וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במשרד הבריאות: אכיפת ההנחיות תחל בתוך יומיים

18.3.2020 / 20:53

המשנה למנכ"ל המשרד, פרופ' איתמר גרוטו, העריך כי האכיפה תתמקד בעסקים ובמקומות עבודה שיפרו את התקנות. על העיכוב בפתיחת תחנות הבדיקה המהירה: "צריכים להתמקד בבית החולים". ההוא הבטיח להגביר את השקיפות בנוגע לנתוני התחלואה והביע דאגה מקצב התחלואה בעולם

צילום: הגר נינו, בית החולים הלל יפה, ועד עובדי נמל חיפה עריכה: עמית שמחה

האכיפה האופרטיבית להנחיות שפרסם אתמול (שלישי) משרד הבריאות צפויה להתחיל ביומיים הקרובים, כך העריך היום המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, בריאיון לוואלה! NEWS. לדבריו, דיונים בנושא עוד נערכים בין ראש הממשלה לבכירי האוצר ומשרד הבריאות. "עוד לא יצאו תקנות שעת חירום של משרד האוצר כי רוצים לראות לאן זה הולך, ואז אולי ישנו אותן", אמר. "התקנות הנוכחיות עוד מאפשרות לעסקים מסוימים להתקיים. על זה מדברים עכשיו. זה אמור לקרות בטווח של היומיים הקרובים, לא יותר מזה".

פרופ' גרוטו אמר כי גם התקנות שפורסמו אתמול מהוות סגר דה-פקטו. "גם עכשיו יש סוג של סגר", הסביר." כרגע המשטרה אוכפת עסקים. אולי היא תגביר נוכחות ותסייר. אני לא חושב שתהיה אכיפה פרטנית, אלא במקרים מאוד חריגים - בעיקר אכיפה על עסקים ומקומות עבודה שאינם חיוניים. אם תהיה חנות או קניון שצריכה לסגור - הם ייסגרו".

חיטוי תחנת רכבת משה דיין ראשון לציון,מעל נתיבי איילון, 18 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"אכיפת ההנחיות תחל ביומיים הקרובים"/ראובן קסטרו

באשר לדחיית הפתיחה של עמדת הבדיקה המהירה - הדרייב-טרו - שהיה אמור להתחיל לפעול היום באמצעות מגן דוד אדום לבדיקה רחבה של אוכלוסיית המבודדים, אמר גרוטו כי התעדוף בנושא השתנה - וכי אין קשר בין הדחייה למחסור בערכות בדיקה. "אנחנו חושבים שכרגע זה לא המקום להפעיל את זה בגלל שצריך להתמקד בבדיקת חולים בבתי החולים", טען. "אפשר לחפש מתחת לפנס, שזה מה שעשינו לפני כמה ימים, ולפני שבוע בערך התחלנו לבדוק בבתי חולים. לבדוק בכל הציבור זה כמו למצוא מחט בערמה של שחת".

בשורה נוספת מכיוונו של גרוטו היא שקיפות גדולה יותר של נתוני התחלואה בישראל. "אנחנו עובדים להחצין את המספרים כדי שכל אחד בציבור יוכל להיכנס לאתר ולראות את מספר החולים", חשף. "ממש כל אחד שיתווסף - המספרים ייראו באתר ולא יצטרכו לחכות להודעת הדובר עם עשרות אנשים". הוא הבהיר כי פרסום החקירות האפדימיולוגיות יימשך. "אנחנו מנסים לעשות הידוק טוב של כל המעגלים ולראות איך זה מתפתח, זה חשוב", ציין. "הרבה פעמים מגלים חולים שלא ידעת שהם קשורים ואז אתה מגלה שכן".

עוד בוואלה!

הקורונה במערכת החינוך: מסתמן - שנת הלימודים תוארך ב-9 ימים

לכתבה המלאה
המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו. דוברות משרד הבריאות, אתר רשמי
המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו/אתר רשמי, דוברות משרד הבריאות

המשנה למנכ"ל התייחס גם להודעות המזויפות שפורסמו היום ברשת, לפיהן התחיל המשרד באמצעות השב"כ להתריע לאזרחים כי עליהם להכנס לבידוד. לדבריו, על מנת למנוע זיופים, ההודעות יהיו קוליות ואוטומטיות - ולא כתובות. "אנחנו נתחיל בהודעות קוליות אוטומטיות שתודיע לבן אדם, כי זה יותר ניתן לשליטה ופחות לזיוף", אמר.

לדברי גרוטו, במשרד מסיבים תשומת לב לעלייה בתחלואה באסיה, ובעיקר בסינגפור ובטייוואן. "אנחנו עוקבים אחרי המצב שם בסוג של דאגה. הן היו דוגמה למדינות שהצליחו להכיל את המחלה, אבל בינתיים היתה קפיצה גדולה בשתיהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully