וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספרדים הנצורים דורשים מהמלך לשעבר לתרום את הונו לטובת המאבק בקורונה

19.3.2020 / 15:49

כשהם הולמים בסירים ובמחבתות במרפסותיהם, אלפי אזרחים דרשו שחואן קרלוס יעביר את כספו, שלפי הדיווחים קיבל מערב הסעודית, לטובת המגזר הנתון תחת עומס רב. "מחיאות הכפיים הן עבור מי שדואג לנו, המחבתות הן נגד השחיתות"

צילום: רויטרס

אלפי אזרחים בספרד הלמו בסירים ובמחבתות במרפסות שלהם אתמול (רביעי) נגד המלך לשעבר, כשהם כמעט מאפילים על הנאום לאומה שנשא בנו, המלך פליפה, לרגל מגיפת הקורונה.

בהמשך למחאה מוקדמת יותר בשעות הצהריים אתמול, תושבים במרכז מדריד, שהתגייסו אחרי קריאה ברשתות, דרשו מהמלך לשעבר חואן קרלוס לתרום מיליונים, שלפי הדיווחים קיבל מערב הסעודית, לטובת מערכת הבריאות.

"מחיאות הכפיים מיועדות לאלו שדואגים לנו. המחבתות הן לטובת העברת כספי השחיתות למערכת הבריאות שלנו", אמרו בתנועת השמאל "מאס פאיס".

הספרדים יצאו למרפסות גם כדי להריע לרופאים בזמן הסגר המוטל על המדינה, שחומרת המגיפה בה שנייה רק לאיטליה. הם מרותקים לבתיהם מאז יום שבת, פרט לנסיעות חיוניות.

המלך פליפה השישי בטקס העברת הכתר, עם אביו חואן קרלוס – מדריד, 19 ביוני 2014. GettyImages
קרע בארמון. טקס חילופי המלכים במדריד, 2014/GettyImages

אפילו בשכונות השמרניות במדריד, רעש צלצולי הסירים והמחבתות היה מחריש אוזניים, והוא כמעט שהשתיק את דברי העידוד של המלך, שדחק באזרחים להתאחד יחד נגד הנגיף.

"עלינו לשים בצד עכשיו את המחלוקות בינינו. עלינו להתאחד סביב אותה מטרה: להתגבר על המצב החמור הזה. ועלינו לעשות זאת יחד, בשלווה ובביטחון, אך גם בנחישות ובכוח", אמר פליפה.

היה זה נאומו המיוחד הראשון לאומה מאז 2017, שאותו נשא אז בעיצומו של המשבר בקטלוניה, אחרי שהבדלנים הכריזו על עצמאות קצרת ימים. הלילה, מחאת מרפסות דומה נרשמה גם בברצלונה, בירת החבל האוטונומי, בארגונן של המפלגות הבדלניות.

ביום ראשון הודיע המלך פליפה שהוא מוותר על ירושת אביו, והפסיק את הקצבה השנתית שלו. לפי דיווח בעיתון שוויצרי, בזמן שהיה מלך, חואן קרלוס קיבל מאה מיליון דולר מערב הסעודית. חואן קרלוס, שפרש מהכס ב-2014 לאחר כמעט 40 שנה, לא הגיב על הדיווח.

בית המלוכה אמר בהצהרה כי חואן קרלוס לא סיפר לבנו על הכספים שקיבל לכאורה מערב הסעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully