וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקרה התפרצות קיצוני של הקורונה: צה"ל נערך להטיל סגר על יישובים

13.3.2020 / 6:00

במסגרת ההכנות להתמודדות עם התפשטות הנגיף, בצבא בוחנים אפשרות של הטלת סגר על יישובים שיוגדרו כמוקדי התפרצות. במקביל, אגף הלוגיסטיקה נערך להקמת מתקני אשפוז עצמאיים. אפשרות נוספת אליה נערכים בצבא היא סיוע בניוד חולים, אספקת תרופות, והפעלת מרכזי פיקוד בשטח

צילום: דובר צה"ל, עריכה: עמית שמחה

במסגרת הכנות צה"ל להתמודדות עם משבר הקורונה, נערכים בצבא לאפשרות של הטלת סגר על מוקדי הדבקה נרחבים ביישובים שונים ברחבי הארץ. במסגרת ההכנות, צה"ל מכין שלושה שלבי תגובה לאפשרות של התפרצות משמעותית של הנגיף, ובין היתר נבחנת האפשרות לפרוס כוחות סביב ערים ויישובים אחרים לצורך בלימת התפשטות הנגיף.

צה"ל מקיים הערכות מצב כמה פעמים ביום בענייני וירוס הקורונה והמאמץ לבלום את ההתפשטות שלו בישראל בכלל ובצה"ל בפרט. בשלב זה נמצא צה"ל, בדומה למדיניות הכלל ארצית, בשלב הראשוני המוגדר: בידוד. חיל הרפואה מנהל רשימות קפדניות בהתבסס על פעילות היחידות השונות למעקב אחר חיילים בבידוד.

כמו כן, בימים האחרונים בהתאם למדיניות הרמטכ"ל אביב כוכבי הנחה ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה אלוף יצחק תורג'מן להגביר את האכיפה סביב מוקדים חיוניים כמו "הבור" בבסיס מחנה מטכ"ל בתל אביב שבו מתקיים סינון ובידוק רפואי של בעלי תפקידים, אך גם בחמ"לים בגזרות הפעילות הביטחון השוטף (בט"ש). עוד הנחה האלוף תורג'מן שתחת פיקודו נמצא גם חיל הרפואה להיערך לשלב השני והשלישי בטיפול בווירוס הקורונה.

חיילי משמר הגבול ממוגנים נגד נגיף הקורונה  במחסום עין יעל בקרבת גן החיות התנכי בירושלים 11 במרץ, 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, אתר רשמי
חיילי משמר הגבול ממוגנים נגד נגיף הקורונה במחסום עין יעל בירושלים/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש 90

השלב השני לפי התרחישים הקיצוניים כולל מאות רבות של מאושפזים שנבדקו בווירוס הקורונה בהם חיילים, ועקב כך ייאלץ צה"ל להקים מתקני אשפוז עצמאיים מחוץ לבתי החולים בשל העומס הרב. בהתאם לתכניות הראשוניות, נשקלת האפשרות להפוך את מתקני יחד למען החייל למתקני אשפוז שיקלטו משרתי קבע וסדיר, בעלי תפקידים קריטיים למערכים השונים כמו טייסים ואנשי סייבר שיקבלו טיפול רפואי אישי ומרוכז, אך גם חיילים בודדים שיקבלו מעטפת רווחה מקיפה ממזון, כביסה, ורפואה. בהתאם לכך מערך ההובלה של אט"ל העלה את רמת הדריכות למקרה של ניוד נרחב לקצוות הארץ.

עוד החליט בראשית השבוע ראש אט"ל במסגרת ההיערכות להחמרה של המצב הרפואי בישראל לבצע לרכש משמעותי של ערכות רפואיות אישיות בסך עשרות מיליוני שקלים הכוללות מד חום, מסיכות, בקבוקי אלכוג'ל, מד לחץ דם, ערכות מיגון, תרופות ועוד.

המדרגה השלישית, שעשויה להתרחש בשלב שבו ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל החלטה להטיל סגר על מוקדי הדבקה נרחבים כמו ערים, עיירות ויישובים. לשם כך האחריות על בלימת וירוס הקורונה תועבר מידי משרד הבריאות לידי צה"ל. בהתאם לתרחיש שכזה, ראש אט"ל תורג'מן נדרש להוציא לפועל תכנית סדורה של סגר על יישוב בזמן שהמשטרה תעסוק באכיפת החוק והסדר בתוך אותו יישוב.

עוד בוואלה!

צה"ל מחדד הנחיות למאבק בקורונה: איסור לחיצות ידיים והפרדה בין חיילים

לכתבה המלאה
ראש אט"ל האלוף יצחק תורג'מן. דובר צה"ל, דובר צה"ל
החליט בראשית השבוע לבצע רכש משמעותי של ערכות רפואיות. ראש אט"ל תורג'מן/דובר צה"ל, דובר צה"ל

במקביל, אט"ל יידרש לניוד ופינוי חולים תוך סיוע למד"א (יש כבר היום 10 אמבולנסים לחירום בצה"ל שממתינים להחלטת שילוב של מד"א במשימות השוטפות א.ב), אספקת מזון, תרופות, הפעלת מערכי פיקוד ושליטה על מרחבים משמעותיים. סוגיה זו נדונה על ידי ראש הממשלה נתניהו עם ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירי מערכת הבריאות. אט"ל גם תגבר את המעבדות בבית החולים שיבא תל השומר כדי לסייע בבדיקת דגימות הדם של החשודים בהידבקות הקורונה. עוד הוחלט לתגבר את מוקד מד"א ולאפשר לשלב את מוקד פיקוד העורף כדי שיסייע בעומס הפניות.

למרות הנתונים ומאמצי הבלימה של מערכת הבריאות הוחלט בצה"ל להיערך לאפשרות של בידוד הפוך. משמעות הדבר היא החלטה מטכ"לית על ריתוק יחידות לבסיסים וליחידות כדי למנוע חשיפה ובכך לסכן יחידות שלמות. אמש (חמישי) התקיים דיון ובשלב הזה התקבלו החלטות נקודתיות למערכים קריטיים ובהתאם לא יצאו בעלי תפקידים קריטיים לחופשה כמו כלי שיט בחיל הים, אגף המודיעין והגנה בסייבר.

בתוך כך, הוחלט להעמיד מערכים באט"ל ברמת דריכות גבוהה לאפשרות שהדרג המדיני בישראל יחליט במידה ותתגבר ההדבקה לסייע לרשות הפלסטינית. בשלב הזה הרשות הפלסטינית דיווחה על עשרות פלסטינים שנדבקו בווירוס הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully