וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי מערכת הבריאות נגד סגר מלא: "נישאר עם ארץ חרוכה בלי כלכלה"

23.3.2020 / 19:34

ארבעת הבכירים שהשתתפו בדיון עם ראש הממשלה שבו הוחלט על הצעד הקשה, התנגדו לעמדת משרד הבריאות בטענה כי יש למצוא איזון בין בריאות הציבור לכלכלה. "אפשר להקטין את החשיפה, אם נסגור רק את החולים - נצא מזה בתקופה קצרה"

צילום: יואב איתיאל, עריכה: שאול אדם

ארבעה מבכירי מערכת הבריאות בישראל קיימו היום (שני) דיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והביעו התנגדות לעמדת משרד הבריאות שתומך בהטלת סגר מלא. הארבעה הם מנכ"ל משרד הבריאות ובית החולים איכילוב לשעבר פרופ' גבי ברבש, מנכ"ל בית החולים הדסה פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, לשעבר מנכ"ל הדסה והביטוח הלאומי פרופ' שלמה מור יוסף ויו"ר אסותא ובעבר מנכל משרד הבריאות פרופ' שוקי שמר. אחד הבכירים שנכח בדיון, שוחח עם וואלה! NEWS, אמר כי "הדילמה היא קשה - בין פגיעה אנושה בכלכלה לבין פגיעה בחיי אדם".

לדבריו, "אף אחד מהמומחים לא תמך בעמדת משרד הבריאות, הם רוצים סגר מוחלט". הוא אמר כי "מטבע הדברים יש מי שדוחף לבריאות ויש מי שדוחף לכלכלה, וראש הממשלה נמצא בתווך וצריך לקבל החלטות לא פשוטות. אני לא מקנא במי שמקבל את ההחלטה".

משטרת ישראל מסייעת למשרד הבריאות במאמצי אכיפת תקנות החירום של הקורונה. דוברות משטרת ישראל
משטרה פועלת לסגירת עסקים שנפתחו בניגוד להנחיות./דוברות משטרת ישראל

עוד הוסיף הבכיר כי "עמדת משרד הבריאות במלואה לא התקבלה, וגם עמדת אנשי הכלכלה לא התקבלה במלואה. אלוהים נמצא בפרטים. אנחנו מעריכים מאוד את עמדת משרד הבריאות, אבל מצד שני, בריאות בלי כלכלה זה לא יותר גרוע מכלכלה בלי בריאות".

עוד בוואלה!

משבר הקורונה: התחבורה הציבורית תושבת, חנויות יסגרו למעט סופרים ופארמים

לכתבה המלאה

הבכיר אמר שצריך למצוא את הדרך להגדיל את השמירה על הבריאות, תוך שמירה גם על הכלכלה. "אחרת, נישאר עם ארץ חרוכה בלי כלכלה בכלל, עם מיליון מובטלים", הוסיף. "לכן צריך למצוא דרך חכמה, עם מחשבה יצירתית - ובישראל ניתן למצוא מחשבה יצירתית ונכונה. יש אנשים חכמים. אפשר להקטין את החשיפה, יש מספיק אנשים שיודעים לעשות את זה. אם נסגור בסגר מוחלט רק את החולים, נצא מזה בתקופה קצרה יחסית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully