וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-677; קשישה בת 89 במצב אנוש

בועז אפרת, דנה ירקצי, דניאל דולב, מאיה הורודניצ'אנו, יואב איתיאל, אלי אשכנזי, טל שלו, לירן לוי,אמיר

19.3.2020 / 23:37

החולה, אחת מדיירות בית האבות "נופים", סובלת מהידרדרות נשימתית מהירה ומאושפזת בהדסה עין כרם. יותר ממאה אזרחים אובחנו עם הנגיף בתוך שעות, בהם שישה במצב קשה. משרד הביטחון הזמין 2,500 מכונות הנשמה. איטליה עקפה את סין, עם עלייה במניין הקורבנות ל-3,405

צילום: רויטרס

677 בני אדם בישראל חולים בקורונה - כך עולה מנתוני משרד הבריאות היום (חמישי). שישה מתוכם במצב קשה, בהם קשישה בת 89 מבית האבות "נופים" בירושלים, המאושפזת בבית החולים הדסה עין כרם וסובלת מהידרדרות נשימתית. בנוסף, 13 מאושפזים באורח בינוני, ומצבם של השאר מוגדר קל. 14 בני אדם החלימו לחלוטין מהנגיף ושוחררו לבתיהם. אתמול החל משרד הבריאות להשתמש באמצעים טכנולוגיים לאיתור האזרחים שבאו במגע עם חולי קורונה. במשרד אמרו כי עד כה נשלחו כ-400 הודעות אישיות לאותם אזרחים, וכי בהודעה נמסר להם התאריך בו שהו בקרבת חולים.

במקביל, פיקוד העורף השיק בשיתוף עם מטה ההסברה הלאומי פורטל חירום בנושא נגיף הקורונה בעברית, ערבית ורוסית. הפורטל מרכז את כלל המידע וההנחיות של משרדי הממשלה, וכללי ההתמודדות השונים עם התפשטות הווירוס. בנוסף, נפתח מוקד טלפוני במספר 104, הנותן מענה בנוגע להנחיות וההתנהלות בנושא הנגיף. המוקד מופעל על ידי פיקוד העורף, ויפעל 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע.

המאבק בווירוס נמשך גם ברחבי העולם. בפעם הראשונה מאז התפרצות נגיף הקורונה - לא אובחנו לאורך היממה האחרונה מקרים חדשים של הידבקות במחוז חוביי, מוקד התפרצות נגיף הקורונה. מספר המתים באיטליה מהנגיף עקף את הנתון המקביל בסין, והגיע ל-3,405. בארצות הברית, הנשיא דונלד טראמפ על חבילת סיוע כלכלי להתמודדות עם נזקי נגיף, בעוד שבערים מרכזיות בברזיל התקיימו הפגנות נגד התנהלותו של הנשיא ז'איר בולסונארו במאבקי הבלימה. ראש ממשלת הודו קרא לאזרחי המדינה להיכנס לעוצר.

מחלקת חולי הקורונה בבית החולים איכילוב בתל אביב 19 במרץ 2020. ראובן קסטרו
מחלקת חולי קורונה בבית החולים איכילוב, היום/ראובן קסטרו

23:35 - גורם במשטרה: הרעיון בהנחיות הוא לייצר הרתעה

גורם במשטרה הבהיר את ההנחיות של ראש ההמשלה, ואמר כי המשטרה תתגבר את המערכים שלה החל ממחר ואל תוך סוף השבוע והשבוע הבא. "נרחיב את האכיפה. תהיה נוכחות משטרתית רחבה בצירים ובערים, הניידות יהיו בולטות. הרעיון הוא לייצר הרתעה".

הוא הוסיף כי הכוחות ינסו "לוודא שמי שלא צריך לנוע סתם ממקום למקום לא יעשה את זה. הדגש של אכיפת המשטרה יהיה על בתי עסק, כדי לוודא שאין הפרות של הצו והתקהלויות אסורות". הוא הוסיף כי המשטרה לא תאכוף את איסור התכנסות בבתי תפילה. "במקום שבו יהיו דברים בוטים ומתריסים נטפל", אמר גורם במשטרה.

22:34 - בת 89 מאושפזת במצב אנוש בהדסה עין כרם

בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים מסרו כי חלה הידרדרות נשימתית מהירה במצב של בת 89, המוגדר כעת אנוש. החולה היא אחת מדיירות מבית האבות "נופים" בירושלים, שדייריו הושמו בבידוד בעקבות הידבקות בנגיף. דייר נוסף מאותו בית אבות מאושפז במצב קשה בבית החולים שערי צדק.

22:14 - מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-677

משרד הבריאות מסר כי מניין חולי הקורונה עלה ל-677. בין הנדבקים שישה במצב קשה, 13 בינוני והיתר במצב קל.

22:03 - משרד הביטחון הזמין 2,500 מכונות הנשמה

מנהל הרכש במשרד הביטחון (מנה"ר) הוציא הערב, על פי דרישת משרד הבריאות, הזמנות ראשונות לרכש של כ-2,500 מכונות הנשמה בהיקף של יותר מ-50 מיליון שקלים. זאת, כחלק מהיערכות המדינה להיאבק בנגיף הקורונה. אלף מהמכונות יורכבו בישראל ו-1,500 נוספות ייובאו מחו"ל.

21:29 - בג"ץ הכריע בעתירת הפעלת אמצעי המעקב הדיגיטלי

בג"ץ הכריע כי אם עד יום שלישי בשעה 12:00 לא תוקמנה ועדות הכנסת הרלוונטיות לפיקוח על הפעלת אמצעי המעקב של שב"כ למאבק בקורונה - השימוש בסמכויות יופסק. עוד נקבע בצו שהוציאו השופטים בהמשך לדיון שנערך היום כי אמצעי המעקב של שב"כ יופעלו רק לאיתור מי שהיה בסביבת חולים שממצאי המעבדה אישרו כי הם נושאים את נגיף הקורונה. זאת בניגוד להגדרה מרחיבה יותר בתקנות כיום.

21:07 - הממשלה תחתום הלילה על תקנות החירום

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הממשלה תאשר הלילה תקנות חירום להגבלת התנועה בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה, בו חלו עד כה 677 ישראלים. נתניהו הדגיש כי במסגרת התקנות האזרחים נדרשים להישאר בבית, והבהיר כי ההגבלות מגובות משפטית וייכנסו לתוקפן החל מחצות ולמשך שבעה ימים. ראש הממשלה אמר כי ניתן לצאת מהבתים לצורך עבודה חיונית, טיפול רפואי והצטיידות במזון ובתרופות, וביקש מהציבור לשמור על כללי ההיגיינה והמרחק.

משטרת ישראל יחד עם צוות אכיפה ופיקוח של משרד הבריאות בפעילות משותפת בתל אביב. 19 במרץ 2020. דוברות משרד הבריאות, אתר רשמי
שוטרים יחד עם צוות אכיפה ובידוד של משרד הבריאות בת"א, היום/אתר רשמי, דוברות משרד הבריאות

20:11 - מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-573

משרד הבריאות מסר כי מניין חולי הקורונה עלה ל-573. בין הנדבקים שישה במצב קשה, 13 בינוני והיתר במצב קל.

20:09 - נתניהו יישא הצהרה לתקשורת ב-21:00

ראש הממשלה בנימין נתניהו יישא הצהרה לתקשורת בשעה 21:00. יחד עמו ישתתפו בהצהרה גם שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב.

19:17 - איטליה: מניין המתים עלה ל-3,405 וגבר על סין

מניין המתים מנגיף הקורונה באיטליה עלה ל-3,405. בכך, גבר המספר על הנתון המקביל בסין - 3,245.

19:08 - הולנד: שר הבריאות התפטר לאחר שהתמוטט

שר הבריאות של הולנד, ברונו ברוינס, התפטר מתפקידו - יום לאחר שהתמוטט במהלך דיון בפרלמנט. ברוינס בן ה-56, שעמד בראש המאבק הלאומי בהתפשטות נגיף הקורונה, סיפר כי חש בתשישות והתעלף לאחר שבועות של עבודה מאומצת.

שר הבריאות של הולנד מתמוטט בפרלמנט

צילום: רויטרס

18:58- מזכ"ל האו"ם: מיליונים ימותו ללא שליטה על הנגיף

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הזהיר כי מיליוני בני אדם עלולים למות אם נגיף הקורונה ימשיך להתפשט ברחבי העולם ללא שליטה.

18:42 - טראמפ: העולם משלם מחיר כבד בגלל סין

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי העולם "משלם מחיר כבד". זאת, לדבריו, בגלל שסין פועלת באיטיות בשיתוף מידע בנושא נגיף הקורונה.

18:33 - המשטרה פיזרה חתונה בפתח תקווה

המשטרה פיזרה חתונה שנערכה ברחוב מנחת שלמה בפתח תקווה בהשתתפות עשרות בני אדם, בניגוד להנחיות משרד הבריאות. מארגן החתונה עוכב לחקירה.

18:30 - צה"ל העלה את רמת הדריכות עקב הקורונה

הרמטכ"ל אביב כוכבי העלה את רמת הדריכות של צה"ל מ"צריח" ל"בריח" בעקבות התפשטות מגיפת הקורונה בישראל. המשימות והכוננויות ביחידות השונות יתקיימו במתכונת "קפסולות" - שתיים או שלוש משמרות כשכל אחת מהן ממוקמת במרחב אחר כדי למנוע הדבקה ולשמור על הרציפות התפקודית המבצעית של הצבא.

עוד החליט הרמטכ"ל כי גיוסי היחידות הקרביות בשבוע הבא לחטיבות החי"ר יתקיימו כמתוכנן ובמקום להתגייס למוקד אחד, שרשרת החיול תתקיים בחמישה מוקדים שונים: בקו"ם, לטרון, מקווה ישראל, לטרון ואתר הנצחת חיל התקשוב ביהוד. כמו כן, כלל אימונים המילואים עד אחרי פסח בוטלו, למעט חריגים.

עד כה עשרה משרתים בצה"ל אובחנו כחולים בקורונה, ו-15,639 חיילים, אנשי קבע ואזרחים עובדי צה"ל נמצאים בבידוד ביתי. דובר צה"ל תת-אלוף הדי זילברמן הדגיש כי למרות המבודדים, הכשירות של צה"ל לא נתקלה בפערים וכלל היחידות כשירות ומוכנות.

17:40 - 3 מטוסי אל על נחתו בפרו לחילוץ הישראלים

שלושה מטוסי "דרימליינר" של אל על נחתו בשדה התעופה בלימה, בירת פרו, לחילוץ המטיילים הישראלים בעקבות משבר הקורונה. מטוס רביעי יינחת בעוד כשלוש שעות.

17:35 - ח"כ משה אבוטבול מש"ס נכנס לבידוד

ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) נכנס לבידוד לאחר שעלה חשד כי נחשף לחולה קורונה במהלך ביקור רפואי בבית החולים שערי צדק בירושלים. מצד שני ח"כ אלון שוסטר (כחול לבן) הודיע כי בדיקות הקורונה שלו חזרו שליליות. הוא יישאר בבידוד בששת הימים הקרובים.

נוסעים ישראלים בשדה התעופה בלימה, פרו רגע לפני העלייה למטוס אל על בדרך חזרה ארצה. 19 במרץ 2020. סיון פרג', אתר רשמי
מטיילים ישראלים בשדה התעופה לימה בפרו, היום/אתר רשמי, סיון פרג'

17:30 - תדירות קווי האוטובוס העירוניים בישראל תצומצם

בהוראת שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', החל מיום שני קווי האוטובוס העירוניים בכל הארץ ירדו לשתי נסיעות בשעה לכל היותר. קווים עורקיים בערים הגדולות יפעלו לכל היותר שלוש פעמים בשעה. כמו כן, תופחת התדירות גם בקווים בינעירוניים.

17:20 - נסיך מונקו נדבק בנגיף הקורונה

נסיך מונקו, אלברט השני, נדבק בנגיף הקורונה - כך הודיע ארמון הנסיכות. מצבו של הנסיך קל, ואין חשש להחמרה.

16:55 - הודו: רה"מ קרא לאזרחים להיכנס לעוצר

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, קרא לאזרחי המדינה להיכנס לבידוד עצמי בניסיון להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. מודי הפציר בתושבי המדינה שחצו את גיל 65 שלא לצאת מבתיהם למשך כמה שבועות.

בדיקת קורונה לנוסעת ששבה ממצרים בשדה התעופה של מינסק. רויטרס
בדיקת קורונה לנוסעת ששבה ממצרים בשדה התעופה במינסק, היום/רויטרס

15:24 - שוויץ: מספר החולים בנגיף הקורונה עלה ל-3,880

800 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה זוהו ביממה האחרונה בשוויץ - כך הודיעו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מספר החולים בווירוס בשוויץ ל-3,880 בני אדם. מניין הקורבנות מהנגיף במדינה עומד על 33.

משבר הקורונה: אדם עם מסכה במרכז שנגחאי, סין. 19 במרץ 2020.. רויטרס, רויטרס
איש כוחות הביטחון עם מסכה במרכז שנגחאי/רויטרס, רויטרס

14:44 - קרואטיה: קורבן ראשון מנגיף הקורונה במדינה

גורמי הבריאות בקרואטיה הודיעו על מקרה המוות הראשון במדינה מנגיף הקורונה. על פי ההודעה, הקורבן הוא גבר בן 70, שטרם ידוע אם סבל ממחלות רקע. עד כה, נדבקו בווירוס 102 בני אדם בקרואטיה, מתוכם חמישה החלימו ושוחררו מבתי החולים.

13:26 - כדי לטפל בחולים: הותר שימוש בתחליף גנרי לתרופה מוגנת

לראשונה מאז נחקק חוק הפטנטים בשנת 1967, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר להתיר שימוש בתחליף גנרי לתרופה קלטרה, המוגנת בישראל במספר פטנטים, כדי לטפל בחולי קורונה. התרופה נועדה במקור לטיפול בנשאי HIV.

13:24 - ספרד: 209 בני אדם מתו ביממה האחרונה מנגיף הקורונה

209 בני אדם מתו ביממה האחרונה כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה בספרד, ו-767 בסך הכל מפרוץ המגיפה. מסםר הנדבקים ברחבי המדינה עומד על 17,147 - עלייה של 3,431 מאז אתמול.

13:01 - איראן: 149 מתו מהקורונה ביממה האחרונה; 1,046 נדבקו

149 בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה באיראן - כך נמסר מגורמים במשרד הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין הקורבנות מהווירוס באיראן ל-1,281 בני אדם. עוד נמסר כי מאתמול זוהו 1,046 מקרי הידבקות חדשים בנגיף, וכי מספר החולים באיראן עומד על 18,407.

נוסעת עוטה מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בשדה התעופה במנילה, הפיליפינים 18 במרץ 2020. רויטרס
מספר הנדבקים ממשיך לעלות. שדה התעופה במנילה/רויטרס

11:59 - המשרד להגנת הסביבה: לשמור בקבוקים למחזור בבית עד סוף המשבר

משרד הבריאות הנחה את רשתות השיווק ובתי העסק שלא לקבל בחזרה אריזות בקבוקים למחזור לפי חוק הפיקדון - זאת לאור משבר הקורונה ומחשש להפצת הנגיף. על כן, המשרד להגנת הסביבה מבקש מהציבור לשמור אצלו את הבקבוקים הריקים, ולמסור אותם למחזור בתום המשבר.

11:51 - גרמניה: מספר החולים בקורונה עלה ב-2,801 בתוך יממה

2,801 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה זוהו ביממה האחרונה בגרמניה - כך הודיעו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מספר החולים בגרמניה ל-11 אלף בני אדם. מניין המתים מהווירוס במדינה עומד על 20.

11:40 - שירות התעסוקה: כ-330 אלף דורשי עבודה מתחילת מרץ

95.6 אלף דורשי עבודה נרשמו בשירות התעסוקה מאתמול בשעה 18:00 ועד הבוקר בשעה 08:00 - כך נמסר מהשירות. מתחילת מרץ נרשמו כ-330 אלף דורשי עבודה בסך הכל, כ-86% מהם בחל"ת. 45% ממבקשי העבודה - בגילאי 35-54.

חיטוי גן משחקים בבנגקוק, תאילנד 19 במרץ 2020. AP
חיטוי גן משחקים בבנגקוק. תאילנד, היום/AP

11:37 - החל הדיון בעתירות נגד המעקב הדיגיטלי אחרי אזרחים

בבית המשפט העליון החל כעת הדיון בעתירות שהוגשו נגד התקנות לשעת חירום שמאפשרות להפעיל אמצעי מקב סלולריים נגד אזרחים לטובת המאבק בנגיף. העתירות הוגשו על ידי עו"ד שחר בן מאיר, האגודה לזכויות האזרח ומרכז עדאלה.

11:31 - אינדונזיה: מניין המתים מהקורונה עלה ל-25; 309 נדבקו

שישה בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה באינדונזיה - כך הודיעו רשויות הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין הקורבנות מהווירוס ל-25 בני אדם. עוד נמסר כי זוהו 82 מקרי הידבקות חדשים בנגיף, וכי מספר החולים באינדונזיה עומד כעת על 309 בני אדם. 15 מבין הנדבקים החלימו ושוחררו מבתי החולים.

11:27 - ראשי הסיעות זומנו לתדרוך וידאו בנושא משבר הקורונה

ברקע הקיפאון בכנסת והנחיות הכינוס החדשות, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין זימן בצהריים את ראשי הסיעות בכנסת לתדרוך עם ראש המל"ל מאיר בן שבת ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב על ההתמודדות עם משבר הקורונה. התדרוך יועבר כשיחת ועידה, דרך הווידאו. בסביבת אדלשטיין אומרים כי ישיבת העדכון נועדה לאפשר לכנסת לקבל מידע על המשבר ולקיים פיקוח מינימלי עד שתחודש עבודת הוועדות. הבוקר אדלשטיין אמר בראיון לגלי צה"ל כי ביום שני יביא את הקמת הוועדות למליאת הכנסת, אך לא יאפשר בחירות ליו"ר הכנסת. זאת, למרות דרישת 61 החכים של כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה-מרצ והרשימה המשותפת.

נוסעת עוטה מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בשדה התעופה במנילה, הפיליפינים 18 במרץ 2020. רויטרס
נוסעת במסכה בשדה התעופה במנילה, הפיליפינים/רויטרס

10:33 - מרצה במכללת חמדת הדרום אובחן כחולה

מרצה מהמכללה לחינוך "חמדת הדרום", הסמוכה לנתיבות, אובחן כחולה קורונה. מהמוסד האקדמי נמסר כי כל המרצים והסטודנטים שהיו במגע עם המרצה קיבלו הודעות בנושא, וכי הוא חש בטוב.

10:25 - המכון הישראל לדמוקרטיה: על אדלשטיין לכנס את המליאה ברקע המשבר

המכון הישראלי לדמוקרטיה קרא ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לכנס את המליאה ללא דיחוי, להקים את ועדות הכנסת ולאפשר בחירת יו"ר חדש. זאת, בין היתר, ברקע משבר הקורונה. במכתב ששלחה לאדלשטיין הנהלת המכון, הנשיא יוחנן פלסנר וסגניו, פרופ' יובל שני ופרופ' קרנית פלוג, נכתב כי "שמענו בדאגה רבה על החלטתך שנתקבלה אתמול שלא לאפשר את הקמתה של הוועדה המסדרת של הכנסת. משמעות החלטה זו, הינה כי בעת גורלית זו לישראל, כאשר המדינה מתמודדת עם משבר בריאותי חריף בעל השלכות דרמטיות על כל תחומי החיים בישראל, לרבות שלום הציבור, חירויות הפרט וכלכלת ישראל - כנסת ישראל - המוסד הדמוקרטי העליון במדינה ממשיכה להיות משותקת". המכתב מצטרף לשתי עתירות שהוגשו מוקדם יותר בנושא.

10:20 - מספר החולים בקורונה בישראל עלה ל-529

משרד הבריאות הודיע כי מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-529 - עלייה של כמעט מאה נדבקים מאז העדכון האחרון אתמול, אז נרשמו 433 חולים. בין החולים שישה במצב קשה. 14 החלימו ושוחררו לביתם.

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו עוטה מסכת פנים בדרכו למסע"ת בהובלתו בברזיליה 18 במרץ 2020. רויטרס
נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, עוטה מסכה/רויטרס

10:17 - רופא מאיכילוב שנדבק בנגיף החלים ושוחרר לביתו

רופא מבית החולים איכילוב בתל אביב שנדבק בנגיף הקורונה בעת שביקר באיטליה, החלים מהווירוס ושוחרר לביתו. הרופא שהה בבידוד במחלקה הייעודית באיכילוב. לאחר שתוצאות שתי בדיקות לגילוי הנגיף חזרו שליליות, הוא שוחרר מבית החולים. "כעת אני חוזר לבית החולים לטפל בחולים", אמר.

10:15 - תאילנד: מספר החולים בנגיף הקורונה עלה ל-272

60 מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה זוהו בתאילנד - כך הודיעו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין החולים בווירוס בתאילנד ל-272 בני אדם. מבין הנדבקים החדשים, 43 הם אנשים שבאו במגע עם חולים ו-17 שבו ממדינות כמו איטליה, מלזיה, איראן וטייוואן. מאז תחילת ההתפרצות נרשם בתאילנד מקרה מוות אחד מהנגיף, ו-42 מהחולים החלימו ושוחררו מבתי החולים.

10:07 - הפיליפינים: מספר הנדבקים עלה ל-217

15 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה זוהו בפיליפינים - כך הודיע משרד הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין החולים בווירוס בפיליפינים ל-217 בני אדם.

10:03 - המוסד העביר ערכות בדיקה; משרד הבריאות: הרכיב הזה אינו מה שחסר

לאחר שפורסם בחדשות 12 כי סוכני המוסד הביאו לארץ 100 אלף ערכות בדיקת קורונה, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר כי מדובר במרכיב שהוא "לא הכי בחסר. זה גם יעזור לנו כמובן, אבל צריך עוד מרכיב". מוקדם יותר אמר בגל"צ מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, כי צריך לבדוק את התוקף ואת ההתאמה של הערכות.

עובדי משרד בבייג'ינג עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה 19 במרץ 2020. AP
עובדי משרד בבייג'ינג עוטים מסכה, היום/AP

10:01 - מלזיה: מספר הנדבקים במדינה עלה ל-900

110 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה זוהו במלזיה - כך הודיעו הרשויות במדינה. בכך, עלה מניין החולים בווירוס במלזיה ל-900 בני אדם.

09:58 - רוסיה: קורבן ראשון מהנגיף במדינה

הרשויות ברוסיה הודיעו על מקרה מוות ראשון מנגיף הקורונה במדינה. על פי ההודעה, הקורבן היא אישה בת 79, שסבלה מדלקת ריאות. עד כה זוהו ברוסיה 147 מקרי הידבקות בווירוס.

09:40 - אחות במחלקה האורתופדית בביה"ח פוריה נדבקה בנגיף

מהמרכז הרפואי פדה-פוריה נמסר כי אחות במחלקה האורתופדית בבית החולים נמצאה חיובית לנגיף הקורונה. ככל הנראה, היא ובנה חלו לאחר שנדבקו בווירוס מאב המשפחה, תושב טבריה, שמאושפז בבית החולים במצב קל. מהמרכז הרפואי נמסר כי בדיקות לחולים ולאנשי צוות העומדים בקריטריונים יבוצעו בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

אנשים עוטים מסכה בשדה התעופה בבייג'ינג, סין 18 במרץ 2020. רויטרס
אנשים עוטים מסכה בשדה התעופה בבייג'ינג/רויטרס

9:20 - ברקע המשבר: עתירות נגד התנהלות אדלשטיין בכנסת

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בדרישה לכנס את המליאה, ולאפשר הצבעה על מינוי יו"ר לכנסת ה-23 וכן את פעילות ועדות הכנסת ברקע משבר הקורונה, בטענה ל"פגיעה עמוקה בעקרון הפרדת הרשויות, שהוא נשמת אפה של הדמוקרטיה הישראלית". עוד נכתב בעתירה כי "באופן תמוה ובניגוד לכל היגיון, השיקולים הפוליטיים הצרים של אדלשטיין עלו במשקלם על הצורך בקיומו והבטחתו של פיקוח פרלמנטרי הדוק על פעילות הרשות המבצעת, והובילו למחיקה טוטאלית של פיקוח ובקרה אלה". יו"ר התנועה אליעד שרגא מסר כי "אדלשטיין מחלל את משכן הכנסת, נאחז בקרנות המזבח ומסרב לפנות את מקומו. אנחנו עדים לאחד מימיה השחורים של הדמוקרטיה בישראל. יום שבו הסימפטומים של דיקטטורה התפתחו למחלה אנושה". גם עמותת "חוזה חדש" עתרה לבג"ץ, באמצעות עורכי הדין יובל יועז ודורון ברקת, נגד החלטתו של אדלשטיין.

09:01 - שלווה דהאן, שהייתה על ספינת התענוגות ביפן ונדבקה, שוחררה לביתה

לאחר 28 יום של שהות במתחם המבודד בבית החולים שיבא בתל השומר, שוחררה שלווה דהאן, הישראלית האחרונה ששהתה על ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" ונדבקה בנגיף הקורונה, ועדיין לא שבה לביתה. זאת, לאחר שבשתי בדיקות רצופות לא נמצאו שרידי הנגיף בגופה.

08:45 - צו סגירה הוצא נגד מכון כושר בשפרעם בשל הפרת הנחיות החירום

המשטרה הוציאה אמש (רביעי) צו סגירה למשך 30 ימים למכון כושר בשפרעם שהמשיך לפעול על אף ההנחיות של משרד הבריאות למאבק בנגיף הקורונה. זאת, לאחר שמכון הכושר לא הפסיק את פעילותו למרות שנמסרו לו כמה אזהרות. בעל העסק, תושב שפרעם בן 35, זומן לתחנת המשטרה לשימוע, ובסיומו הורה מפקד התחנה על צו הסגירה המנהלי, בהתאם לצו החירום.

08:30 - בשל הרחבת הבדיקות: פרסום נתוני החולים בישראל מתעכב

משרד הבריאות הודיע כי עדכון הנתונים בנוגע לחולים בנגיף הקורונה בישראל יתעכב לאור עליה במספר מעבדות הבדיקה כמו גם במספר הבדיקות. לפי הודעת המשרד, אתמול נערכו למעלה מ-2,200 בדיקות.

אב ובנו עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בבייג'ינג, סין 18 מברץ 2020. AP
אב ובנו עוטים מסכה בבייג'ינג, סין, אתמול/AP

07:32 - הרב של טבריה: לסגור את בתי הכנסת בעיר לאלתר

הרב הראשי של טבריה, משה צבי ברוך בוחבוט, פרסם פסק הלכה ובו קרא לציבור להישמע להנחיות משרד הבריאות להתמודדות עם התפשטות הקורונה, והדגיש כי מדובר ב"פיקוח נפש ממש הדוחה כל התורה כולה". הרב בוחבוט הוסיף כי יש לסגור את כל בתי הכנסת בעיר "על מנעול ובריח עד להודעה חדשה". עוד הוסיף הרב כי ניתן יהיה לקיים מנין של עד עשרה אנשים ברחבת בניינים, כל עוד ישמר מרווח של שני מטרים בין אדם לאדם. הרב בוחבוט הוסיף כי "אם אי אפשר לקיים תנאים אלו, יתפללו ביחידות כל אדם בביתו".

07:21 - מקסיקו: קורבן ראשון מהנגיף במדינה

משרד הבריאות במקסיקו הודיע על מקרה מוות ראשון מנגיף הקורונה במדינה. על פי ההודעה, הקורבן הוא גבר שחלה בסוכרת, וחווה תסמינים לראשונה בשבוע שעבר. מוקדם יותר מסרו גורמי הבריאות במקסיקו כי זוהו 25 מקרי ההידבקות נוספים בווירוס, ובכך עלה מספר החולים במדינה ל-118 בני אדם.

05:12 - ארה"ב: מלאניה טראמפ תקדם העלאת מודעות לקורונה

מלאניה טראמפ, רעייתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, וד"ר אנתוני פאוצ'י, ראש המכון האמריקני לאלרגיות ומחלות מדבקות, ישתתפו בקמפיין ציבורי שמטרתו ליידע את האמריקנים כיצד להגן על עצמם ועל אחרים מפני נגיף הקורונה. הבית הלבן הודיע כי הוא מצטרף לחברות מדיה גדולות ופלטפורמות דיגיטליות, כדי לחלוק "מידע מדויק ומתוזמן ישירות לעם האמריקני".

04:55 - אל סלבדור: התגלה מקרה ראשון של הידבקות

מקרה ראשון של הידבקות בנגיף הקורונה התגלה באל סלבדור - כך הודיע הנשיא ניב בוקלה. הוא אמר שידוע כי האדם שנדבק בנגיף ביקר לאחרונה באיטליה.

04:45 - ארה"ב: חבר קונגרס נוסף הודיע שנדבק בקורונה

בן מק'אדמס, חבר קונגרס מיוטה, הודיע כי הוא נדבק בנגיף הקורונה. "אמשיך לעבוד מבידוד בבית", כתב מק'אדמס בחשבון הטוויטר שלו. חבר הקונגרס הדמוקרטי הוא השני שהודיע הלילה על הידבקות בנגיף, לאחר שגם חבר הקונגרס הרפובליקני מריו דיאז-בלארט הודיע כי נדבק בקורונה.

משבר הקורונה: רחובות ריקים בברצלונה, ספרד. 19 במרץ 2020.. אי-פי, AP
רחובות ריקים בברצלונה, בעקבות משבר הקורונה/AP, אי-פי

04:30 - ניקרגואה: מקרה הידבקות ראשון התגלה במדינה

מקרה הידבקות ראשון בנגיף הקורנה התגלה בניקרגואה - כך הודיע סגן הנשיא רוזאריו מורילו. החולה הוא גבר בן 40 שנדבק בנגיף במהלך ביקור בפנמה.

04:16 - סין: לראשונה מפרוץ המגיפה: איש לא נדבק במחוז חוביי

בפעם הראשונה מאז התפרצות נגיף הקורונה, לא אובחנו לאורך היממה האחרונה מקרים חדשים של הידבקות במחוז חוביי, מוקד התפרצות נגיף הקורונה - כך הודיע משרד הבריאות הסיני. עם זאת, אותרו במדינה 34 מקרי הידבקות חדשים בנגיף מחוץ למחוז, כאשר מרבית הנדבקים חזרו ממדינות אחרות. עוד נמסר ממשרד הבריאות הסיני, כי עד כה נדבקו בנגיף הקורונה כמעט 81 אלף אזרחים סינים, ומניין המתים עומד עד 3,245.

03:55 - ניו זילנד: ממליצים לאזרחים שלא לנסוע לחו"ל בכלל

ניו זילנד המליצה לאזרחיה שלא לנסוע לחו"ל בגלל הסיכונים הנובעים מנגיף הקורונה. שר החוץ ווינסטון פיטרס אמר כי "אנחנו מעלים את אזהרת המסע לרמה הגבוהה ביותר: אל תיסעו. זו הפעם הראשונה שממשלת ניו זילנד מייעצת לתושבים שלא לנסוע לשום מקום מעבר לים. זה משקף את חומרת המצב שאיתו אנו מתמודדים". מוקדם יותר אישרה ניו זילנד שמונה מקרים חדשים של נגיף הקורונה שהתגלו אצל אנשים שחזרו מחו"ל, וכי מספר ההידבקויות הכולל במדינה עלה ל-28.

תושבים מפגינים בסאו פאולו נגד התנהלות ממשלת ברזיל במשבר הקורונה, 19 במרץ 2020.. רויטרס, רויטרס
תושבים מפגינים בסאו פאולו נגד התנהלות ממשלת ברזיל במשבר הקורונה/רויטרס, רויטרס

03:40 - מושל קליפורניה: כ-60 אלף דרי רחוב עלולים לחלות

מושל קליפורניה גאווין ניוסום הזהיר כי כ-60 אלף דרי רחוב במדינה עלולים לחלות בנגיף הקורונה במהלך שמונה השבועות הקרובים. זאת, על בסיס הערכות חוקרים.

03:30 - אינדונזיה: עצרת של עולי רגל מוסלמים נדחתה

עצרת בהשתתפות אלפי עולי רגל מוסלמים במחוז דרום סולאווסי באינדונזיה נדחתה בעקבות החשש להפצת נגיף הקורונה - כך הודיע גורם רשמי מקומי. הרשויות במדינה שיכנעו את מארגני האירוע לדחות אותו, לאחר שאירוע דומה במלזיה הוביל למאות הידבקויות בנגיף.

תושבים מתמגנים מפני נגיף הקורונה בטיימס סקוור בניו-יורק, 19 במרץ 2020.. רויטרס, רויטרס
תושבים מתמגנים מפני נגיף הקורונה בטיימס סקוור בניו-יורק/רויטרס, רויטרס

03:15 - יפן: מצב החירום במחוז הנגוע ביותר יסתיים היום

מצב החירום שהוכרז באי הוקאידו ביפן, המחוז שבו נדבקו הכי הרבה אנשים בנגיף הקורונה במדינה, יסתיים היום - כך הודיע מושל המחוז. "ממחר נעבור לשלב הבא כדי להתגבר על משבר הקורונה", נמסר. בהוקאידו היו 154 מקרי הידבקות בנגיף, מתוך 907 מקרים בכל יפן.

02:16 - ארה"ב: חבר הקונגרס מריו דיאז-בלארט נדבק בקורונה

חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מריו דיאז-בלארט הודיע כי הוא חלה בנגיף הקורונה. דיאז-בלארט מהמפלגה הרפובליקנית שהה בבידוד בוושינגטון מאז יום שישי, ולא חזר לביתו בפלורידה משום שמצבה הרפואי של אשתו לא אפשר זאת. הוא מסר כי הוא פיתח תסמינים בסוף השבוע, וכי הבדיקה לאיתור הנגיף בגופו חזרה חיובית.

01:54 - מאוריציוס: שלושה מקרי הידבקות ראשונים התגלו

שלושה מקרי הידבקות ראשונים בנגיף הקורונה התגלו במאוריציוס - כך מסרה הרשויות במדינה. לפי ההודעה, מדובר בשלושה אזרחים בגילאי 21, 25 ו-59 שחזרו למאוריציוס לאחרונה. שניים מהם עבדו על ספינות שיט ואחת הגיעה מבריטניה.

01:12 - קוסטה ריקה: מקרה מוות ראשון במדינה מהנגיף

מקרה מוות ראשון כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה נרשם בקוסטה ריקה - כך מסר משרד הבריאות במדינה.

00:45 - סלובניה: סגר יוכרז במדינה החל ממחר

סלובניה מתכננת להכריז על סגר במדינה ממחר (שישי) כדי להאט את התפשטות נגיף הקורונה - כך הודיע שר הפנים לטלוויזיה במדינה. הוא אמר כי אנשים עדיין יוכלו ללכת לעבודה, בתי מרקחת או חנויות מזון, אך כל פעילות חברתית בשטחים פתוחים תיאסר. עד כה אותרו 286 מקרי הידבקות בווירוס במדינה, מהם אדם אחד שמת, ושישה נוספים המאושפזים בטיפול נמרץ.

23:45 - מרקל: הקורונה - האתגר הגדול מאז מלחמת העולם

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קראה לכל אזרחי המדינה לסייע במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה באמצעות קיום ההנחיות שנועדו לצמצם את האינטראקציה החברתית הישירה ולצמצם את מספר החולים החדשים. "זה רציני, התייחסו לזה ברצינות", אמרה מרקל בנאום הטלוויזיוני שנשאה, הראשון שאינו לרגל השנה החדשה במהלך כל 15 שנות כהונתה. "מאז איחוד גרמניה, למעשה מאז מלחמת העולם השנייה, לא היה אתגר דומה למדינה שלנו, שבו סולידריות היא כה מכרעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully