וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החב"דניקים שחלו בקורונה הועברו לבית החולים: "מסלול החיים שתכננו נקטע"

מ', חסיד חב"ד ששהה בבידוד ואתמול אובחן כחולה בנגיף, סיפר על השתלשלות האירועים מהרגע שחזר לארץ משנת לימודים בניו יורק. "קיבלנו הודעה מההורים בבית שקראו לנו לחזור כי המצב שם מסוכן", סיפר. על הבידוד: "בראייה רחבה - המצב מציל חיים"

צילום: דוברות עיריית חיפה, מאיה הורודניצ'אנו, כבאות והצלה מחוז חוף, בית החולים אסותא, בית החולים הדסה עין כרם, עריכה: עמית שמחה

מ' גילה אתמול (ראשון) בשעת לילה מאוחרת כי הוא חולה בקורונה. הוא נמנה עם 65 חסידי חב"ד ששבו לאחרונה ארצה משנת לימודים במרכז חב"ד העולמי בברוקלין שבניו יורק, ולאחר ששהה בבידוד, הוא הועבר לאשפוז בבית החולים שמואל הרופא. "אתמול קיבלתי את ההודעה שהבדיקה יצאה חיובית", תיאר את השתלשלות האירועים. "בשבוע שעבר קיבלנו טלפונים מההורים לחזור לישראל כי המצב בניו יורק מסוכן וכי אין שם פיקוח. זה לא פשוט, מסלול החיים שתכננו לשנה נקטע".

65 החולים שבו לישראל במסגרת קבוצה שמנתה 141 חסידים. מ' היה מהראשונים שחזרו ארצה ומיד עם נחיתתו נכנס לדירת בידוד בתל אביב שארגן מראש יחד עם חבריו. משעלה החשד שמדובר בקבוצת חולים גדולה - הוחלט ששאר חבריה יילקחו מיד עם נחיתתם לבידוד במלון. "כשנכנסתי לדירה לא ידעתי שום דבר, ואף אחד גם לא דיבר איתנו", הדגיש. "הייתה איזו שמועה בווטסאפ שרוצים לארגן שנהיה יחד באותו מקום. חבר שהגיע חצי יום אחרי הורד מיד מהטיסה ונלקח ישירות למלון הבידוד בירושלים. הוא לא ידע שיש כוונה לעשות זאת ולפני שהמריא הוא אפילו דאג לעצמו למקום לבידוד ממש כמונו. אלא שמיד לאחר הנחיתה קראו את השם שלו במערכת הכריזה של המטוס והורידו אותו בעל כורחו למלון".

שדה התעופה בן גוריון 10 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"חבר הורד מהמטוס ונלקח מיד לבידוד". נתב"ג בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

את הדרישה להתפנות למלון הבידוד, מלון דן בירושלים, קיבל מ' בטלפון ממשרד הבריאות. עם הגעתו למלון, חיילים המתינו בכניסה. הוא וחבריו חולקו לחדרים, ומאז הם לא יצאו מהם. "בהתחלה היה בלגן", שחזר. "המזוודות היו מפוזרות שם, אך לאט לאט נכנסים לשגרה. במלון קיימת הפרדה בין החדרים, ולאף אחד אסור לצאת מהם ללא אישור". הוא סיפר כי אנשי הצוות מעבירים אוכל וציוד ומניחים אותו מחוץ לחדרים. "בשלב חלוקת המזון אמרו לנו 'לא לפתוח עכשיו את הדלתות'", סיפר. "משתמשים כל הזמן במערכת הכריזה, כשמחלקים אוכל, אוספים אשפה וכו'. לא ראיתי פה אדם, בשום צורה".

עם קבלת תוצאות הבדיקה, 65 החסידים פונו לבית החולים שמואל הרופא לאשפוז. 41 חסידים אחרים יישארו בבידוד במלון. לגבי שמונה חברים נוספים בקבוצה טרם התקבלה החלטה, וכעת ממתינים לתוצאות הבדיקות.

עוד בוואלה!

"חסכנו כסף לקנות דירה, עשינו תוכניות - וביטלנו ברגע האחרון. אנחנו בחוסר ודאות"

לכתבה המלאה
מרכז חב"ד העולמי בברוקלין. מתוך ויקדפיה, אתר רשמי
"בראייה רחבה - המהלך הציל אנשים". מרכז חב"ד העולמי בניו יורק/אתר רשמי, מתוך ויקדפיה

בדיעבד, לאחר שהתגלה מספר החולים הגבוה, מ' גילה הבנה למהלך חרף התחושה הקשה. "יש הרגשה של כעס על שהכריחו אותנו לשהות בבידוד במלון בעוד שיש כאלה שבנו על בידוד בבית", הסביר. "אלו בחורים שלא ראו את ההורים שלהם במשך חצי שנה ורצו להיות בבית ופתאום תקועים פה במצב קצת לא נעים. מצד שני, בראייה מערכתית רחבה, המהלך הזה הציל הרבה מאוד אנשים".

דבורה, אמא של אחד מצעירי חב"ד שהיו בקבוצה, סיפרה כי היוזמה לפנות לרשויות בטרם הטיסה הייתה של ההורים, וזאת על אף שלדבריה לא היו להם תסמינים. "אחרי ששמענו שהישיבה נסגרה, כולנו בחרנו שעדיף להעביר אותם הביתה, כי הבנו שהם במקום מאוד נגוע וזה לא חכם שיחפשו מקומות אלטרנטיביים. הבנו שכיוון שזו קבוצה גדולה, עדיף שיגיעו לארץ באופן מבוקר ופנינו לרשויות ועידכנו אותם כשיצאנו למצוא פתרון למזער התפשטות", היא אומרת, "אנחנו יודעים בוודאות שאף אחד מהם לא היה עם תסמינים ואף אחד לא היה מודע לכך שהוא היה באזור עם חולה מאומת, אבל ביקשנו מהרשויות לעזור לכולם".

בעקבות זאת הוחלט לקחת אותם למלון, אך לדבריה ההורים גילו על כל רק בדיווחים בתקשורת. "הכנו חדר לבידוד, עם תכשירי החיטוי מכל החברות שהיה ניתן להשיג. ופתאום אנחנו ניזונים מהתקשורת שקבוצת הבחורים שיצאה מהאזור הנגוע מובלת למלון דן. הם הוגדרו כנגועים מלכתחילה על אף שלא היו". בנה קיבל תוצאה שלילית בבדיקה, עם זאת כמו כמה מחבריו הוא עדיין במלון, ויעבור בדיקה נוספת בהמשך כדי לשלול הימצאות של הנגיף.

(עדכון ראשון: 11:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully