וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הביקורת, משרד הבריאות מתעכב בפרסום המידע על הקורונה בערבית

10.3.2020 / 15:04

מרכז עדאלה וח"כ אבו שחאדה פנו לפרקליטות המדינה בדרישה שתפעל לפרסום ההתפתחויות הנוגעות לנגיף גם בערבית. זאת, לאחר שפנייתם למשרד הבריאות נענתה בעדכון חלקי בלבד של המידע. "אי הנגשת המידע אינה רק מפרה את הזכות לשוויון, אלא גם פוגעת בבריאות הציבור"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

משרד הבריאות מתעכב בפרסום המידע המלא על נגיף הקורונה בשפה הערבית, זאת למרות ביקורת שהופנתה אליו בסוגייה. עדאלה - המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, פנה היום (שלישי) למחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, בדרישה שתפעל לפרסום ההתפתחויות באתר המשרד, ברשתות החברתיות וכן באפליקציה הייעודית לעדכונים - גם בערבית. מדובר בהליך "קדם-בג"ץ", במסגרתו אמורה הפרקליטות לפעול במקרים דחופים בעלי אופי הומניטארי, ישירות מול הגורם הממשלתי.

ההליך מול פרקליטות המדינה נפתח לאחר שהארגון פנה אתמול ישירות למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. למרות הפנייה, נכון להודעת הארגון, עדכון המידע הגיע עד לחולה ה-39 בלבד, אף שהיו כבר 50 חולים. כמו כן, חסרה ההתייחסות להנחיות החדשות שפורסמו אתמול, המחייבות בידוד עבור כל השבים מחו"ל.

הודעת משרד הבריאות על הקורונה בערבית. אתר רשמי, אתר רשמי
המידע בערבית לא עודכן בהתאם למידע בעברית. הודעת משרד הבריאות בערבית/אתר רשמי, אתר רשמי

במכתב, שהוגש באמצעות עו"ד איה חאג' עודה בשם חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת), הוסבר כי אחרי הפנייה הישירה למשרד הבריאות, "היום נבדק האתר הרשמי של משרד הבריאות שעודכן רק לאחר שליחת פנייתנו, אך שאר אמצעי הנגשת המידע החיוניים לא פחות לא תורגמו לשפה הערבית". במכתב הוסיפו כי הפנייה מתבצעת "לאור דחיפות העניין ובשל העובדה שאין אנו מצליחים לקבל תשובה מאף גורם".

עוד בוואלה!

יו"ר ההסתדרות על משבר הקורונה: "על סף יום כיפור של הכלכלה הישראלית"

לכתבה המלאה

במכתב שהוגש אתמול למנכ"ל משרד הבריאות, הודגש כי "אי הנגשת המידע אינה רק מפרה את הזכות לשוויון, אלא גם פוגעת במקרה זה בבריאות הציבור". מרכז עדאלה וח"כ שחאדה דרשו כי משרד הבריאות "יפעל באופן מיידי להנגיש את כל המידע המפורסם לציבור גם בשפה הערבית בכל הפלטפורמות בהן הוא משתמש ובהודעותיו לתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully