וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן אפשר לצאת ומי ממשיך לעבוד? המדריך לתקנות החירום למאבק בקורונה

המשטרה תחל לתגבר את כוחותיה ביישובים ובכבישים מרכזיים לצורך אכיפת ההגבלות על יציאה מהבתים שלא לצרכים חיוניים שהוגדרו בצו. עובדים חיוניים, קבלת שירותים רפואיים וטקסים דתיים מותרים, אולם בעלי עסקים שיפעילו חנויות ומתחמים שלא כחוק צפויים לעונש מאסר

צילום: לע"מ, עריכה: ליר שפיגלר

תקנות החירום להגבלות התנועה - כל הפרטים

  • ניתן לצאת לצורך עבודה, טיפול רפואי והצטיידות במזון ותרופות
  • תותר יציאה של יחידים ממקום המגורים לזמן קצר ולמקום בקרבת הבית
  • בעלי עסקים שיפעילו את העסק או המתחם שלא כחוק עשויים לעמוד בפני מאסר
  • הממשלה אישרה הלילה את תקנות החירום פה אחד

הממשלה אישרה הלילה (שישי) את תקנות החירום להגבלת התנועה בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה, בו חלו עד כה 677 ישראלים. בהודעת משרד הבריאות נכתב כי מטרת ההוראות הקבועות בתקנות היא צמצום מגעים של האוכלוסייה. "ההגבלות הקבועות בתקנות מצמצמות ככל הניתן מגעים בין אנשים, לצרכים חיוניים בלבד, ובאופן זה מקטינות משמעותית את הסיכוי להדבקה ולהתפשטות נרחבת של המחלה", נכתב.

על פי ההנחיות, היציאה מן הבית תתאפשר רק במקרים מסוימים. ניתן לצאת אל מקום העבודה ובחזרה ממנו, ולצאת לקנות מזון, תרופות ומוצרים בסיסיים או חיוניים אחרים. כמו כן ניתן לצאת לקבלת שירות רפואי, תרומות דם, הפגנות והליך משפטי. כמו כן, ניתן לצאת ולבצע פעילות ספורט יחידנית, למעט במסגרת בני אותו התא המשפחתי. היציאה תתאפשר גם לזמן קצר לסביבה הקרובה של מקום המגורים, את היציאה ניתן לעשות לבד או בכמה בודדים בני אותו המשפחה ששהו באותו מקום. בנוסף לכך, תתאפשר יציאה לטקס דתי, כולל חתונות או הלוויות ויציאה לתפילה של עד עשרה אנשים תוך שמירה על מרחק של שני מטרים, וכן יציאה לצורך סיוע לאדם אחר שיש לו בעיה רפואית או קושי אחר הדורש תמיכה.

בהתאם לתקנות החירום, המשטרה תגביר את אכיפתה בימים הקרובים. בגין הפרת חובת הבידוד או הפרת הוראת שוטר על התפזרות התקהלות המנוגדת לצו יירשם קנס של 5,000 שקלים. בגין הפרת חובת הדיווח למשרד הבריאות על כניסה לבידוד או על חזרה ממדינה המחייבת בבידוד, יירשם קנס של 3,000 שקלים.

לקריאת תקנות החירום המלאות

חיטוי תחנת רכבת משה דיין ראשון לציון,מעל נתיבי איילון, 18 במרץ 2020. ראובן קסטרו
עובדים מחטאים את תחנת הרכבת משה דיין בראשון לציון/ראובן קסטרו

כמו כן נקבע בצו כי אסורה כל פעילות מסחר, בילוי ופנאי במקומות הבאים: קניון וכן מתחם קניות הכולל עשר חנויות ומעלה או שהשטח הכולל של החנויות במתחם עולה על 3,000 מ"ר, ולמעט מקום למכירת מזון, בית מרקחת, או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה המצוי בקניון או במתחם. כמו כן האיסור יחול גם על דיסקוטק, בר, פאב, אולם אירועים, מכון כושר, בריכת שחייה, פארק מים, גן חיות, ספארי, פינת חי, בית מרחץ, בית קולנוע, תיאטרון, ספרייה, מוזיאון ומוסד תרבות אחר, פארק שעשועים, לונה פארק, עסק לטיפול לא רפואי בגוף האדם, מקום לעריכת מופעים וירידים, כלי שיט ציבורי, רכבל, שמורת טבע, גן לאומי ואתרי מורשת. בעלי עסקים שיפעילו את העסק או המתחם שלא כחוק צפויים לעמוד בפני מאסר של שישה חודשים או קנס.

עוד נכתב כי משרד הבריאות הציע לקבוע בתקנות כללי התנהגות במרחב הציבורי שמטרתם "ריחוק חברתי" ומניעת הדבקה. כללים אלו ממליצים על שמירה של מרחק של לפחות שני מטרים בין אדם לאדם, נסיעה של עד שני נוסעים ברכב פרטי. בנוגע למשלוחים הנחה משרד הבריאות כי ניתן לבצע אותם בתנאי שהמשלוח יונח סמוך לפתח בית המגורים ומחוצה לו.

עוד בוואלה!

משבר הקורונה: הממשלה תאשר הגבלות תנועה בתקנות חירום

לכתבה המלאה

גורם במשטרה מסר כי בעקבות הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלכה הצהיר על הכוונת המשטרה לאשר את התקנות, המשטרה תתגבר את המערכים שלה החל מהיום ואל תוך סוף השבוע ושבוא הבא. "נרחיב את האכיפה", אמר. "תהיה נוכחות משטרתית רחבה בצירים ובערים".

לדבריו, "הרעיון הוא לייצר הרתעה. תהיה נוכחות בצירי התנועה באופן מוגבר על מנת לוודא שמי שלא צריך לנוע סתם ממקום למקום לא יעשה את זה. הדגש של אכיפת המשטרה יהיה על בתי עסק על מנת לוודא שאין הפרות של הצו והתקהלויות אסורות".

בנוסף לכך, המשטרה לא תאכוף את איסור ההתכנסות בבתי תפילה. "במקום שבו יהיו דברים בוטים ומתריסים נטפל", אמר הגורם במשטרה. במשטרה מדגישים שתהיה נוכחות מוגברות אך כי לא יהיו מחסומים ברחובות.

נתניהו: "עליית מדרגה נוספת במלחמה בקורונה"

נתניהו אמר אמש כי התקנות יעלו לאישור הממשלה במטרה לעגן בצו את הנחיות משרד הבריאות. "זמנים קשים מובילים להחלטות קשות", אמר בפתח הצהרה משותפת עם שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. "ביקשתי מכם להישמע להוראות משרד הבריאות. היום אני מודיע על עליית מדרגה נוספת במלחמה בקורונה".

ברקע הזינוק במספר מבקשי האבטלה, נתניהו הבהיר כי כלל העובדים יישארו בבתים למעט מי שעבודתם הוגדרה כחיונית על ידי משרד האוצר. "אני רוצה להביע הוקרה לצוותים הרפואיים, למחטאים, לשליחים, לכתבים באולפנים שמעבירים את המסר לציבור. יש היענות נרחבת בציבור לדברים הללו וזה חשוב", הוסיף.

מחלקת חולי הקורונה בבית החולים איכילוב בתל אביב 19 במרץ 2020. ראובן קסטרו
מחלקת חולי הקורונה בבית החולים איכילוב בתל אביב/ראובן קסטרו

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב פירט את שלוש המטרות של המגבלות החדשות - דחיית התפרצות המחלה בישראל, הפחתת מספר החולים ושיטוח העקומה שמשמעותו פיזור החולים על ציר הזמן. "הזמן עובד לטובתנו", הסביר. "בכל יום שעובר אנחנו מרוויחים זמן. נערכים, מצטיידים, קונים עוד ציוד מיגון, תרופות ומכונות הנשמה".

המנכ"ל תיאר את המאמצים במערכת הבריאות למאבק בנגיף. לדברי בר סימן טוב, "אנחנו קולטים כוח אדם בבתי החולים וסטונדטים שיצטרפו גם הוא לכוח ולהתגבר על המחלה. אנחנו מכינים את התשתיות, עוד ועוד מחלקות נפתחות. אנחנו לומדים את המחלה, ויודעים הרבה יותר ממה שידענו לפני לא מעט זמן".

(עדכון ראשון: 00:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully