וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הקורונה מתכנסת לראשונה: "הציבור נמצא בחוסר ידע ולא מבין מה קורה"

יו"ר הוועדה, ח"כ שלח, אמר בפתח הדיון כי "אדאג שהכנסת תמלא את חלקה הראוי כדי שנעמוד באתגר". במקביל נפתחה ישיבתה הראשונה של ועדת היערכות מערכת החינוך ולטיפול ברפורמה של החינוך המיוחד בראשות ח"כ הורוביץ. נציגי גוש הימין נעדרו מהוועדות

בווידאו: כינוס ראשון של ועדת הקורונה/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביחי ברוך

ועדת הקורונה והוועדה להיערכות מערכת החינוך ולטיפול ברפורמה של החינוך המיוחד מתכנסות הבוקר (רביעי) לראשונה עם הקמתן. יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ עפר שלח (כחול לבן), אמר בפתח הדיון כי "הציבור נמצא בחוסר ידע מאוד גדול. הוא לא מבין מה קורה ולמה זה קורה. פה יהיה השיח של זה, יבואו לפה אנשים עם דעות שונות וקריאות תגר על המערכת". עוד הוסיף כי "נצטרך לעגן כמה שיותר בחוקים, כמה שאפשר. גם יכול להיות שנעסוק בתקנות חירום מסוימות".

לדברי שלח, הוועדה תתכנס קרוב לחמישה ימים בשבוע, בדומה לוועדת חוץ וביטחון. "הוועדה קמה בשעת משבר לאומי אדיר, שלכנסת יש תפקיד מכריע בהתמודדות עמו", אמר. "הקורונה היא אתגר רב-ממדי, שמסכן כל אזרח. יחד עם ראשי הוועדות האחרות, אדאג שהכנסת תמלא את חלקה הראוי כדי שנעמוד באתגר הזה".

בראשות הוועדה להיערכות מערכת החינוך עומד ח"כ ניצן הורוביץ (העבודה-מרצ). ברקע המאבק הפוליטי על עצם הקמת הוועדות בכנסת, נציגי גוש הימין נעדרו מהישיבות. "לצערי הם החליטו לא לבוא", הסביר שלח. " אנחנו מתנהלים כאילו הם החליטו לבוא לכל ישיבה, וכך זה יהיה מעתה והלאה".

ישיבת הוועדה המיוחדת לעניין ההתמודדות עם נגיף הקורונה, כנסת. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"יבואו לפה אנשים עם קריאות תגר על המערכת". ישיבת ועדת הקורונה, הבוקר/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

חבר הוועדה, ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת), העלה את סוגיית המאבק בקורונה במגזר הערבי. לדבריו, "אני חושב שכולנו מצדיעים ומעריכים את הצוותים הרפואיים שמסכנים את עצמם. אני מעריך את כל הצוותים מהחברה הערבית והחברים שלהם היהודים. זאת דוגמה לאיך שצריך לנהל את המאבק הזה, ולא כמו שראש הממשלה מנהל אותו. לא שמעתי ממנו מילה אחת של הערכה לצוותים הרפואיים הערביים".

ישיבת הוועדה המיוחדת לעניין ההתמודדות עם נגיף הקורונה, כנסת. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ח"כ שלח בוועדת הקורונה, היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שלח חיזק את דבריו של סעדי והוסיף כי "העובדה שיש שלושה חברי כנסת מהרשימה המשותפת זו גם עוצמה. זה יבוא לידי ביטוי בעיסוק בסוגיות הכלליות. יש סימבוליות שחבר מהרשימה המשותפת ינהל דיון בנושא הבריאות".

ועדת החינוך התכנסה: "נפעל בצורה מכובדת"

הוועדה המיוחדת להיערכות מערכת החינוך לשנת הלימודים הבאה והחינוך המיוחד התכנסה אף היא הבוקר, ברקע הסיכום שהושג על חידוש הלמידה מרחוק במערכת החינוך. ח"כ ניצן הורוביץ (העבודה-מרצ) נבחר ליו"ר הוועדה, ומלבדו התייצבו לדיון שישה חברי כנסת נוספים: עומר ינקלביץ' (כחול לבן), עידן רול (כחול לבן) אורלי פרומן (כחול לבן), איתן גינזבורג (כחול לבן) ווליד טאהא (הרשימה המשותפת), ויבגני סובה.

חברי הכנסת של בלוק הימין-חרדים לא הופיעו לדיון. "נעבוד כולנו למען מטרה אחת משותפת, ונעשה זאת בצורה מכובדת. אני פונה לחברי הכנסת מגוש הימין - זה לא הזמן לחרמות, אנחנו בזמן קריטי שבו אזרחי ישראל רוצים תשובות. לא נהפוך את הוועדה לזירה של התנגחות פוליטית", אמר הורוביץ, שהצהיר כי הישיבה הראשונה תוקדש לנושא החינוך המיוחד. "פנו אליי הורים רבים שנמצאים בבית עם הילדים היקרים שלהם שלא מקבלים טיפולים וששגרתם מופרת. ההורים קורסים והם זועקים לעזרה", הסביר.

מצ״ב תמונות מהוועדה המיוחדת להיערכות מערכת ניהול לשנת הלימודים הבאה והחינוך המיוחד. 
25 במרץ 2020. דוברות הכנסת, עדינה ולמן, אתר רשמי
"לא הזמן לחרמות". הורוביץ בישיבת ועדת החינוך, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת, עדינה ולמן

הסתדרות המורים תאשר הבוקר את המתווה שהציע ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיאפשר חזרה מיידית ללימודים. במסגרת ההסכמות נקבע כי עובדי ההוראה בכל מערכת החינוך, מגני הילדים ועד כיתות י' בחטיבה העליונה, יקבלו שכר מלא עד תום חופשת הפסח. החל מהיום, עובדי ההוראה יחזרו ללמידה מרחוק ובמהלך הקיץ יוחזרו תשעה ימי לימודים.

במקביל, שרי הממשלה אישרו הלילה בתום דיון לילי שארך יותר משש שעות, שורת הגבלות תנועה חדשות שייכנסו לתוקף במהלך היום, כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. התקנות המלאות טרם פורסמו, אך החמרתן צפויה לקרב את ישראל למצב של צעד אחד מסגר כללי, שגם עליו ייתכן ויכריזו בהמשך השבוע. תקנות החירום החדשות אושרו בישיבת ממשלה טלפונית, לאחר שבמהלך היום עבדו עליהן משרדי הממשלה והיועצים המשפטיים.

(עדכון ראשון: 10:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully