וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיונים ב-zoom וחדרים נפרדים: היוזמות בכנסת להצבעת ח"כים בבידוד

22.3.2020 / 15:49

ניסנקורן הודיע כי יימצאו פתרונות כדי לאפשר לקיים את ההצבעות בהשתתפות כל חברי הכנסת. הוא בוחן אפשרות של חדרים מבודדים במשכן, בעוד שח"כ שי ממפלגתו הציע להצביע בפלטפורמות דיגיטליות. ח"כ זוהר מהליכוד דורש לקזז את המבודדים: "הח"כים מהימין יתחככו בח"כים משמאל"

צילום: דוברות עיריית חיפה, מאיה הורודניצ'אנו, כבאות והצלה מחוז חוף, בית החולים אסותא, בית החולים הדסה עין כרם, עריכה: עמית שמחה

לאחר ששורת שרים וחברי כנסת נכנסו לבידוד, בכחול לבן פועלים היום למצוא פתרונות על מנת לאפשר לקיים את ההצבעות המתוכננות מחר בצל משבר הקורונה. יו"ר סיעת כחול לבן אבי ניסנקורן הודיע היום (ראשון) כי אחרי הקמת הוועדה המסדרת מחר, בכוונתו להוביל פתרון הצבעה לחברי כנסת השוהים בבידוד. הוא הסביר כי "בימי משבר כאלה הכנסת חייבת לתפקד באופן מלא ואנו נדאג שכל הח"כים יוכלו למלא את תפקידם".

לוואלה! NEWS נודע כי בכחול לבן יוזמים פתרון אפשרי לטובת הצבעה של ח"כים בבידוד, באמצעות הסעה מבודדת לחדר מבודד בתוך משכן הכנסת. ניסנקורן בוחן את המהלך גם מול משרד הבריאות.

אבי ניסנקורן מליאת הכנסת, 28 בינואר 2020. ראובן קסטרו
"בימי משבר כאלה הכנסת חייבת לתפקד באופן מלא". ח"כ ניסנקורן/ראובן קסטרו

בנוסף אליו, חבר סיעתו ח"כ יזהר שי שלח הבוקר מכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין עם הצעה לנוהל קיום דיונים והצבעות באמצעות פלטפורמות דיגיטליות (דוגמת Zoom), וכתב כי "לאור הצפי לשבועות ארוכים של סגר ובידוד אפשרי של אוכלוסיות נרחבות ברחבי מדינת ישראל, חובה עלינו, במסגרת הצורך החיוני לוודא המשכיות ורציפות בעבודת הכנסת, להכניס לשימוש באופן מיידי, ללא דיחוי, כלים שיאפשרו דיונים והצבעות ללא נוכחות פיזית באולם המליאה". הוא הוסיף כי "פרלמנטים רבים בעולם הדמוקרטי כבר התאימו את פעילותם לימים קשים אלה. גם הכנסת חייבת להתקין ולהתאים את עצמה בדחיפות ליכולות אלו".

עם זאת, גורמים בכנסת הבהירו כי "אין ולא יהיה שום אופציה של הצבעות מרחוק במליאה או בוועדות", גם לח"כים בבידוד או כאלה שיתברר שהם חולים בנגיף הקורונה. לטענתם, "היועמ"ש לכנסת התבטא כך בכל דיון".

עוד בוואלה!

היועמ"ש לבג"ץ: הנחיות משרד הבריאות - לא מונעות את פעילות הכנסת

לכתבה המלאה
המחשה לנוהל קיום דיונים והצבעות באמצעות פלטפורמות דיגיטליות (דוגמת Zoom). -, אתר רשמי
דוגמה לדיונים אינטרנטיים במסגרת הצעתו של ח"כ שי/אתר רשמי, -

חוק חסינות חברי הכנסת מאפשר לחברי כנסת להופיע לטובת ההצבעות למרות ההנחיות שמחייבות אותם להיות בבידוד, אך ההערכה היא כי הח"כים שמחויבים בבידוד לא יסכנו אחרים ולא יגיעו אם הם מחויבים בבידוד.

עד כה, שורת שרים וחברי כנסת נכנסו לבידוד, בהם בצלאל סמוטריץ' (ימינה), צחי הנגבי (הליכוד) אריה דרעי (ש"ס) משה אבוטבול (ש"ס) רם בן ברק (כחול לבן) ואלון שוסטר (כחול לבן). אליהם הצטרף היום סגן שר האוצר איציק כהן (ש"ס).

מיקי זוהר במהלך כינוס הוועדה המסדרת בראשות ח"כ אבי ניסנקורן 13 בינואר 2019. דוברות הכנסת, אתר רשמי
"לא רוצה לדמיין מצב שבו חברי כנסת מבודדים מהימין מתחככים בח"כים מהשמאל". ח"כ זוהר/אתר רשמי, דוברות הכנסת

בתוך כך, יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, דרש מכחול לבן לקזז את הח"כים בבידוד לקראת ההצבעות הצפויות להתקיים מחר במליאה. זוהר אמר כי הוא "לא רוצה לדמיין מצב שבו חברי כנסת מבודדים מהימין מתחככים בחברי כנסת מהשמאל".

מוקדם יותר היום, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קבע כי הנחיות משרד הבריאות לבלימת התפשטות נגיף הקורונה אינן מונעות את דיוני הכנסת או את דיוני הוועדות בה. את הדברים אמר בתשובה לעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד יו"ר הכנסת, בדרישה להורות עליו לכנס את המליאה כדי להקים ועדות בכנסת ולשם בחירות יו"ר כנסת קבוע. הוא ציין כי קיים "צורך חיוני לאפשר קיום פיקוח פרלמנטרי על עבודת הממשלה, דווקא בעת הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully