת הנגיף. רוסיה, שאסרה זמנית על כניסת אזרחים זרים למדינה, אישרה 438 מקרים עד כה, ומקרה מוות אחד - מספרים נמוכים בהרבה ממדינות אירופיות אחרות.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך נאומו בסבסטופול בחצי האי קרים 18 במרץ 2020. רויטרס
אין כניסה לזרים. פוטין בחצי האי קרים, בשבוע שעבר/רויטרס

ראש עיריית מוסקבה, סרגיי סוביאנין, קרא היום לתושבי הבירה בני 65 ומעלה ומי שסובל ממחלות כרוניות להישאר בבית. הוא הפציר בהם לצאת רק לבתי המרקחת והמרכולים, רק אם זה הכרחי, מיום חמישי ועד 14 באפריל. במקרה שזה אפשרי, הוא המליץ להם לשהות בדאצ'ות - בתים פרטיים באזורים כפריים שבהם מחזיקים אזרחים רוסים רבים.

בירת רוסיה, שבה נרשמו 262 חולים מכלל 438 המקרים רוסיה, תחלק 4,000 רובל (49 דולר) לכל אותם הנדרשים להסתגרות. העירייה דרשו מרשתות הסלולר שלא לנתק את הגישה לטלפון ולאינטרנט לקשישים, גם אם היתרה שלהם מגיעה לאפס, והיא ביטלה זמנית קנסות על איחור בתשלומי החשמל.

מוסקבה שינתה גם את שיטת הבדיקות הנגיף שלה. דגימות חיוביות לא יישלחו עוד למעבדה בסיביר לצורך בדיקות שניות, והמקרה יירשם כהידבקות כבר אחרי הפעם הראשונה. "בדיקה חוזרת במידת הצורך, תיערך גם במוסקבה", אמרו בלשכה המקומית למאבק במגיפה.

רוסיה נערכת להכנת די אספקת מזון ואת המערכת הרפואית שלה למקרה של עלייה אפשרית במקרי הנגיף. הממשלה הודיעה כי היא פנתה למשרד החקלאות ולגורמים אחרים כדי שיבהירו אם יש צורך להגביל יצוא של מזון, מוצרים חיוניים או תרופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully