וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות התקשוב מתנגדת לדחיית שעון הקיץ: לא נספיק לעדכן את השינוי בשרתים

22.3.2020 / 23:01

שר הפנים נערך להארכת שעון החורף, שאמור היה להתחלף בסוף השבוע, אולם ברשות התקשוב הממשלתית התריעו כי הזמן הקצר לא מאפשר להם להיערך. הם התריעו מפני תקלות וציינו כי היעדרות עובדים רבים מקשה על יישום השינוי. דרעי הטיל על ראש המל"ל למצוא פתרון לנושא

צילום: דוברות עיריית חיפה, מאיה הורודניצ'אנו, כבאות והצלה מחוז חוף, בית החולים אסותא, בית החולים הדסה עין כרם, עריכה: עמית שמחה

רשות התקשוב הממשלתית ומיזם "ישראל דיגיטלית" הביעו התנגדות הערב (ראשון) ליוזמת שר הפנים אריה דרעי לדחות את שעון הקיץ בשל משבר הקורונה. זאת, לטענתם, מאחר שתאריך המעבר בין תקופת שעון החורף לשעון הקיץ מוגדרת באופן מובנה במערכות ההפעלה של שרתים, מחשבים, ציוד תקשורת וטלפונים סלולריים.

על מנת לשנות את תאריך שינוי השעונים, יצרני מערכות ההפעלה יידרשו לייצר גרסת תיקון, להפיץ אותה, ולאחר מכן להתקין את העדכון בכל שרת, מחשב וטלפונים במחשבי משרדי הממשלה וגורמים נוספים במשק. ברשות הדגישו כי העדכון כרוך בימי עבודה רבים, ולא ניתן לבצע זאת עד יום חמישי בלילה - תאריך התחלת שעון הקיץ.

כמו כן, הגופים התריעו מפני תקלות והשבתת מערכי מחשוב שלמות, וציינו כי היעדרות עובדים רבים יקשו על הוצאת השינוי אל הפועל. דרעי פנה לראש המל"ל, מאיר בן שבת, בבקשה למצוא פתרון למצב שנוצר.

יו"ר ש"ס אריה דרעי בישיבת סיעה בכנסת, 17 בפברואר 2020. ללא שם, ראובן קסטרו
יזם את דחיית שעון הקיץ לטובת המאבק בהתפשטות הקורונה. דרעי/ראובן קסטרו, ללא שם

שעון הקיץ אמור היה להיכנס לתוקפו בלילה שבין חמישי לשישי, אולם דרעי הציע לדחות את השינוי בחודש - עד ל-1 במאי - במטרה לצמצם את שהיית התושבים במרחבים הציבוריים בשעות האור ולמזער את הסיכון להמשך התפשטות הנגיף. "יזמתי לפני מספר ימים את דחיית שעון הקיץ כדי למנוע מילדים ומבוגרים להסתובב בשעות אור נוספות, מחוץ לבית" הסביר השר דרעי. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר עקרונית את המהלך.

פעילות חיטוי בראשון לציון לצורך התגוננות מנגיף הקורונה 22 במרץ 2020. דוברות עיירת ראשון לציון, אתר רשמי
ניסיון למנוע יציאה מהבתים. פעולות חיטוי בראשון לציון/אתר רשמי, דוברות עיירת ראשון לציון

בעוד מניין הנדבקים בקורונה ממשיך לזנק, תקנות החירום להגבלת התנועה שאושרו על ידי הממשלה נכנסו הבוקר לתוקפן. מטרת התקנות, שתוקפן נקבע למשך שבעה ימים, היא צמצום מגעים של האוכלוסייה על מנת למנוע את התפשטות הנגיף. הן קובעות כי על הציבור לנהוג לפי הכללים הבאים: היציאה מן הבית תתאפשר רק במקרים מסוימים, כך שניתן לצאת אל מקום העבודה ובחזרה ממנו, לצאת לקנות מזון, תרופות ומוצרים בסיסיים או חיוניים אחרים.

כמו כן, ניתן לצאת לקבלת שירות רפואי, תרומות דם, הפגנות או הליך משפטי. במסגרת השינויים שנערכו מהמסמך הקודם, מותרת יציאה לפעילות ספורטיבית של עד שני אנשים, ככל הניתן קבועים, או של שני אנשים המתגוררים יחדיו. בכך, שונתה ההנחיה שנקבעה במסמך הקודם, שלפיה הותרה פעילות של עד חמישה אנשים. היציאה תתאפשר גם לזמן קצר לסביבה הקרובה של מקום המגורים.

בנוסף לכך, תתאפשר יציאה ממקום מגורים, של יחיד או של אנשים שגרים באותו מקום, לזמן קצר ובקרבת מקום המגורים. ניתן לצאת לטקס דתי, כולל חתונות או הלוויות ויציאה לתפילה של עד עשרה אנשים, תוך שמירה על מרחק של שני מטרים, וכן יציאה לצורך סיוע לאדם אחר שיש לו בעיה רפואית או קושי אחר הדורש תמיכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully