וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המצב חמור ממה שנראה": פוטין לבש חליפה וביקר בביה"ח לחולי קורונה

25.3.2020 / 10:27

נשיא רוסיה שיבח את עבודת הרופאים, בעוד שראש עיריית מוסקבה הזהיר אותו כי מספר החולים האמיתי גבוה בהרבה מהמספרים הרשמיים. "אנחנו בפתחו של משבר רציני"

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

ראש עיריית מוסקבה אמר אתמול (שלישי) לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי מספר החולים מנגיף הקורונה בעיר הבירה גבוה בהרבה מהנתונים הרשמיים. דבריו של סרגיי סוביאנין, בעל ברית קרוב של פוטין, היו האינדיקציה הבולטת ביותר עד כה של הרשויות על כך שאין להן מושג של ממש עד כמה הנגיף התפשט במרחביה העצומים של רוסיה.

רוסיה דיווחה עד כה על 495 חולים של הנגיף וקורבן אחד, מספרים נמוכים בהרבה ממדינות מערב אירופה הגדולות. פוטין, שלבש חליפת מגן צהובה ומסיכת נשימה בעת ביקור בבית חולים שבו מאושפזים חולי קורונה באזור מוסקבה, אמר בעבר כי המצב תחת שליטה, אך חלק מהרופאים מטילים ספק בנתונים הרשמיים. פוטין שיבח את עבודת הרופאים.

"אנחנו בפתחו של משבר רציני", אמר סובינין לפוטין בפגישה, ואמר כי המספרים הממשיים אינם ברורים, אך הם הולכים וגדלים במהירות. לדבריו, נעשות מעט בדיקות, והרבה תושבים שחזרו מחו"ל התבודדו בבית או במעונותיהם בחיק הטבע, ולא נבדקו. "במציאות, יש הרבה יותר חולים", אמר סוביאנין.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מבקר בבית חולים באזור מוסקבה שבו מאושפזים חולי קורונה, 24 במרץ 2020. רויטרס
שיבח את עבודת הרופאים. פוטין בבית החולים, אתמול/רויטרס

אתמול סגרה הממשלה מועדוני לילה, בתי קולנוע ומרכזי בילוי לילדים כדי להאט את התפשטות הנגיף. הממשלה אמרה עוד שהיא תפעל להשבת אזרחיה ממדינות שבהן מתחוללת המגיפה, אם הם ירצו בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully