וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה משתק את המשק, ובצה"ל חוששים מפגיעה באלפי חיילים נזקקים

26.3.2020 / 19:49

בצבא נערכים לסייע למשרתים המוחלשים, כמו גם על רבים אחרים שמשפחותיהם נפגעו כתוצאה מהתפשטות הנגיף. בין הצעדים שגובשו: קיצור הביורוקרטיה, הרחבת הסיוע, מתן הלוואות ותווי שי מוגדלים

צילום: דוברות עיריית חיפה, מאיה הורודניצ'אנו, כבאות והצלה מחוז חוף, בית החולים אסותא, בית החולים הדסה עין כרם, עריכה: עמית שמחה

התפשטות נגיף הקורונה ברחבי ישראל והמשבר הכלכלי שנוצר בעקבותיו לא פוסחים על חיילי צה"ל, שאלפים מהם מוגדרים כזכאים לסיוע מהצבא. בעקבות זאת, הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, אישר שורת צעדים שנועדו להקל על חיילים המתמודדים עם מצב כלכלי קשה.

במסגרת הטיפול השוטף של הצבא, חיילים מקבלים תשלום קבוע למשפחות (תשמ"ש), וחלקם זוכים למענקים חד-פעמיים או הטבות כמו חופשות לצורכי עבודה או הלוואות. חלק מהחיילים המחזיקים באישורים קבועים לעבודה נותרו ללא מקומות עבודה לאור המשבר, בעוד אחרים מוגדרים באזור "האפור", מאחר ואינם מוכרים על ידי אגף כוח האדם כחיילים בודדים או נזקקים לסיוע כלכלי. אך גם הם בכל זאת מוטרדים מבעיות כלכליות בבית, היות שההורים שלהם פוטרו לאחרונה או הוצאו לחופשה ללא תשלום.

בצה"ל חוששים ממצבם של אותם חיילים, כמו גם מהאפשרות שמשך הזמן של ההישארות בבסיס והמצוקה הכלכלית במשק הישראלי, תשפיע הן על מילוי המשימות המבצעיות של אותם חיילים, והן על משפחותיהם באופן שיחייב את צה"ל להרחיב דרמטית את תקציב הסיוע. עיקר תשומת הלב מופנית לעבר לוחמי צה"ל על רקע החשש שמא הבעיות בבית לא יאפשרו להם למלא את המוטל עליהם בצבא.

חיילי משמר הגבול ממוגנים נגד נגיף הקורונה  במחסום עין יעל בקרבת גן החיות התנכי בירושלים 11 במרץ, 2020.. יונתן זינדל/פלאש 90, אתר רשמי
בצה"ל חוששים כי המשבר הכלכלי ישפיע על תפקוד החיילים בצבא/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש 90

עבודת מטה שנעשתה בהובלת אלוף מוטי אלמוז וראש מטה אכ"א תא"ל מישל ינקו הולידה המלצות להתמודדות עם הנושא, שקיבלו את אישור הרמטכ"ל כוכבי. ראשית, תידחה חובת חידוש האישורים לחיילים נזקקים לסיוע כלכלי. "כל חייל שיש לו אישור - לא יצטרך לחדש אותו עד ה-30 באפריל, רק לכדי למנוע אי הבנות. אם נידרש להאריך מעבר לכך, לא נהסס לעשות זאת, העיקר שלא יהיה חייל שלא יגיע אליו הכסף בגלל בעיה ביורוקרטית", אמר קצין בכיר באכ"א, "לגבי אישור בקשות חדשות מסוגים חדשים, השקנו אפליקציה שבה הכול מתנהל בצורה דיגיטלית. לא צריך לפקסס ולא להתקשר".

בהתאם למדיניות החדשה הוחלט להגדיל גם את סל הכלים למפקדי הגדודים בסיוע לחיילים. "כדי למנוע את כל שרשרת ההחלטות אנחנו מאפשרים למפקדי הגדודים, שמכירים את החיילים הכי טוב, לאשר מענק או כמה מענקים אפילו, ארבעה או חמישה אם צריך, הלוואות, תווי שי מוגדלים ובמידת הצורך גם מוצרי חשמל לבית של החייל. הוחלט להגדיל את סל הסיוע מתקציב צה"ל ובנוסף לכך אנחנו נהנים מסיוע תרומות וארגון 'יחד למען החייל'", הסביר הקצין הבכיר. עוד הוחלט על הקמת ועדה מטכ"לית שתדון במקרים חריגים במתן סיוע מעבר לסל הכלים הקיים. "אנחנו ערים למצב הרגיש לקראת חג הפסח, וכבר הסברנו ללוחמים שנשארו ביחידות כי הם יכולים להעביר את תווי הקנייה עם ייפוי כוח למשפחות כדי לקנות מצרכי מזון ברשת המזון שופרסל", הוסיף הקצין.

עוד בוואלה!

שליחי פיצה יחלקו תרופות: כך פיקוד העורף מתכונן לסגר על ערים

לכתבה המלאה
פיקוד העורף נערך במלון דן פנורמה בתל אביב, לקראת קליטת חולי הקורונה 17 במרץ 2020. קובי ריכטר/TPS, TPS
מה יהיה על "החיילים האפורים"? היערכות פיקוד העורף במלון דן פנורמה בת"א/TPS, קובי ריכטר/TPS

לפי הערכות באגף המבצעים, עליו מפקד אלוף אהרון חליוה, ובמסגרת הכוונות לשמר את הכשירות המבצעית של צה"ל, על הצבא להתכונן לאפשרות שמשך השהייה בבסיסים וביחידות השונות יעלה על 30 יום כדי לשמר את מדיניות המשמרות (לפיה כל יחידה תתחלק לשתי משמרות בכל תחום ותפקיד, כך שאם אחת תידבק השנייה תחליף אותה - א"ב). לשם כך, יש כוונה לפעול לחיזוק תנאי השירות, בין היתר במתן ערכות היגיינה, הלבשה תחתונה ומוצרי מתיקה.

בתוך כך, תא"ל ינקו, ראש מטה אכ"א, הנחה להעביר מהדירות השכורות את כלל החיילים הבודדים בצה"ל שחייבים בבידוד מסיבות שונות ואין להם עורף או משפחה בישראל לכפר הנופש הצה"לי באולגה. "245 חיילים בודדים מקבלים טיפול 24/7. שלוש ארוחות, עיתונים וחטיפים כדי לסייע להם עד שתקופת הבידוד תעבור", אמר הקצין הבכיר, "אנחנו חושבים גם על הזמן של החיילים ביחידות השונות שנשארים ללא חופשות בגלל המצב. כבר רכשנו סוני פלייסטיישן ו-XBOX ונעשה כל מה שיידרש כדי שיהיה להם יותר טוב".

חטיבת הנח"ל מגייסת  מאות בני נוע  לטירונות תחת נהלים חדשים כדי למנוע את הפצת נגיף הקורונה. דובר צה"ל
חטיבת הנח"ל מגייסת מאות טירונים תחת הנהלים חדשים/דובר צה"ל

ירון בארי, מנכ"ל יחד למען החייל, אמר בתגובה כי "החיילים הללו והדאגה לרווחתם נמצאים במרכז העשייה שלנו במהלך השנה וביתר שאת בתקופה כזו. אנו עושים מאמצים אדירים לגיוס תרומות בארץ ובעולם למתן שלל פתרונות סיוע לחיילים אלה - תווי שי נוספים בסך 400 שקלים כל אחד לפסח. כמו כן, בתיאום עם הצבא, ישנם פתרונות ללוחמים הנמצאים בעוצר יציאות: ערכות היגיינה, ממתקים ומשחקים. העמדנו כבר שלושה ממתקני הארגון לטובת בידוד החיילים החולים או החיילים הבודדים הזקוקים לבידוד, ונרחיב את הפעילות ככל שנדרש".

(עדכון ראשון: 16:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully