וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום סבב ההתייעצויות: ריבלין נועד עם גנץ ונתניהו וסיכמו על המשך מו"מ

15.3.2020 / 21:30

הנשיא יעמיד לרשות יו"ר כחול לבן 28 ימים להקמת ממשלה עם אפשרות להארכה של 14 ימים. זאת לאחר שגנץ הצליח להשיג רוב של 61 ממליצים, בהם העבודה-גשר-מרצ, הרשימה המשותפת וישראל ביתנו

צילום: רוני כנפו, לע"מ, עריכה: טל רזניק

נשיא המדינה ראובן ריבלין יטיל היום (שני) בשעה 12:00 את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן בני גנץ. זאת, לאחר שבתום סבב ההתייעצויות שהתקיים אתמול המליצו בפני הנשיא 61 חברי כנסת על גנץ כמועמד להקמת הממשלה, לעומת 58 ח"כים שהמליצו על ראש הממשלה בנימין נתניהו. מרגע זה יעמדו לרשות גנץ 28 ימים להרכבת ממשלה עם אפשרות להארכה של 14 ימים נוספים. בניסיון להקים ממשלת אחדות לאומית בצל משבר הקורונה נועד ריבלין עם גנץ ונתניהו למשך שעה וחצי בבית הנשיא.

בהודעה משותפת שהוציאו הליכוד וכחול לבן בתום הפגישה נמסר כי השניים הודו לנשיא המדינה על הזמנתו לפגישה המשותפת וסיכמו כי צוותי המשא ומתן ייפגשו בהקדם. הנשיא הדגיש בפני השניים כי יש להמשיך ולהעמיק את ערוץ הקשר הישיר ביניהם ובין צוותי המו"מ של כחול לבן והליכוד ובירך על הנכונות לכך בשני הצדדים.

פגישת נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, ויו"ר כחול לבן בנימין גנץ, המתקיימת בבית הנשיא 15 במרץ 2020. רועי אברהם, לע"מ, אתר רשמי
גנץ, ריבלין ונתניהו, הערב/אתר רשמי, רועי אברהם, לע"מ

לראשונה, הרשימה המשותפת המליצה פה אחד, כולל בל"ד, על גנץ כמועמד להרכבת הממשלה. יחד עמה גם העבודה-גשר-מרצ וישראל ביתנו הביעו תמיכה ביו"ר כחול לבן. עם זאת, יו"ר גשר, אורלי לוי-אבקסיס, בחרה שלא להמליץ על אף מועמד. לטובת הליכוד הצביעו חברי בלוק הימין - ש"ס, יהדות התורה וימינה.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ויו"ר כחול לבן בני גנץ, רגע לפני פגשיתם המשולשת עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו המתקיימת בבית הנשיא 15 במרץ 2020. רועי אברהם, לע"מ, אתר רשמי
גנץ וריבלין מושיטים מרפקים בהתאם להנחיית משרד הבריאות, הערב/אתר רשמי, רועי אברהם, לע"מ

בצל משבר הקורונה, ראש הממשלה קרא היום לגנץ להקים ממשלת חירום לאומית, ואמר כי הוא מוכן לדון ברוטציה על ראשות הממשלה למשך שנתיים. נתניהו אמר כי "מול מצב החירום העולמי והלאומי, אנחנו חייבים לאחד כוחות ולהקים ממשלה חזקה ויציבה שתוכל להעביר תקציב ולקבל החלטות קשות".

יו"ר כחול לבן השיב להצעתו של נתניהו בכך ש"מי שרוצה אחדות לא דוחה את המשפט שלו ב-1:00 בלילה ולא שולח 'מתווה אחדות-חירום' לתקשורת, אלא שולח את צוות המו"מ לפגישה". הוא קרא לנתניהו לא "לעשות סיבוב" על הגב של אזרחי ישראל והוסיף: "בשונה ממך, אני אמשיך לגבות כל פעולה נכונה של הממשלה ללא כל שיקול פוליטי. כשתהיה רציני - נדבר".

(עדכון ראשון: 18:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully