וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: הממשלה תאשר הגבלות תנועה בתקנות חירום

19.3.2020 / 22:12

רה"מ הודיע על אישור המגבלות שייכנסו לתוקפן הלילה בחצות למשך שבוע. ההנחיות מאשרות יציאה מהבית לטובת עבודה חיונית, טיפול רפואי והצטיידות במזון ותרופות. נתניהו: "זה לא משחק ויכול לחרוץ גורלות". בר סימן טוב: "זה הולך להיות ארוך, אנחנו בהתחלה"

צילום: לע"מ, עריכה: ליר שפיגלר

הגבלות התנועה בעקבות הקורונה - כל הפרטים

  • הגבלות התנועה ייכנסו לתוקף הלילה בחצות למשך שבוע
  • ניתן לצאת לצורך עבודה, טיפול רפואי והצטיידות במזון ותרופות
  • נתניהו: "יש משטרה, אבל את החובה כל אחד צריך לאמץ לעצמו"
  • בר סימן טוב: "אנחנו בהתחלה, אם נקפיד על ההנחיות נצלח את המשבר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (חמישי) כי הממשלה תאשר הלילה תקנות חירום להגבלת התנועה בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה, בו חלו עד כה 677 ישראלים. נתניהו הדגיש כי במסגרת התקנות האזרחים נדרשים להישאר בבית, והבהיר כי ההגבלות מגובות משפטית וייכנסו לתוקפן החל מחצות ולמשך שבעה ימים. ראש הממשלה אמר כי ניתן לצאת מהבתים לצורך עבודה חיונית, טיפול רפואי והצטיידות במזון ובתרופות, וביקש מהציבור לשמור על כללי ההיגיינה והמרחק.

"זמנים קשים מובילים להחלטות קשות", אמר בפתח הצהרה משותפת עם שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. "ביקשתי מכם להשמע להוראות משרד הבריאות. היום אני מודיע על עליית מדרגה נוספת במלחמה בקורונה".

לקריאת תקנות החירום המלאות

ברקע הזינוק במספר מבקשי האבטלה, נתניהו הבהיר כי כלל העובדים יישארו בבתים למעט מי שעבודתם הוגדרה כחיונית על ידי משרד האוצר. "אני רוצה להביע הוקרה לצוותים הרפואיים, למחטאים, לשליחים, לכתבים באולפנים שמעבירים את המסר לציבור. יש היענות נרחבת בציבור לדברים הללו וזה חשוב", הוסיף.

בעקבות הביקורת על המחסור בציוד מיגון ובבדיקות אמר כי "כל העולם נמצא במחסור של ציוד מיגון. 200 מדינות מתחרות תחרות עזה על הציוד, כולל ארצות הברית. גם אם יש צפי שמתישהו תפרוץ מגיפה כמו קורונה, אי אפשר להחזיק מחסנים במשך שנים של ציוד מתכלה. במצב של מחסור עולמי כזה, מדינת ישראל מפעילה את כל האמצעים שברשותה כדי למלא את החסר".

לדבריו, "אנחנו פועלים למגן את צוותי הרפואה שלנו - הרופאים, האחיות, הטכנאים, אלה הגיבורים בחזית. הם הקו הראשון. אנחנו פועלים להגדלת מכונות ההנשמה על ידי ייבוא וייצור עצמי. באשר לבדיקות, ביום ראשון יהיו 3,000 בדיקות ביום, כמו בדרום קוריאה. שבוע לאחר מכן נגיע ל-5,000, ואחר כך אף יותר. זה ישים את ישראל בצמרת מדינות העולם".

ראש הממשלה ביקש את שיתוף הפעולה של האזרחים, והסביר כי מטרת התקנות להבטיח את צמצום התפשטות הווירוס. לדבריו, "מדובר בהצלחת חיים רבים, של בני משפחה, חברים ושכנים. אני מבקש שתאכפו אותן קודם כל בעצמכם. יש משטרה, יש חובה, אבל את החובה וההכרה הפנימית שכל אחד מכם צריך לאמץ לעצמו. זה לא משחק ויכול לחרוץ גורלות".

ראש הממשלה, שר הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות בהצהרה ציבור על החמרה בנהלי מניעת הקורונה, 19 במרץ 2020. ללא שם, צילום מסך
"עליית מדרגה". נתניהו, הערב/צילום מסך, ללא שם

השר ליצמן ביקש להבהיר כי כלל התקנות נועדו להקל על שמירת בריאת הציבור. "אני יודע שאנחנו במצב חירום", אמר. "אני יודע שלא נהסס לעשות שום דבר כדי להציל את עם ישראל. יש לי מלא הערכה לצוות הרופאים, האחיות, בתי חולים, מד"א וקופות החולים. הם עושים עבודת קודש, והציבור לא מעריך עד כמה הם מוסרים נפשם להציל את הציבור".

המטרה - שיטוח עקומת התחלואה

מנכ"ל משרד הבריאות בר סימן טוב פירט את שלוש המטרות של המגבלות החדשות - דחיית התפרצות המחלה בישראל, הפחתת מספר החולים ושיטוח העקומה שמשמעותו פיזור החולים על ציר הזמן. "הזמן עובד לטובתנו", הסביר. "בכל יום שעובר אנחנו מרוויחים זמן. נערכים, מצטיידים, קונים עוד ציוד מיגון, תרופות ומכונות הנשמה".

המנכ"ל תיאר את המאמצים במערכת הבריאות למאבק בנגיף. לדברי בר סימן טוב, "אנחנו קולטים כוח אדם בבתי החולים וסטונדטים שיצטרפו גם הוא לכוח ולהתגבר על המחלה. אנחנו מכינים את התשתיות, עוד ועוד מחלקות נפתחות. אנחנו לומדים את המחלה, ויודעים הרבה יותר ממה שידענו לפני לא מעט זמן".

בר סימן טוב שיבח את עבודת הצוות הרפואי ואמר כי "אנחנו לא מפסיקים להתפעל ולהגיד כמה הם מסורים לכם. התרגשנו כולנו ממחיאות הכפיים מצדכם לצוות הרפואי". הוא אף הודה לכוחות הביטחון והביע התרגשות מהסולידריות בחברה הישראלית.

"אני חושב שאתם מבינים שאנחנו רציניים ושיש פה אירוע גדול. זה עבר מסין למדינות אחרות, לאיטליה ועכשיו לספרד ומדינות נוספות. תשמרו על עצמכם, סבא וסבתא שלכם, על אבא ואימא שלכם. ככה נשמור על עצמנו כחברה", הוסיף. "אנחנו גם אומרים לכם ביושר שאנחנו בהתחלה. זה הולך להיות ארוך, אבל אנחנו נערכים לתרחישים ארוכים. רק דבר אחד מנחה אותנו וזו טובת הציבור. אני גם רוצה לומר שיש תקווה. שאם כולנו נקפיד על ההנחיות, נמשיך להיערך במערכת הבריאות, לא רק נצלח את המשבר הזה - אלא גם נצא ממנו מחוזקים".

(עדכון ראשון: 21:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully