וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר שלא שמר על כללי ההיגיינה של משרד הבריאות פונה בצו מדירה בת"א

19.3.2020 / 16:39

בית המשפט בעיר הוציא צו הגנה ופינוי לבן 25 שחי עם אביו וזוגתו. הסיבה: האישה שסובלת ממחלות רקע נשימתיות וחששה להידבק בקורונה, התלוננה שלא הקפיד על היגיינה ויצא מדירתם ללא אבחנה ובניגוד להנחיות. נקבע שעליו למצוא לעצמו מקום חלופי אף שאינו חולה או נדרש בבידוד

צילום: הגר נינו, בית החולים הלל יפה, ועד עובדי נמל חיפה עריכה: עמית שמחה

שרון (שם בדוי) חיה במשותף עם בן זוגה עידו (שם בדוי) ובניו כשנתיים בדירה בתל אביב. מאז הוציא משרד הבריאות את ההנחיות להימנע מיציאה מהבית ושמירה על היגיינה בניסיון למנוע את התפשטות נגיף הקורונה, הבחינה שרון כי בנו בן ה-25 של בן זוגה לא מקפיד על כללי היגיינה בסיסיים, יוצא מהבית ללא אבחנה ומזמין אליו חברים.

הצעיר אינו חולה ואינו נדרש לבידוד, אבל עובדות אלה לא הרגיעו את שרון שסובלת ממחלות רקע נשימתיות וחוששת להידבק בקורונה. היא ניסתה לדבר עם בנו של בן זוגה במטרה שימעט לצאת מהבית ולא יכניס מבקרים זרים, אך ללא הועיל. גם אביו ניסה לשוחח איתו וביקש ממנו לשמור על הכללים של משרד הבריאות, אך גם זה לא סייע, מה שהביא את שרון לפנות לבית הדין למשפחה בתל אביב בבקשה שיוציאו מהבית את בן ה-25 שמפר את ההנחיות של משרד הבריאות אף שהוא אינו חולה ואינו נדרש להיות בבידוד.

בתי המשפט בתל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
השופטת קבעה כי עליו למצוא לעצמו דיור חלופי. בית המשפט בתל אביב/ראובן קסטרו

השופטת איריס ארבל-אסל קיבלה את בקשתה של שרון והוציאה במעמד צד אחד צו הגנה ועל פיו הצעיר, צריך לעזוב את הבית ולמצוא לעצמו מקום מגורים חלופי. עוד אסרה השופטת על הצעיר להימצא בקרבתה של שרון או בקרבת ביתם, או להטריד אותה. השופטת קבעה דיון נוסף לשבוע הבא וחייבה את הצעיר להגיע אליו, עד אז הוא מורחק מהבית, אם הוא לא יגיע לדיון הצו יקבל תוקף קבוע ללא הגבלת זמן.

עו"ד ניר רוטנברג, שמייצג את שרון, אמר בתגובה להחלטת בית המשפט כי "מדובר במקרה שבן משפחה שאינו חולה מסכן בן משפחה אחר בכך שהוא לא שומר על הכללים וההנחיות של משרד הבריאות. יש כאן תקדים היסטורי. האווירה הציבורית היא אפס סובלנות למי שלא מתייחס ברצינות להנחיות של משרד הבריאות ומסכן בן משפחה אחר זה כמו לנהוג כלפיו באלימות, כאילו שהוא רודף אחריו עם סכין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully