וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פתיחת עונת הרחצה: מפלס הכנרת גבוה ב-3 מטר בהשוואה לשנה שעברה

10.3.2020 / 22:04

בחופי הכנרת מרוצים מהעלייה בגובה המפלס, שנמצא רק 74.5 ס"מ מתחת לרום העליון של האגם. זהו המפלס הגבוה ביותר בתאריך זה מאז 2004. למרות משבר הקורונה, הרשויות באזור כבר נערכות לפתיחת עונת הרחצה. עם זאת, קצב עליית המפלס התמתן לאחרונה

צילום: אלון נבון, אושרי וייצמן עריכה: עמית שמחה

מפלס הכנרת גבוה היום (שלישי) ב-3.03 מטרים בהשוואה ל-10 במרץ בשנה שעברה. ביממה האחרונה עלתה הכנרת ב-1.5 סנטימטר, וכעת המפלס עומד על 209.545- מטרים מתחת לגובה פני הים התיכון - רק 74.5 סנטימטרים מתחת לרום העליון של האגם.

הפעם האחרונה שבה מפלס הכנרת היה גבוה יותר בתאריך הזה היתה בשנת 2004, אז גובה פני הכנרת היו גבוהים ב-54.5 סנטימטרים בהשוואה להיום.

ברשות הכנרת אמרו כי העלייה הגבוהה במפלס הכנרת העונה כיסתה כ-120 דונם שטח חוף. אך עם זאת, קצב עליית המפלס התמתן לאחרונה ובשבוע האחרון עומד על כ-1.5 סנטימטר ליממה. מדובר בקצב עליה דומה לשנים קודמות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העלייה הגבוהה במפלס כיסתה כ-120 דונם שטח חוף. הכנרת, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך
מפלס הכנרת עלה בעקבות הגשמים. 28 בדצמבר 2019. רשות הכנרת, באדיבות המצולמים
המפלס הגבוה משנת 2004. מדידת מפלס הכנרת בשנה שעברה/באדיבות המצולמים, רשות הכנרת

בחופי הכנרת כבר נערכים לפתיחת עונת הרחצה בראשית אפריל. לפני שפרץ משבר הקורונה העריכו באזור כי בעונת הרחצה הקרובה יגיעו לחופי האגם מעל 2.2 מיליון נופשים, עלייה בהשוואה לעונה הקודמת, שבמהלכה פקדו את חופי הכינרת 1.9 מיליון ישראלים ואורחים מחו"ל.

ההיערכות בחופי הכינרת כוללת כיסוח של צמחיית קנה ואשל שצמחו בחופים בשנות השפל וכעת כוסו במים. העלייה הגבוהה במפלס הכנרת גם דורשת התאמות שונות במספר חופים בצד המערבי של האגם.

עוד בוואלה!

התמונות חושפות: השינוי הדרמטי שעבר על הכנרת בתוך שנה בלבד

לכתבה המלאה

בהנחיית משרד הפנים אף תבוצע סגירה זמנית, שתימשך כחודשיים, של החוף המוכרז שקמים שאינו ניתן לרחצה עקב בעיית הנגישות למים, אשר יפתח בהמשך העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully