וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגבור משלוחים ושירות בייביסיטר: היישוב ש-1,500 מתושביו בבידוד

לאחר שבני משפחה אחת חלו בקורונה, נציגי משרד הבריאות ופיקוד העורף הגיעו ליישוב על מנת לעקוב אחר ההיערכות. בעוד שהתושבים נאלצים להסתגר בבתים, במועצה מסייעים בתגבור שירותי השליחים למרכול ובשמרטפות. חולה הרה הועברה לחדר לידה מבודד בביה"ח הדסה

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

למועצת קריית יערים (טלז-סטון) הגיעו אתמול (ראשון) אנשי משרד הבריאות וחיילים מפיקוד העורף. הביקור הלא שגרתי במועצה, שמונה כ-6,000 תושבים, נערך לאחר שבשבת התגלה כי משפחה המתגוררת במקום חלתה בקורונה, וכעת כרבע מתושבי המועצה נמצאים בבידוד.

"נתנו לנו ציון 10 על ההתנהלות", סיפר בגאווה ראש המועצה יצחק רביץ. אך בשעות הערב אתמול הוא כבר נאלץ לעדכן על חולה נוספת וכמעט שהתחנן לתושבים להקשיב להנחיות. "בשם משרד הבריאות אני פונה ומבקש בכל לשון של בקשה, כל מי ששהה במקומות שפורסמו בימים האחרונים, שיכנס לבידוד ביתי בלי שום הוראת היתר. זה לא משחק, ואנחנו חייבים לקחת ברצינות את הדברים", כתב לתושבים, כשגם במועצה מעריכים שצפויים להתגלות חולים נוספים.

קריית יערים. נתי שוחט, פלאש 90
רבע מהתושבים בבידוד. קריית יערים/פלאש 90, נתי שוחט

בקריית יערים סיפרו כי ההורים וילדיהם נדבקו לאחר שקרובת משפחה שביקרה אותם חלתה. רביץ אמר כי בני המשפחה שנדבקו נמצאים בינתיים בביתם. "הם כולם בבית", אמר. "הם חלשים, אבי המשפחה לפחות מאוד חלש ועדיין התלבטו הבוקר אם הוא צריך אשפוז או לא, אבל בינתיים הוא בבית, מקבל את מה שהוא צריך ואנחנו תומכים בהם, מחזקים אותנו ומחבקים אותם - לא פיזית כמובן". בשעות הערב, כבר הוחלט לפנות את האב לבית החולים.

עוד בוואלה!

ביקורת פנימית במשרד הבריאות: לא נערכנו למיגון צוותי רפואה מפני קורונה

לכתבה המלאה
תושבים בקרית יערים מצטיידים עם מזון בעקבות החשש מחוסר אספקה בעקבות נגיף הקורונה 15 במרץ 2020. -, אתר רשמי
התושבים מצטיידים מחשש למחסור. קריית יערים/אתר רשמי, -

תושבי המועצה נאלצו כבר לפני שבוע ללמוד את מספרי החולים, שכן התברר כי חולה מספר 29 השתתף בתפילה בבית הכנסת ביישוב וגם בני משפחתו התגלו לאחר מכן כחולים. אך בעוד שאז היה מדובר רק על מבקרים שאינם תושבי המקום, כעת נכנסו במועצה למצב חירום והתושבים התבקשו לעקוב אחר חולים 177,178,179,180,181,182,195. המשתתפים באירוע פורים בישיבה, תלמידי תלמוד תורה לבנים, תלמידות בחלק משכבות בית הספר, וכן תינוקות באחד המעונות לצד צוותי החינוך נדרשו להיכנס לבידוד של 14 יום. "אנחנו מהמקומות הנגועים יותר. בסביבות 1,500 איש בבידוד", אמר דובר ותושב המועצה שאולי פישר.

ראש מועצת קריית יערים יצחק רביץ ואנשי פיקוד העורף.. מועצת קריית יערים, אתר רשמי
ראש מועצת קריית יערים יצחק רביץ ואנשי פיקוד העורף, אתמול/אתר רשמי, מועצת קריית יערים

ראש המועצה הסביר כי מאחר שמדובר ביישוב קטן ולכן ניתן לעקוב אחרי המסלולים ולסייע בקלות. "גייסנו את כל עובדי המועצה וכל מי שצריך, הקמנו מערך מתנדבים מצוין", אמר. "יש לנו את השמות של כולם, מידע על כל אחד איפה הוא נמצא, מה הוא צריך - אם זה אנשים מבוגרים, או אנשים מבודדים, או חולים. קניות במכולת אנחנו עושים עבורם. הקמנו מערך שלא צריכים לצאת מהבית לכלום. לתת את כל המענה, תרופות מה שצריך".

נדבך נוסף שנוגע להיקף המבודדים הוא סוגיית הצטיידות התושבים. העומס הכבד מורגש בכל הקשור במשלוחי מצרכים, שכן התושבים אינם יכולים לגשת בעצמם לקנות. במועצה אומרים כי הוחלט לתגבר בטלפניות שיקבלו הזמנות וכן בכוח אדם למשלוחים. "יש לנו מכולת שיש לנו קשר איתה שעושים משלוחים לבתים ועוזרים בכל מה שצריך לבתים - אפילו בייביסיטר כשיש אנשים עם תינוקות בבידוד ושאר המשפחה לא. לא קל, אבל מתגברים על זה", הוסיף פישר.

מודעה עם עדכון על הנחיות משרד הבריאות בקרית יערים בעקבות ההנחיות הממשלה ברקע נגיף הקורונה. -, אתר רשמי
הודעת המועצה/אתר רשמי, -

בעוד המועצה מתמודדת עם הבידוד ההמוני, תושבת היישוב בת 35 שכרעה ללדת פונתה על ידי צוות מד"א לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים היישר מהבידוד הביתי. בית החולים שעודכן על בואה של היולדת על ידי צוות מד"א, נערם עם צוות מיוחד וממוגן על פי הנחיות משרד הבריאות.

עם הגעתה מהבידוד, היולדת הועברה אל חדר מבודד ומצויד שהמתין לה בבניין מרוחק ממחלקת היולדות. היא עברה לידה מוצלחת עם שתי מיילדות ממוגנות, בסיומה נשארו היא והתינוק בבידוד מכל מטופלי בית החולים ואף - למרות הקושי - בבידוד זה מזה. בהמשך היום הגיעה גם תשובה חיובית לבדיקת הקורונה אותה עברה מייד בהגעתה, והיא הועברה ליחידת המחלות המתפרצות באופן מסודר וממוגן. המיילדת שליוותה אותה בלידה נותרה לצידה לאורך כל היום ותמכה בה עד להגעתה למחלקת הבידוד.

בית החולים הדסה עין כרם בירושלים. 22 בפברואר 2020.. נועה מושקוביץ', אתר רשמי
פונתה מהבידוד לחדר הלידה. הדסה עין כרם/אתר רשמי, נועה מושקוביץ'

במהלך האשפוז, נשלחו ליולדת תמונות של התינוק והיא אף מעודכנת טלפונית ישירות על ידי הרופא המטפל בו. "האירוע המרגש ויוצא הדופן ממחיש כמה חיונית התקשורת בין צוותי מד"א המגיעים מן השטח לבין הגורמים בהדסה - המתקיימת בשגרה אך חשובה שבעתיים בימים אלה", אמר מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully