וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה: מספר החולים בישראל עלה ל-109, בהם תינוק בן חצי שנה

בועז אפרת, אמיר בוחבוט, דנה ירקצי, לירן לוי, יניר יגנה, יקי אדמקר, מאיה הורודניצ'אנו, דניאל דולב, טל

12.3.2020 / 22:11

מספר החולים עלה שוב, ובין החולים החדשים תינוק ונער בן 17. נתניהו הודיע על השבתת הלימודים בבתי הספר והאוניברסיטאות, למעט פעוטונים, גני ילדים והחינוך מיוחד. טראמפ נפגש עם יועץ תקשורת ברזילאי שחלה. ראש ממשלת קנדה ואשתו נכנסו לבידוד. עדכונים שוטפים

עריכה: עמית שמחה

מניין החולים בנגיף הקורונה בישראל ממשיך לעלות והוא עומד הערב (חמישי) על 109. בין החולים החדשים, שני ילדים, בהם תינוק בן חצי שנה וילד בן 17. משרד הבריאות פרסם את המקומות והטיסות בהם שהו, והורה לכל מי שבא עמם במגע להיכנס לבידוד ביתי למשך 14 יום.

אחרי שאישר שורת הגבלות חדשות להתמודדות עם התפשטות הנגיף, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על השבתת הלימודים בבתי הספר היסודיים, התיכונים והאוניברסיטאות. עם זאת, נתניהו הדגיש כי אין ההשבתה כוללת פעוטונים, גני ילדים ומוסדות חינוך מיוחד. כמו כן, נמשכים השיבושים ברכבת ישראל, שביטלה שלושה קווים עקב כניסת חלק מפקחיה לבידוד. גם הרב הראשי לישראל דוד לאו פרסם שורת הנחיות להתגוננות מנגיף הקורונה, בראשם הגבלת מספר המתכנסים בבתי הכנסת ובתי המדרש וצמצום הקהל בחתונות.

צוותי חיטוי מפני נגיף הקורונה בקירקלנד, וושינגטון, ארצות הברית, 12 במרץ 2020. רויטרס
צוות חיטוי מפני נגיף הקורונה בקירקלנד, וושינגטון/רויטרס

22:04 - מדד הדאו ג'ונס ננעל בירידה של 10%

מדד הדאו ג'ונס ננעל הערב בירידות שערים חדות של 10% בשל התפשטות נגיף הקורונה.

20:48 - השר אוחנה חתם על תקנה שתאפשר לו להשבית את בתי המשפט

שר המשפטים אמיר אוחנה חתם היום (חמישי) על תקנה שתאפשר לו להשבית בתי משפט בשל מגפת הקורונה. התקנה החדשה, שהעבודה עליה החלה במשרד המשפטים לפני כשנתיים, נחתמה לאחרונה ונכנסה היום לתוקף. במסגרת מצב החירום יידונו בבתי המשפט רק עניינים דחופים כמו הארכות מעצר או עניינים אזרחיים שיש בהם דחיפות מיוחדת.

20:43 - בצל הקורונה: השבעת הח"כים תיערך בשלושה סבבים

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ אמר היום כי בשל התפשטות הקורונה, השבעת חברי הכנסת תיערך בשלושה סבבים, 40 ח"כים בכל מקטע. לדבריו, " האחריות מחייבת הצהרת אמונים במקטעים, על מנת לעמוד בנהלי תקנון הכנסת הקשורים לאירוע הצהרת האמונים מחד, תוך צמצום האפשרות להדבקה כוללת, שעלולה להשבית חלילה את כלל חברי הכנסת והממשלה, מאידך".

20:19 - נתניהו: הלימודים יושבתו בבתי הספר והאוניברסיטאות

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום כי בשל התפשטות נגיף הקורונה, בתי הספר והאוניברסיטאות ייסגרו. עם זאת, ראש הממלשה הדגיש כי אין ההשבתה כוללת פעוטונים, גני ילדים ומוסדות חינוך מיוחד. בתוך כך, קרא נתניהו להקמת ממשלת חירום לאומית לזמן מוגבל, בשל המשבר שנוצר בשל וירוס הקורונה. "חייבים לשים בצד את הפוליטיקה, אחרי זה נחזור בדיוק לנקודה שהיינו בה - עכשיו נדרשת אחריות לאומית ואישית שגוברת על כל שיקול אחר".

19:20 - 189 מתים נוספים מקורונה באיטליה; יותר מ-2000 נדבקו

הרשויות באיטליה דיווחו על יותר מ-189 מתים נוספים במדינה, כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה. סך הכל מתו עד כה 1,016 בני אדם במדינה. יותר מ-2000 נדבקו בנגיף.

19:15 - משרד האוצר דן הערב בנושא שכר המורים שיצאו לחופש

ראש הממשלה הנחה את משרד האוצר לקבל החלטה בנושא שכר המורים שיצאו לחופש. מנכ"ל משרד האוצר יקיים הערב דיון עם הממונה על השכר והממונה על התקציבים, במטרה לדון בסוגיה. במשרד האוצר רוצים לשלם רק 50 אחוז מהשכר למורים שיצאו לחופשה.

19:05 - החל מהערב: תימנע כניסת זרים מכלל היעדים בעולם

החלטת שר הפנים אריה דרעי לפיה תימנע כניסתם זרים מכלל היעדים בעולם, תיכנס לתוקפה הערב. זאת למעט מי שיוכיח בקונסוליה (בטרם הגעתו) יכולת שהות בבידוד. רשות ההגיעה והאוכלוסין מסרה כי בשבועיים האחרונים עזבו את ישראל 198,053 זרים, מתוכם 73,899 בשבוע האחרון. מאז כניסת ההחלטה האחרונה לתוקפה ביום שישי לפני כשבוע, סורבה כניסתם לישראל בכלל המעברים (נתב"ג, רמון, טאבה, רבין) מעל 500 זרים העומדים בתנאי איסור הכניסה. במקביל, נכנסו לארץ בשבועיים האחרונים נכנסו 228,598 ישראלים. שר הפנים דרעי הנחה את רשות האוכלוסין וההגירה למצוא פתרון למטופלים סיעודיים שלא יכולים להזמין עובדים זרים מחו"ל.

18:54 - מסתמן: יבוטלו הלימודים, מלבד גנים לפעוטות וחינוך מיוחד

מסתמן כי יבוטלו הלימודים והפעילויות בבתי הספר היסודיים והתיכונים, עם החרגה של פעוטות בגילאי 0-3, גני ילדים עד 40 ילדים, חינוך מיוחד ופנימיות. במהלך סוף השבוע תתקבל החלטה לגבי המוסדות המוחרגים והמשך פעילותם. עיריית יבנה מסרה כי הוחלט שלא לקיים את הלימודים בעיר כבר ממחר, לרבות כיתות וגני החינוך המיוחד. גם הלימודים באוניברסיטאות השונות צפויות להתבטל ככל הנראה.

18:38 - מספר חולי הקורונה עלה ל-109, בהם תינוק בן חצי שנה

משרד הבריאות הודיע כי מספר החולים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-109. בין החולים החדשים שאושרו כנדבקים בקורונה שני ילדים, בהם תינוק בן חצי שנה וילד בן 17. טרם נקבע להם מקום אשפוז. ב-14 בתי חולים בוצעו סיורי בדיקת מוכנות לקליטת חולי קורונה.

18:35 - אל על תשהה פעילות למרבית יעדי החברה באופן הדרגתי

אל על תשהה את הפעילות למרבית יעדי החברה באופן הדרגתי מיום ראשון הקרוב, אך תוסיף לשמר קשר אווירי קבוע לארצות הברית, קנדה, אנגליה, צרפת ודרום אפריקה. החברה הודיעה כי תאפשר ללקוחותיה להקדים הזמנות שמועדן עד סוף החודש ללא תשלום דמי שינוי, טיפול והפרשי מחיר לטיסות מוקדמות יותר.

18:28 - טראמפ נפגש עם יועץ תקשורת של נשיא ברזיל שחלה

יועץ התקשורת של נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, פאביו וויינגרטן, אובחן כחולה בנגיף הקורונה בבדיקה שנייה שנערכה לו - כך מסר משרד התקשורת של הנשיא. ווינגרטן ליווה את בולסונארו בטיול לאחרונה בארה"ב ופרסם תמונה שבה עמד ליד דונלד טראמפ. ברזיל הצהירה שהיא כבר הודיעה לרשויות בארצות הברית על כך.

18:20 - הרב יצחק יוסף: יש להימנע מלהגיע לכותל

הראשון לציון הרב הראשי הספרדי לישראל הרב יצחק יוסף הודיע במכתב מיוחד כי "אין שום הנחייה הלכתית שגוברת על הוראות משרד הבריאות". לטענתו, ההנחייה ההלכתית היחידה בנושא היא לציית באופן מוחלט לכל הוראות משרד הבריאות. "כל הוראה היוצאת על ידם היא כהוראה הלכתית לכל דבר ועניין", הוסיף. הרב יוסף הבהיר כי לבקשת המשטרה יש להימנע מלהגיע לכותל ולקיים תפילות המוניות.

18:16- משרד הבריאות פרסם פרטי 4 חולי קורונה נוספים

משרד הבריאות פרסם את פרטיהם של ארבעה חולי קורונה נוספים ששהו בתקופה האחרונה בישראל. חולים מספר 92 ו-98 הם תיירים בשנות ה-20 לחייהם, שהיו בטיול מאורגן בארץ. הם טסו לישראל ממוסקבה לתל אביב ב-3 למרץ, בטיסה של חברת אירופלט מספר SU 502. הם שהו ב-3 למרץ במלון אוריינט בירושלים, ובשעות הערב במסעדת מחניודה בירושלים. למחרת שהו במלון אוריינט, במסעדת אבו שוקרי הגיא בירושלים ובמסעדת הסדנא בדרך חברון 28 בעיר. ב-5 למרץ שהו במלון אוריינט, במוזיאון יד ושם בירושלים, במסעדת ביגה באשדוד, במסעדת קאב קם בתל אביב וגם במסעדת אברקסס בתל אביב במהלך הלילה שהו במועדון קווין בי ברחוב אבן גבירול בתל אביב. למחרת הם שהו במלון רויאל ביץ ברחוב הירקון 19 בתל אביב, במסעדת בית קנדינוף בעיר ובמהלך הלילה במועדון "זוזו" בשדרות רוטשילד 32. למחרת הם שהו במלון רויאל ביץ ובמסעדת מלון בראשית במצפה רמון בשעות הערב. ב-8 למרץ הם שהו בארוחת בוקר במלון בראשית ובשעות הערב במסעדת מלון ישרוטל ים המלח. למחרת שהו בארוחת בוקר במלון ישרוטל ים המלח, במסעדת דוניאנא (בונירם) בעיר עתיקה בעכו ובמסעדת הבוקרים שבקיבוץ מרום גולן בשעות הערב. למחרת הם שהו בארוחת בוקר בחדר אוכל של קיבוץ מרום גולן ובשעות הערב שהו במסעדת Social Club, בשדרות רוטשילד 45, תל אביב.

חולה מספר 93 הוא גבר בשנות ה- 40 לחייו ממרכז הארץ, שחזר מגרמניה. הוא נמצא בבידוד מתאריך החזרה ארצה. ב-6 למרץ בטיסה ממנינגן גרמניה לתל אביב בשעה 11:10 בחברת ריינאייר טיסה מספר FR3606. חולה מספר 94 היא אישה בשנות ה-50 לחייה ממרכז הארץ, חזרה מארצות הברית. ממועד חזרתה נמצאת בבידוד בית. הוא חזר לארץ בטיסה מוושינגטון לתל אביב, מספר טיסה 0072UA של חברת יונייטד איירלינס, שנחתה בנתב"ג ב-9 למרץ.

אדם מתגונן עם מסכת פנים בשדה העתופה במדריד, ספרד 12 במרץ 2020. רויטרס
אדם עם מסכת פנים בשדה העתופה במדריד/רויטרס

18:08 - משרד הבריאות פרסם פרטי 2 חולי קורונה נוספים

משרד הבריאות פרסם את פרטיהם של שני חולי קורונה נוספים ששהו בתקופה האחרונה בישראל. חולה מספר 83 היא אישה בשנות ה-40 לחייה ממרכז הארץ. ב-2 למרץ בשעות 10:00-10:30 היא שהתה בקלפי מספר 44, בבית ספר "יהוד מנור" שברחוב ניצן 2 באור יהודה. ב-5 למרץ בשעות 19.30-21.00 הוא שהה במכון כושר Fit you ברחוב יהדות קנדה 1, טרמינל סנטר, אור יהודה. ב-7 למרץ בשעות 15:45-16:30 שהתה בבית הכנסת רבי יוסף חיים בנווה מונוסון, בעזרת הנשים. ולמחרת בשעות 14:00-15:30 שהתה בסופרמרקט "יוחננוף" ברחוב המפעל 2 באור יהודה. מגעים אחרים במקום העבודה קיבלו הודעה פרטנית.

חולה מספר 91 היא אישה בשנות ה-30 לחייה ממרכז הארץ, שחזרה מדנמרק ונמצאת בבידוד. היא חזרה ב-8 למרץ בטיסת D8 3790 מדנמרק לתל אביב, נחיתה בנתב"ג בשעה 12:15. היא ביקרה:ב-8 למרץ בשעה 18:00-19.00 ב"סופר יהודה", רחוב בארט 6 בתל אביב. ולמחרת בשעה 12:00-13:00 בקפה "עלמה", שברחוב הברזל 21 בתל אביב.

18:06 - ראש ממשלת קנדה ואשתו נכנסו לבידוד מחשש לקורונה

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, אמר כי הוא ואשתו נכנסו לבידוד לאחר שפיתחו תסמינים של נגיף הקורונה. ממשרדו של טרודו נמסר כי "עצתו של הרופא לראש הממשלה היא להמשיך בפעולות יומיומיות תוך פיקוח עצמי, מכיוון שהוא לא מפגין שום תסמינים בעצמו. עם זאת, מתוך זהירות, ראש הממשלה בחר לבודד את עצמו ולעבוד מהבית עד שייקבל את תוצאות הבדיקה של אשתו".

17:31 - נתניהו צפוי להודיע הערב על הפסקת פעילות מערכת החינוך

לקראת השעה 20:00 צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להודיע על הפסקת הפעילות במערכת החינוך, שתושבת לפחות עד לסיום חופשת חג הפסח.

17:26 - משרד הבריאות: צו איסור התכנסות עד 100 איש יכנס לתוקף היום

במשרד הבריאות הבהירו כי הצו על איסור התכנסות עד מאה איש ייכנס לתוקף בשעות הקרובות. מדובר באיסור גורף לכלל האירועים: חתונות, בר מצוות, בת מצוות, לוויות. האיסור תקף לגבי כלל האירועים הציבוריים, גם בחלל סגור וגם בחלל פתוח.

16:35 - אוניברסיטת חיפה מעבירה קורסים גדולים ללמידה ברשת

לאור הנחיות המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) ומשרד הבריאות, הלימודים באוניברסיטת חיפה בקורסים שבהם יותר ממאה סטודנטים מתקיימים באופן מקוון. באוניברסיטה נלמדים כ-60 קורסים כאלה, והאוניברסיטה נערכת למעבר הדרגתי להוראה מתוקשבת גם בקורסים אחרים, ותכנית סדורה תועבר לפקולטות ולחוגים בהקדם. המשמעות היא שמיום ראשון הקרוב, הלימודים יתקיימו כסדרם, למעט מי שיקבל הודעה על העברת קורס כזה או אחר למתכונת מקוונת.

הבורסה לנירות ערך, תל אביב 12 במרץ 2020. ראובן קסטרו
ירידות שערים חדות בבורסה לנירות ערך בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

16:30 - היערכות מוגברת במשרד הפנים להתפשטות הקורונה

שר הפנים אריה דרעי הנחה את מנכ"ל המשרד מרדכי כהן, לבצע היערכות מוגברת לתרחיש של התפשטות נגיף הקורונה בישראל, בתיאום עם פיקוד העורף ובכפוף להנחיות המל"ל. ביום ראשון בבוקר יתקיימו במשרד הפנים ישיבות היערכות בנושא בראשות השר דרעי, ובהשתתפות הממונים על המחוזות במשרד הפנים, והגופים המייצגים את הרשויות המקומיות בישראל: מרכז השלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות.

במקרה של התפשטות נרחבת של הנגיף, המשימה המרכזית של המשרד תהיה להבטיח תפקוד רצוף של הרשויות המקומיות, כדי שהשירות שניתן לתושבים והיכולת לתת מענה לצרכיהם לא ייפגעו. בישיבות המשרד יעלו סוגיות כמו הצורך להבטיח המשך סדיר של השירותים השוטפים לתושבים; בדיקה מול משרד האוצר לגבי שיפוי רשויות מקומיות בגין הנחות במיסי עירייה שיינתנו לעסקים שנפגעו וייפגעו עקב המשבר; איוש ממלאי מקום לעובדי רשויות נחוצים שישהו בבידוד מתוך מאגרים קיימים של המשרד; היערכות לאפשרות שחלק מעובדי הרשויות ייאלצו לעבוד מהבית; סיוע הדדי בין רשויות ושילוב אשכולות משרד הפנים במערך הסיוע לרשויות; רכישת ציוד חירום חיוני לרשויות מוחלשות במידת הצורך ועוד.

16:22 - המעבדות לבדיקת קורונה יפעלו גם במהלך סופי השבוע

ממחר המעבדות לבדיקת קורונה יפעלו גם במהלך סופי השבוע. ד"ר אודי קלינר, סגן שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות אמר כי יש כרגע כמה עשרות חולים בישראל שאינם ידועים למערכת הבריאות. "אני מעריך שיש כמות משמעותית של אנשים ששבו מחו"ל ולא דיווחו שהם בבידוד", הוסיף ד"ר קלינר. "לא ברור אם הם הכניסו את עצמם לבידוד או לא".

16:12 - במשרד הבריאות שוקלים את סגירת מערכת החינוך

ד"ר אודי קלינר, סגן שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות אמר כי נשקלת סגירת מערכת החינוך בעקבות משבר התפשטות הקורונה. "סגירת בתי הספר על השולחן, זה בהחלט יכול לקרות", אמר ד"ר קלינר.

בדיקות חום גוף בכניסה לעיריית ראשון ציון, 12 במרץ 2020. ראובן קסטרו
בדיקות חום גוף בכניסה לעיריית ראשון לציון/ראובן קסטרו

16:06 - 4 מקרי קורונה נוספים התגלו בארץ: 104 נדבקו בנגיף

משרד הבריאות הודיע על ארבעה מקרים של חולי קורונה נוספים שהתגלו היום בארץ. בכך עלה מספר הנדבקים בנגיף בישראל ל-104.

16:02 - בניין הקפיטול ומשרדי הממשל בארה"ב ייסגרו לציבור

הקונגרס האמריקני החליט לסגור את בניין הקפיטול ואת כל בנייני המשרדים של בית הנבחרים והסנאט לציבור עד לחודש אפריל בתגובה להתפשטות נגיף הקורונה. קצין הביטחון בבית הנבחרים והסנאט אמר כי הסגר על המתחם יחל בשעה 17:00. עם זאת, מחוקקים, עוזרים, עיתונאים ומבקרים רשמיים יורשו להיכנס לבניינים. עוג נמסר כי גורמים רשמיים פועלים "מתוך דאגה לבריאותם ולבטיחותם של עובדי הקונגרס והציבור"

גם ברחבי העולם נמשכת התפשטות הווירוס, שארגון הבריאות העולמי הגדיר לראשונה כמגיפה עולמית. בארצות הברית הכריז הנשיא דונלד טראמפ בצעד חריג על עצירת כל הטיסות מאירופה למשך 30 יום, ומשרד החוץ קרא לאזרחים לשקול נסיעות לחו"ל. ביוון מת לראשונה חולה בנגיף, גבר בן 66 ששב מטיול בישראל ובמצרים. צ'כיה הכריזה על מצב חירום והמדדים בוול סטריט ממשיכים לצנוח.

בקובה אובחנו שלושה מקרים ראשונים, בערב הסעודית עלה מניין הנדבקים ל-45. בסין - מוקד התפרצות המגיפה - נרשמה ירידה נוספת במספר החולים, ובמחוז חוביי הודיעו על שורת הקלות בסגר שהוטל את התושבים. באיטליה מניין הקורבנות עלה ל-827, ו-60 מיליון אזרחים נמצאים בסגר, שהוחמר עם הוראה על סגירת כל החנויות. גם באיראן ממשיך מניין הקורבנות לטפס עם 75 מתים ביממה האחרונה שמעלים את מספר המתים ל-429.

משרד הבריאות פרסם את רשימת החולים המאומתים והמסלולים שעברו.

15:46 - יותר מ-2,000 תלמידים ועובדי הוראה נכנסו לבידוד

משרד החינוך עדכן כי 2,348 תלמידים ו-211 עובדי הוראה נכנסו היום לבידוד. הם כוללים 94 תלמידים ו-80 עובדי הוראה בבית הספר העירוני ה' במודיעין, 693 תלמידים ו-41 עובדי הוראה בבית הספר הדר כפר יונה, וכן 139 תלמידים ו-14 עובדי הוראה בבית הספר דרך כפר יונה. כמו כן, בבית הספר הבפטיסטי הכנסייתי נכנסו 918 תלמידים, 70 ילדי גן ו-60 עובדי הוראה לבידוד, לצד 286 תלמידים בחב"ד בנות חיה מושקה ברחובות. עשרות ילדים בגנים ברחבי הארץ, מכפר יונה ועד נס ציונה ורעננה, נכנסו אף הם לבידוד.

בדיקות חום גוף בכניסה לעיריית ראשון ציון, 12 במרץ 2020. ראובן קסטרו
בדיקות חום גוף בכניסה לעיריית ראשון לציון/ראובן קסטרו

15:41 - ראש ממשלת צ'כיה הכריז על מצב חירום בשל הקורונה

ראש ממשלת צ'כיה, אנדריי באביש, הכריז על מצב חירום כללי לתקופה של 30 ימים, זאת בניסיון להילחם בהתפשטות נגיף הקורונה. במסגרת מצב החירום נאסרת כניסת מבקרים ממדינות אחרות וכן שורה של מגבלות נוספות.

15:39 - המדדים בוול סטריט קרסו ב-7% עם פתיחת המסחר

המדדים בוול סטריט קרסו ב-7% עם פתיחת המסחר, שהושעה בפעם השנייה השבוע לרבע שעה. זאת על רקע משבר הקורונה שגרם לירידות חדות בשווקים ברחבי העולם.

14:50 - ספרד: 37 בני אדם מתו ביממה האחרונה מנגיף הקורונה

משרד הבריאות בספרד הודיע על זינוק בכמות בני האדם שנגיף הקורונה גבה את חייהם. ביממה האחרונה מתו 37 בני אדם בספרד, ומניין המתים הכולל הוא 84. מספר החולים במדינה עלה בעוד 828 נדבקים, וכעת מניינם הוא 2,968.

מאבטחי בית החולים הדסה עין כרם, מצויידים במדי חום דיגיטליים המודדים חום מרחוק וללא מגע יד אדם, מתשאלים את הנכנסים ובודקים את חום גופם, 12 במרץ 2020. דוברות הדסה, אתר רשמי
מאבטחי בית החולים הדסה עין כרם בירושלים מודדים חום ללא מגע יד אדם/אתר רשמי, דוברות הדסה

14:40 - עיריית י-ם: תשלומי ארנונה יידחו ובוטלו מרוצי אופניים

עיריית ירושלים החליטה להפסיק מיום ראשון קבלת קהל בכל אגפי העירייה. השירות יינתן באופן מקוון ודרך המוקד הטלפוני. כמו כן, יופעל קו מידע ייעודי לתושבים באמצעות מוקד 106 בנושא רווחה, בדגש על קשישים וקבוצות סיכון.

מרכזי הקשישים במינהלים הקהילתיים ייצאו לחופשה החל מיום ראשון, ויימשכו רק הפעילויות האישיות. בנוגע לעסקים, תשלומי הארנונה יידחו בחודש, אגרת הוצאת השולחנות תבוטל עד סוף יוני, ובעלי עסקים בקשיים מוזמנים לפנות לעירייה לייעוץ מקצועי. כמו כן, בוטלו שני מרוצי האופניים שתוכננו לאפריל.

14:36 - עיריית ראשל"צ: הוצבו מצלמות תרמיות, בוטלה קבלת קהל

עיריית ראשון לציון החליטה להציב מצלמה תרמית המנטרת את חום הגוף של המכנסים לבניין, כדי לוודא שכל מי שחום גופו מעל 37.8 לא ייכנס אליה. ההחלטה התקבלה במהלך ישיבת הערכת מצב שקיימה העירייה בצל משבר הקורונה. במקביל, החל מיום ראשון יינתנו כלל שירותי העירייה באופן מקוון, כך שלא יתקיים קבלת קהל במחלקות העירייה.

14:10 - תתאפשר עבודה מהבית רק לעובדי מדינה שתפקידם מאפשר זאת

נציבות שירות המדינה ואגף השכר והסכמי העבודה במשרד האוצר פרסמו הנחיות להיערכות להתמודדות עם נגיף הקורונה. לפי ההנחיות, מספר העובדים שיוכלו לעבוד מרחוק בפועל בזמן נתון למגבלות תשתיות המחשב. ככל שתתקבל הנחיה ממשרד הבריאות המונעת הגעת עובדים למשרד ממשלתי, ניתן יהיה לאפשר בשלב הראשון עבודה מהבית - אך ורק לעובדים החיוניים לסיוע הישיר של המשרד להתמודדות עם התפשטות הנגיף בטווח הזמן המיידי, ושתפקידם מאפשר לעבוד מרחוק.

במסמך הוגדרו קבוצות עובדים נוספות - עובדים חיוניים הנדרשים לשימור הרציפות התפקודית ושירותי הליבה של המשרד, עובדים שתפקידם מאפשר ביצוע עבודה מרחוק ושאינם נמנים על שתי הקבוצות הראשונות ועובדים שתפקידם אינו מאפשר ביצוע עבודה מרחוק. במסמך הבהירו נציבות שירות המדינה ומשרד האוצר כי "כל זמן שבו לא ניתן אישור על ידי נציב שירות המדינה והממונה על השכר, לא ניתן יהיה לאשר עבודה מהבית לעובדים אחרים", מלבד העובדים שצוינו לעיל.

מאבטחי בית החולים הדסה עין כרם, מצויידים במדי חום דיגיטליים המודדים חום מרחוק וללא מגע יד אדם, מתשאלים את הנכנסים ובודקים את חום גופם, 12 במרץ 2020. דוברות הדסה, אתר רשמי
מאבטחי בית החולים הדסה עין כרם בירושלים מודדים חום ללא מגע יד אדם/אתר רשמי, דוברות הדסה

13:58 - האוניברסיטה העברית דוחה בשבוע את פתיחת סמסטר ב'

האוניברסיטה העברית הודיעה כי היא דוחה בשבוע את פתיחת סמסטר ב' כדי להיערך ללימודים מרחוק. הסמסטר היה אמור להתחיל ביום ראשון הקרוב, אך לאור משבר הקורונה החליטה הנהלת האוניברסיטה העברית שהלימודים והקורסים יתקיימו באמצעות הוראה מרחוק.

באוניברסיטה אמרו כי הסמסטר נדחה מפני שהמהלך גורש השלמת היערכות. בחינות סמסטר א' שאמורות להתקיים בשבוע הבא יתקיימו כמתוכנן. "האוניברסיטה ממשיכה בפעילות המחקר והקמפוסים יהיו פתוחים, כולל ספריות ויחידות המינהל. השיעורים שתוכננו לשבוע הבא לא יתקיימו. פרטים נוספים על היערכות האוניברסיטה יימסרו בהמשך", מסרה האוניברסיטה.

13:53 - גנץ: כחול לבן תגבה כל צעד נכון של הממשלה במשבר

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר כי הוא יגבה כל מהלך נכון של הממשלה להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה, "כדי שמדינת ישראל תוכל להתמודד עם המשבר ולצאת ממנו כמה שיותר מהר, תוך הצלת חיי אדם וצמצום הנזק לאזרחי ישראל ולכלכלה הישראלית".

גנץ הסביר כי "כדי שנוכל להתמודד עם המשבר הזה, מדינת ישראל צריכה לגייס את כל האמצעים והכלים שברשותה. חייבים להפעיל את הגופים שיש להם את הכלים הטובים ביותר לעשות זאת".

הוא הוסיף כי "אנחנו צריכים להימצא כעת בהיערכות מוגברת ומסודרת, אך אסור לפעול בהיסטריה לאומית. כחול לבן בראשותי תגבה כל צעד נכון, ללא כל שיקול פוליטי בזמן המורכב והרגיש הזה".

13:50 - הנהלת בתי המשפט: יישמר מרחק מינימלי בין השופט למתדיינים

הנהלת בתי המשפט הודיעה כי בוטלו כל השתלמויות השופטים והאירועים שאינם קשורים ישירות לדיונים בבתי משפט שתוכננו לתקופה הקרובה. הדיונים עצמם ימשיכו להתנהל, אך ישמר מרחק מינימלי של 2.5 מטר בין השופט למתדיינים באולם.

כ - 2000 מעובדי אל על מוחים כעת מול משרדי ההנהלה בעקבות דחיית ההנהלה א  הצעת ההסתדרות והעובדים למיליארד דולר , 12 במרץ 2020. סאסי תקשורת, אתר רשמי
מחאת עובדי אל על מול משרדי ההנהלה, היום/אתר רשמי, סאסי תקשורת

13:40 - מניין קורבנות הקורונה באיראן עלה ל-429

מניין קורבנות נגיף הקורונה באיראן עלה ל-429. זאת, לאחר שמשרד הבריאות האיראני דיווח על 75 מקרי מוות חדשים ביממה האחרונה. דובר משרד הבריאות האיראני, קיאנוש ג'האנפור, אמר בטלוויזיה הממלכתית של המדינה: "זיהינו 1,075 מקרים מאומתים חדשים של COVID-19 ב-24 השעות האחרונות, והמשמעות היא שיש 10,075 אנשים שנפגעו מהנגיף במדינה".

13:33 - רופא במרכז הרפואי שיבא נדבק בקורונה והועבר לבידוד

רופא במחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי שיבא שבתל השומר נדבק בנגיף הקורונה. מצבו קל והוא הועבר למתחם המבודד והמרוחק של שיבא. לאחר קבלת התוצאות החיוביות לבדיקת הקורונה שעבר, התקיימה חקירה אפידמיולוגית נרחבת ומעמיקה של היחידה למניעת זיהומים בשיבא.

הוא חזר מצרפת ב-2 במרץ, בטרם פורסמו הנחיות בידוד על יעד זה. באותו התאריך, הוא עבד במרכז הרפואי במשך משמרת אחת בטרם נכנס לבידוד בית. בבית החולים אמרו כי "כל מי שבא עמו במגע נשלח היום במידי לבידוד בית מניעתי. מטופלים שטופלו ישירות על ידי הרופא יעודכנו באופן אישי".

13:12 - כ-2,000 עובדי אל על מוחים נגד ההנהלה עקב פיצוץ המו"מ

כ-2,000 מעובדי אל על מוחים מול משרדי ההנהלה בעקבות הפיטורים המתוכננים בצל משבר הקורונה, אחרי פיצוץ המו"מ בין ההסתדרות לבין ההנהלה. שרון בן יצחק, יו"ר ועד עובדי אל על, אמרה כי "הנהלת אל על גזרה גזר דין מוות על החברה תוך שהיא זורקת את עובדיה הנאמנים אשר ליוו את החברה במשך שנים רבות. לא יעלה על הדעת שבשנת 2020 ואחרי כל ההבטחות שקיבלנו אף אחד לא יעצור את האטימות והחזירות בחברת אל על".

כ - 2000 מעובדי אל על מוחים כעת מול משרדי ההנהלה בעקבות דחיית ההנהלה א  הצעת ההסתדרות והעובדים למיליארד דולר , 12 במרץ 2020. סאסי תקשורת, אתר רשמי
מחאת עובדי אל על מול משרדי ההנהלה, היום/אתר רשמי, סאסי תקשורת

13:23 - הקלות בארנונה לבעלי עסקים בת"א

בעקבות משבר הקורונה עיריית תל אביב-יפו הודיעה על הקלות בתשלום הארנונה לעסקים. בהנחיית ראש העירייה רון חולדאי נקבע כי עסקים קטנים ובינוניים שהיקף החיוב השנתי שלהם בארנונה הוא עד מאה אלף שקלים, יוכלו לדחות את תשלומי הארנונה לחודשים מרץ-אפריל עד ל-1 במאי 2020 באותם תנאי תשלום. "העסקים הקטנים והבינוניים הם עמוד השדרה של עירנו", אמר ראש העיר רון חולדאי. "אנו קשובים למצוקה שעולה מבעלי העסקים ונמצאים בקשר שוטף עם ראשי האיגודים והקבוצות העסקיות בעיר".

בחולון, פנה ראש העיר מוטי ששון לחברי מועצת העיר בבקשה לאשר מהלך דומה. לפי הצעתו, יידחה מועד התשלום ל-30.4.2020. "לאור הנסיבות החמורות, אנו נרתמים לסייע לבעלי העסקים בחולון, שחווים ימים קשים, ועושים כמיטב יכולתנו על מנת להקל עליהם בתקופה זו, לשם שמירת חוסנם", אמר ששון. "כולנו ביחד מחויבים לאחדות ולאחריות הדדית ומבינים את חשיבות ההירתמות למאמץ הלאומי".

12:49 - 60 תלמידים בחסידות במודיעין עילית נכנסו לבידוד

כ-60 תלמידים במוסד חינוכי של חסידות קארלין סטאלין במודיעין עילית נכנסו לבידוד לאחר שבשבוע שעבר טיילו באופן מאורגן בעיר דוד בירושלים, במקום שבו שהתה קבוצת תיירים שחלקם חלו בנגיף הקורונה. התלמידים ישהו בבידוד עד יום רביעי הבא, ובהוראה של המוסד להורים נכתב כי "ייפתח קו (טלפוני) שבו המחנכים במוסד ימסרו חומרי לימוד לתלמידים".

12:45 - כל תלמידי ביה"ס שניים מתלמידיו חלו בכפר יונה יישלחו לבידוד

בעקבות הידבקותם של שני ילדים בקורונה, החליטה ראשת עיריית כפר יונה, שושי כחלון כידור, יחד עם צוותי משרד הבריאות כי בית הספר "הדר" בעיר ייסגר למשך 14 ימים בין התאריכים 8-22 במרץ, וכי כל תלמידי בית הספר יישלחו לבידוד. כמו כן, תלמידי השכבות ד' ו-ה' מבית ספר "דרך", כולל כל אנשי הצוות החינוכי שהיו במגע כזה או אחר עם התלמיד נה ישהו בבידוד עד ל-18 במרץ, חזרה לשגרת הלימודים תתבצע ב-19 במרץ. כמו כן, גני הילדים "פעמון" ו"קשת" בעיר, כמו גם הצוות החינוכי ישהו בבידוד עד ל-22 במרץ. חזרה לשגרת הלימודים תתבצע ב-23 במרץ.

חיילים עם מסיכות בעיר האסורה של בייג'ינג, סין, 12 במרץ 2020. AP
חיילים עם מסכות בעיר האסורה של בייג'ינג, סין/AP

12:41 - הרב לאו: להגביל את המתכנסים בבתי הכנסת ולהימנע מביקור חולים

הרב הראשי לישראל דוד לאו פרסם הנחיות הלכתיות בנושא התגוננות מנגיף הקורונה. בין היתר, יש להגביל את מספר המתכנסים בבתי הכנסת למאה איש ולחלק את המניינים בהתאם, בתי הכנסת ובתי המדרש חייבים להיות מאווררים וחובה על גבאי בית הכנסת להקפיד לשמור על היגיינה מרבית. אדם שנמצא בבידוד או מי שהוא בסיכון גבוה, יתפלל בביתו וישתדל לכוון את זמן תפילתו לשעה שהציבור מתפלל.

מנגד, אין לבטל שיעורי התורה ומוסדות החינוך ממשיכים לפעול כרגיל. גם בנוגע לטבילה במקוואות, הודגש כי יש לקיים שגרה בנושא טהרת הבית. הרב לאו הוסיף כי אין לדחות חופה, אלא עדיף לערוך אותה עם קהל מועט, ויש להימנע מקיום ביקור החולים מחשש להעברת המחלה. הרב לאו הדגיש כי ההנחיות מחייבות גם על פי ההלכה. "האדם מחויב לשמור על עצמו שלא יזיק את זולתו אף יותר מלשמור עצמו שלא יוזק", הסביר.

11:59 - מקרה מוות ראשון מהקורונה נרשם באוסטריה

סוכנות הידיעות האוסטרית APA דיווחה על מקרה מוות ראשון מנגיף הקורונה במדינה, זאת לאחר שגבר בן 69 מת בבירה ווינה. באוסטריה כולה נרשמו עד כה 302 מקרי הידבקות.

11:53 - במעלות-תרשיחא מגבילים תפילות בבתי כנסת למאה איש

העיריות ממשיכות להודיע על צעדים להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה. עיריית מעלות-תרשיחא הודיעה כי לא תתקיים קבלת קהל פיזית בעירייה, אלא באמצעות הטלפון או המייל בלבד. כל האירועים העירוניים מובטלים עד להודעה חדשה.

כמו כן, הודיעו במעלות-תרשיחא כי לא יתקיימו תפילות בבתי כנסת המונים יותר ממאה אנשים, זאת לפי הנחיות הארגון העולמי של בתי הכנסת בארץ ובעולם. "במידת האפשר יש לפצל את המניינים בשבת לשעות או מקומות שונים כדי להמעיט את מספר המתפללים ולהקפיד על אוורור", אמרו בעירייה. "עוד בין ההוראות, אנשים מבוגרים כאלה או הנמצאים בקבוצות סיכון, עדיף שיתפללו בבית. להקפיד לא ללחוץ ידיים, לנשק ספר תורה או מזוזות ועדיף להביא ספרי קודש מהבית".

במקביל, עיריית תל אביב פתחה קו חירום לאזרחים ותיקים, שבמסגרתו המוקד העירוני 106+ יתוגבר מדי יום בעובדים סוציאליים. העירייה הוסיפה כי "אזרחים ותיקים שיזדקקו לסיוע גם מעבר לשעות אלו יכולים לפנות אף הם למוקד, ועובדים סוציאליים כוננים ייתנו להם מענה מהיר".

תור לסופרמרקט בכווית, 12 במרץ 2020. רויטרס
תנו לסופרמרקט בכווית/רויטרס

11:15 - מניין הנדבקים בקורונה ברשות הפלסטינית עלה ל-31

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה ממשיך לעלות גם ברשות הפלסטינית. צעירה בשנות ה-20 לחייה נדבקה לאחר שהייתה בקרבת הנדבקים בבית ג'אלה, והעלתה את מספר המקרים ברשות ל-31 בסך הכול.

11:10 - שדרות הודיעה על ביטול קבלת הקהל ושורת פעילויות

עיריית שדרות הודיעה היום על הפסקת קבלת קהל, זאת מחשש להידבקות בקורונה לאחר שאחת מהחולות בישראל שהתה ביום ראשון האחרון באולמי "שמיים" בעיר. כמו כן, הוחלט כי כל האירועים והטיולים מבוטלים, המועדנים החברתיים של הקשישים סגורים, כל אירועי התרבות - הרצאות, סדנאות וכנסים - בוטלו אף הם, ובמקביל תנועות הנוער מבטלות את כל הפעילויות וכך גם טקס חלוקת מלגות. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, אירועי ספורט יתקיימו ללא קהל, והבריכה וחדר הכושר ייפתחו עם הגבלה למאה איש בזמן נתון. בעירייה הדגישו כי הלימודים מתקיימים ו"ככל שיתקבלו החלטות אחרות נעדכן את הציבור ללא דיחוי".

11:08 - מזכ"לית הסתדרות המורים קוראת לסגירת מוסדות החינוך

בצל בהלת הקורונה ושהיית אלפי תלמידים ועובדי הוראה בבידוד, משרד החינוך עדכן כי 85% מהתלמידים הגיעו הבוקר למוסדות החינוך. במחוז ירושלים רק 75% מהתלמידים הגיעו למוסדות החינוך, לעומת 80% במחוז הדרום וקרוב ל-90% בחיפה ובמרכז הארץ. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, שלחה הבוקר מסרון לכל עובדי ההוראה ובו קראה לסגירת כל מוסדות החינוך. "אני קוראת לראש הממשלה לגלות אחריות לאומית לבריאות הציבור ובכללם תלמידי ישראל, מחנכי ישראל ובני משפחותיהם כדי לעצור את ההתפשטות ואת הקורבנות הבאים. אני מבקשת ממך להורות על סגירת מוסדות החינוך בארץ: גני הילדים ובתי הספר", כתבה בן דויד.

11:03 - קורבן ראשון מנגיף הקורונה באלג'יריה

קורבן ראשון מנגיף הקורונה מת באלג'יריה. הרדיו הרשמי במדינה דיווח על מותו של החולה, מבלי לציין האם חלה עליהי במניין הנדבקים במדינה, העומד על 20, רובם בעיירה בלידה. מוקדם יותר השבוע, אלג'ריה אמרה שהיא תאסור על התאספויות כלכליות, חברתיות ופוליטיות, אך לא ברור האם המגבלות יחולו על המחאות ההמוניות המתקיימות מדי שבוע בבירה אלג'יר.

תפירת מסיכות נגד קורונה בבנגקוק, 12 במרץ 2020. רויטרס
תפירת מסכות נגד קורונה בבנקוק/רויטרס

10:56 - מועצת שער הנגב הודיעה על ביטול אירועים מחשש לקורונה

המועצה האזורית שער הנגב הודיעה על ביטול אירועים ונקיטת צעדים למניעת התפשטות נגיף הקורונה, זאת בעקבות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות. אחרי הערכת מצב שקיימה המועצה, הוחלט על ביטול ערב הוקרה לנשים מנהיגות ומרוץ שמיים במים. הלימודים מתקיימים על פי הנחיות משרד הבריאות, אך המועצה הבהירה כי היא נערכת לחלוקת חומרי חיטוי במוסדות החינוך. תחנות האוטובוס וטרמינל ההסעות בקריית החינוך עברו חיטוי, וכל האוטובוסים המסיעים את תלמידי שער הנגב, לרבות האוטובוסים של הקבלן, יחוטאו פעמיים ביום.

10:48 - פעילויות בוטלו בקריית מלאכי, מוסדות החינוך עוברים חיטוי

עיריית קריית מלאכי הודיעה על שורת צעדים בעקבות הנחיות משרד הבריאות מחשש להתפשטות נגיף הקורונה: כל הטיולים בבתי הספר וכן פעילות גדנ"ע מתוכננת - בוטלו, כמו גם אירועי יום ספורט לכל המשפחה, יום האישה ואירועי חול המועד פסח. כמו כן, הכניסות לבתי הספר ומגרשי הספורט יעברו חיטוי, לצד גני המשחקים ותחנות האוטובוס. בעירייה אמרו כי ההפסקות בבתי הספר יתקיימו לסירוגין וביקשו מההורים "לצמצם הגעה למוסדות החינוך".

כמאתיים אסירים פונו מכלא סהרונים בשל החשש מקורונה, 12 במרץ 2020. דוברות שב"ס, אתר רשמי
פינוי האסירים, היום/אתר רשמי, דוברות שב"ס

10:27 - החל פינוי של 200 אסירים מבית הסוהר סהרונים

שב"ס החל לפנות את כמאתיים אסירים מבית הסוהר "סהרונים" שיפוזרו בין מתקני הכליאה ברחבי הארץ. בהודעת שב"ס נמסר כי בית הסוהר יוכשר לקליטת כלואים נשאי קורונה באם יאובחנו כאלה בעתיד.

10:25 - המסחר בבורסה בת"א הופסק לחצי שעה לאחר ירידה במדדים

המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב הופסק לחצי שעה לאחר ירידה של 11% במדדים המובילים.

נוסע בשדה התעופה קנדי בניו יורק, 12 במרץ 2020. רויטרס
נוסע ממוגן בשדה התעופה קנדי, ניו יורק. היום/רויטרס

09:52 - השומר החדש מסייע באיתור מתנדבים לחקלאות בעקבות המשבר

בעקבות המחסור בידיים עובדות בשל משבר הקורונה - השומר החדש פותח חמ"ל לחקלאים לסיוע במתנדבים ועובדים בחקלאות. המחסור נובע בין השאר מהסגר בשטחים שהיה בשבוע האחרון והן בשל הנחיית משרד הבריאות שאינה מאפשרת הגעת עובדים מתאילנד. פניות חקלאים ומתנדבים לחמ"ל בטלפון: 5388* או באתר השומר החדש.

09:38 - פורסמו פרטי הטיסות של שבעה מהחולים

משרד הבריאות פרסם את פרטי טיסות בהן שהו שבעה ישראלים שאתמול אובחנו כחולים בנגיף.

חולים 84, 85 ו-86: בשנות ה-30-40, ממרכז הארץ, חזרו מגרמניה.נמצאים בבידוד מתאריך החזרה ארצה.
שהו בטיסה הלוך: ב-1.3 בטיסת AEGEAN A30929 בשעה 5:40 מתל אביב לאתונה, וטיסת AEGEAN A30803 בשעה 8:30 מאתונה למינכן.
בטיסה חזור: ב-6.3 בשעה 6:25 ממנינגן גרמניה לתל אביב בטיסת ריינאייר מספר FR3606.

חולים 87 ו-88: בן 10 ובת 11 שבאו במגע עם אביהם, חולה 42. אחד מהילדים שהה עם האב בספרד ושם נדבק.
טיסה הלוך: 25.02 בטיסת פגסוס PC786 מתל אביב לאיסטנבול בשעה 5:30, 26.02 בטיסת פגסוס PC1099 מאיסטנבול למדריד בשעה 08:45, נחיתה ב-13:30.
טיסה חזור: 2.3 בטיסת אל על LY398 ממדריד שהמריאה בשעה 23:15, ונחתה בנתב"ג ב-3.3 בשעה 04:50.

חולות 89 ו-90: בנות 60 לחייהן ממרכז הארץ, שבו מניו-יורק. נמצאות בבידוד מיד מתאריך החזרה ארצה.
טיסה הלוך: 27.2 מתל אביב למוסקבה בשעה 00:40 חברת AEROFLOT מס' טיסה 505 SU.
ממוסקבה לניו יורק בשעה 09:25 חברת AEROFLOT מס' טיסה 100SU.
טיסה חזור:9.3 מניו יורק למוסקבה בשעה 14:25 חברת AEROFLOT מס' טיסה 101SU .
10.3 ממוסקבה לתל אביב בשעה 8:35 חברת AEROFLOT מס' טיסה 502SU.

כל מי שהיה בטיסות הללו מתבקש להכנס לבידוד ביתי לפי הוראת משרד הבריאות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות.

09:20 - החלטת השר דרעי על אי כניסת זרים לישראל תכנס לתוקפה בערב

החלטת שר הפנים, אריה דרעי, לפיה לא תותר כניסת זרים מכל העולם תכנס לתוקפה היום בשעה 20:00 בערב. עם זאת, זר אשר יוכיח יכולת ומקום לבידוד בן 14 יום תבחן כניסתו. הוכחת הבידוד תיעשה בנציגות ישראל במקום שהייתו. חריגה זו אינה חלה על מי שנכלל בהחלטות הקודמות ולא יוכלו להכנס זרים המגיעים מ: סין, דרום קוריאה, תאילנד, איטליה, מקאו, סינגפור, הונג קונג, יפן ומצרים, נמסר בהודעת המשרד

חיטוי ידיים בכניסה למקדש בטיוואן, 12 במרץ 2020. רויטרס
מתפללים מחטאים ידיים בכניסה למקדש בטייוואן, היום/רויטרס

09:14 - בשל האיסור על התקהלות - מוקדי קבלת הקהל בעיריית חיפה נסגרו

עיריית חיפה החליטה על סגירת מוקדי קבלת הקהל לאור ההנחיות החדשות של משרד הבריאות מאתמול על איסור התקהלות של יותר מ-100 איש. קבלת קהל תתבצע אך ורק באמצעות הטלפון או המייל. בהודעת העירייה נכתב כי המוקדים הטלפוניים באגפי העירייה יתוגברו ושעות פעילותם בשלב זה ישארו ללא שינוי.

09:08 - מניין חולי הקורונה בישראל עלה למאה

משרד הבריאות מעדכן כי מניין חולי הקורונה בישראל עלה למאה.

09:01 - 193,068 זרים עזבו את ישראל בשבועיים האחרונים

רשות האוכלוסין וההגירה מסרה כי בשבועיים האחרונים עזבו את ישראל 193,068 זרים, מתוכם 10,386 וביממה האחרונה מאז כניסת ההחלטה האחרונה לתוקפה ביום שישי סורבה כניסתם לישראל בכלל המעברים (נתב"ג, רמון, טאבה, רבין) מעל 500 זרים העומדים בתנאי איסור הכניסה.

מתאמנים בפארק בשנגחאי עם מסכות מחשש לקורונה, 12 במרץ 2020. רויטרס
מתאמנים בפארק בשנגחאי עם מסכות מחשש לקורונה, היום/רויטרס

08:02 - בית המעצר מגרש הרוסים בירושלים הושם בבידוד מחשש לקורונה

קצינה מבית המעצר ירושלים דיווחה כי הייתה במגע עם חולה מאומת. בשל כך, בשירות בתי הסוהר הוחלט כי לא תותר כניסה או יציאה מבית המעצר עד לקבלת תוצאות הבדיקה שלה ו-25 אנשי סגל ו-119 כלואים הושמו בבידוד. בהודעת שב"ס נמסר בנוסף כי לא יתקבלו למתקן עצורים חדשים ולא יוצאו עצורים לבית משפט. כמו כן, כלואים שאמורים להשתחרר ישוחררו ישירות לבידוד בית.

08:00 - הלימודים במכללת לוינסקי לחינוך יתקיימו בהוראה מרחוק

מכללת לוינסקי לחינוך החליטה כי כל הלימודים יעברו להוראה מרחוק החל מיום ראשון. היום הלימודים במכללה עדיין יתקיימו כמתוכנן פנים אל פנים בכיתות קטנות מ -100 איש.

08:00 - כל פעילויות הגדנ"ע בבתי הספר בוטלו

בעקבות הנחיית משרד הבריאות ובתאום עם צה"ל הוחלט לבטל את כל פעילויות הגדנ"ע בבתי הספר עד לתאריך ה-26 במרץ. הפעילות חלה על 27 מוסדות חינוך, בהם בין השאר הרצוג חשמונאי, מקיף ד' אשקלון, כפר חסידים, תיכון קריית מלאכי ואמי"ת רעננה.

צוותי חיטוי במרכז רפואי בוושינגטון, 12 במרץ 2020. רויטרס
צוותי חיטוי במרכז רפואי בוושינגטון, היום/רויטרס

07:47 - עובדים בשגרירות ארה"ב נשלחו לבידוד

עובדים בשגרירות ארצות הברית בישראל נשלחו לבידוד בבתיהם, זאת לאחר שממצאי חקירה אפידמיולוגית העידו כי חולה קורונה שהה בחדר ההמתנה במבנה השגרירות בתל אביב ב-5 במרץ בין 12:30-10:30. בשגרירות קראו לציבור ששהה בזמן זה בחדר ההמתנה להיכנס לבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות בישראל. "נספק עדכונים לפי הצורך", אמרו בשגרירות.

07:40 - הלימודים בחטיבת הביניים בכוכב יאיר לא יתקיימו

ראש המועצה המקומית כוכב יאיר צור יגאל, יובל ארד, הודיע הבוקר על הפסקת הלימודים בחטיבת הביניים ביישוב. ההחלטה התקבלה לאחר שרעייתו של חולה 71 המתגוררת ביישוב שהתה בבית הספר זמן ממושך. ראש המועצה עדכן את חדר המצב של משרד החינוך בנושא, וההחלטה התקבלה בתמיכתו.

רעיית החולה פיתחה תסמינים של המחלה אף היא ובדיקה נלקחה ממנה ביום שלישי בערב ואולם טרם התקבלו תוצאות הבדיקה. "אני מבין את העומס הקיים על מערכת הבריאות ואולם לא ניתן לקחת סיכון משמעותי על גבם של כ-50 אנשי צוות בית הספר וכ- 500 תלמידים", אמר. "קיבלתי החלטה לקרוא לעצירת הלימודים ליומיים כדי לאפשר להשלים את הבדיקות הרפואיות ולקבל החלטה בהמשך". בית הספר יערך הבוקר לאפשר למידה מרחוק והנחיות לתלמידים יפורסמו בהמשך.

06:43 - יוון: קורבן ראשון מקורונה - בן 66 ששב מישראל ומצרים

קורבן ראשון מנגיף הקורונה ביוון: גבר בן 66, ששב בסוף חודש פברואר מביקור צליינים בישראל ובמצרים. במשרד מסרו כי הגבר סבל מבעיות בריאותיות. עד כה אותרו ביוון 99 חולים.

הנחיות משרד הבריאות לשטיפת ידיים נכונה. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
הנחיות משרד הבריאות לשטיפת ידיים נכונה/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

06:38 - סין: מחוז חוביי יאפשר הקלות בסגר שהוטל בעקבות הקורונה

ועדת הבריאות במחוז חוביי בסין, מוקד התפרצות נגיף הקורונה, הודיעה על שורת הקלות במסגרת הסגר שהוטל באזור. בין הצעדים חידוש הפעילות בכמה מפעלי ייצור בערים קיאנג'יאן ושישו ובחבלי גונג'ן וג'ושי.

06:32 - צה"ל: 2,382 אנשי קבע וחיילים נמצאים בבידוד

2,382 משרתי צה"ל ו-50 עובדי צה"ל נמצאים בבידוד - כך מסר דובר צה"ל. מרבית המבודדים שבו מחופשה פרטית בחו"ל, והיתר באו במגע עם חולים בנגיף הקורונה.

אינפו טבלת סימפטומים של נגיף הקורונה. 9 במרץ 2020. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
אינפו טבלת סימפטומים של נגיף הקורונה. 9 במרץ 2020/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

05:44 - תאילנד: מניין החולים בנגיף הקורונה עלה ל-70

11 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה אותרו בתאילנד - כך הודיע משרד הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין החולים בתאילנד ל-70.

05:15 - ארה"ב: משרד החוץ המליץ לאזרחים לשקול טיסות לחו"ל

משרד החוץ של ארצות הברית המליץ לאזרחי המדינה לשקול טיסות לחו"ל בעקבות החשש מהידבקות בנגיף הקורונה. אזהרת המסע מגיעה לאחר הודעתו של הנשיא דונלד טראמפ על ביטול הטיסות מאירופה למשך חודש.

04:45 - יפן: אולימפיאדת טוקיו תיפתח בחודש יולי ללא שינוי

יפן הודיעה כי אין שינוי בפתיחת משחקי אולימפיאדת 2020 בטוקיו בחודש יולי, למרות התפשטות נגיף הקורונה. דובר הממשלה יושיהידה סוגה אמר כי צוות מומחים קבע שאין צורך להכריז על מצב חירום ביפן, אך המדינה תוסיף לעקוב אחר הווירוס.

03:41 - דרום קוריאה: מניין הקורבנות מקורונה עלה ל-66

מניין הקורבנות בנגיף הקורונה בקוריאה הדרומית עלה ביממה האחרונה לשישה - כך מסרו הרשויות הבריאות במדינה. כמו כן, נרשמו 114 מקרי הידבקות חדשים. עד כה מתו בקוריאה הדרומית 66 חולים בקורונה ונדבקו 7,869 נוספים.

03:15 - ארה"ב: כל הטיסות מאירופה בוטלו למשך 30 יום

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הורה על עצירת כל הטיסות מאירופה, מלבד בריטניה, ל-30 הימים הבאים במסגרת הצעדים למניעת התפשטות הנגיף הקורונה. הצעד ייכנס לתוקפו ביום שישי בחצות (שעון מקומי). הנשיא הוסיף כי ינקוט בפעולות חירום כדי להעניק סיוע כלכלי לעובדים חולים, מבודדים או מסייעים לאדם אחר שנדבק.

02:56 - קובה: שלושה חולים ראשונים מנגיף הקורונה

שלושה חולים ראשונים בנגיף הקורונה אותרו בקובה - כך דווח ברשת הטלוויזיה במדינה. הנדבקים הם אזרחי איטליה שהגיעו לקובה ביום שני האחרון.

02:55 - סין: 11 קורבנות חדשים, ירידה במספר הנדבקים

סין הודיעה על 11 קורבנות נוספים מנגיף הקורונה, ומניין המתים מהמחלה עלה ל-3,169. במקביל אובחנו 15 חולים חדשים בווירוס - ירידה לעומת 24 יום קודם לכן. סך הנדבקים במדינה עד כה הוא 80,793. עשרה מהקורבנות מגיעים ממוקד התפרצות המגיפה העולמית, מחוז חוביי.

01:30 - מורה ממודיעין נדבקה בקורונה; כמאה תלמידים יישלחו לבידוד

עיריית מודיעין-מכבים-רעות הודיעה כי מורה תושבת העיר נדבקה בנגיף הקורונה, ובעקבות זאת 94 תלמידים ו-80 אנשי צוות בבית הספר עירוני ה' בו לימדה ייכנסו לבידוד ביתי. מצבה של המורה מוגדר קל, והיא שהתה בבידוד מאז יום שבת האחרון.

חברת הפרלמנט האיטלקי מריה תרזה בלדיני עוטה מסכה כמיגון מנגיף הקורונה במהלך דיון בפרלמנט, 11 במרץ 2020. AP
חברת הפרלמנט האיטלקי מריה תרזה בלדיני עוטה מסכה במהלך דיון/AP

01:20 - ארה"ב: סן פרנסיסקו הורתה לא לקיים אירועים גדולים

עיריית סן פרנסיסקו שבקליפורניה הורתה לא לקיים אירועים בהשתתפות יותר מאלף איש עד 25 במרץ בניסיון למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. עד כה נרשמו בעיר 14 מקרי הידבקות, לצד דיווחים על 99 נוספים.

00:55 - סעודיה: מניין החולים בקורונה עלה ל-45

ערב הסעודית הודיעה על 24 חולים נוספים בנגיף הקורונה, ובכך עלה מניין הנדבקים בממלכה ל-45. בין החולים החדשים שני אזרחים ששבו מעיראק, ילדה בת 12 שהייתה במגע עם סבה שחזר מאיראן ו-21 מצרים.

(עדכון ראשון: 00:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully