וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם חיפושים בטלפונים: בשב"ס חוקרים מי המדליף בפרשת כליאת השווא

10.3.2020 / 11:50

היחידה לביטחון מידע פתחה בחקירה פנימית לגילוי המדליף מאחורי הפרשה שנחשפה בוואלה! NEWS, המעלה חשד לכליאת נער ללא סיבה ע"י מפקד כלא כדי להרתיע אותו. אנשי הסגל זומנו לחקירה וגובשה רשימת "חשודים". שב"ס: "נפעל בכל הכלים למניעת העברת מידע לגורמים לא מורשים"

בווידאו: נעצרה עו"ד ממרכז בחשד שהבריחה סמים לאסיר/צילום: דוברות שב"ס

(בווידיאו: מעצר עורכת דין בחשד להברחת סמים לאסיר בכלא רימונים, בחודש שעבר)

היחידה לביטחון מידע בשירות בתי הסוהר פתחה בחקירה פנימית לגילוי המדליף בפרשת כליאת השווא של נער בעכו, שנחשפה בוואלה! NEWS. גורמים בשב"ס גיבשו רשימה של "חשודים" בהדלפה, שחלקם אף זומנו לחקירה, שם בוצע חיפוש בטלפונים הניידים של אנשי הסגל. זאת, במטרה לגלות את זהות המדליף וכן להרתיע אנשי סגל אחרים מלדבר עם התקשורת.

על פי החשד, מפקד בית המעצר קישון, סברי שחאדה, כיום מפקד כלא מגידו, סבר כי אחיינו בן ה-15 רכש חשיש ובעקבות זאת הביא אותו לבית מעצר בעכו ושלח אותו לחקירה פיקטיבית. מעדויות שנאספו עולה כי במקום נכח גם רב-כלאי דביר רחמים, קצין מודיעין בשב"ס, שלכאורה התחזה לשוטר וחקר את הנער בשיתוף פעולה עם שחאדה. יום לאחר מכן, אותו קצין מודיעין שסייע בכליאת הקטין לכאורה, נסע לבית הנשיא וקיבל את אות הצטיינות מטעם המשרד לביטחון הפנים, שם כמובן לא ידעו דבר על האירוע החמור שהתרחש לילה לפני כן.

סוהרים מיחידת נחשון של שירות בתי הסוהר בכלא צלמון, אפריל 2017 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
"העדיפו לעצום עיניים". סוהרים בכלא צלמון/ראובן קסטרו

גורם בשב"ס אמר כי הדרג הבכיר ידע על הפרשה, אך לא עשה דבר. לדבריו, הבכירים "הסתפקו בנזיפה" שכתב מפקד המחוז הצפוני בשב"ס טאפש מקבל למפקד כלא מגידו. "כבר אז המשטרה הייתה צריכה להיכנס לתמונה ולא להסתפק בנזיפה, בטח כשכמספר אנשי סגל חוברים ביחד ועוברים על החוק. העדיפו לעצום עיניים", אמר הגורם בשב"ס.

זוהי לא הפעם הראשונה שבה היחידה לביטחון מידע חוקרת הדלפות לתקשורת, ומהלך דומה נפתח גם בפרשת ההטרדה המינית של הסוהרות בכלא גלבוע, שעל פי החשד שובצו באגף של אסיר עולם מארגון פתח לבקשתו. החקירה אז הסתיימה ללא ממצאים חד-משמעיים, ועד היום לא יודעים בשב"ס מי הדליף את פרטי הפרשה הזו.

עוד בוואלה!

בעקבות חשיפת וואלה! NEWS: חקירה פלילית נגד מפקד כלא בשב"ס

לכתבה המלאה
רב כלאי דביר רחמים. עמוד הפייסבוק של שב"ס, עיבוד תמונה
הוצא לחופשה כפויה. קצין שב"ס רב-כלאי דביר רחמים/עיבוד תמונה, עמוד הפייסבוק של שב"ס

בשיחה עם וואלה! NEWS, אמרו אנשי סגל כי "ברור ששב"ס רוצה להגן על עצמו, אבל לוקחים אנשים שלא קשורים לעניין ומשפילים אותם והופכים אותם לחשודים בהדלפה. במקום לטפל בפורעים, מתנכלים לסגל שעושה את עבודתו נאמנה".

משב"ס נמסר בתגובה כי "בהתאם למדיניות שב"ס בנוגע למניעת דלף מידע, מבוצעות בדיקות תקופתיות ונקודתיות על מנת לשמור על המידע הארגוני ברמות השונות. שב"ס יפעל בכל הכלים העומדים לרשותו על מנת למנוע העברת מידע לגורמים בלתי מורשים בניגוד לחוק תוך פגיעה לכאורה בפרטיות משרתיו והנמצאים במשמרתו".

הרוחות הסוערות והחופשה הכפויה לקצין המודיעין

הפרשה נחקרת על ידי היחידה לחקירת סוהרים בלהב 433. כמו כן, שירות בתי הסוהר הוציא לחופשה כפויה את רחמים, קצין המודיעין בכלא מגידו. על פי החשד, רחמים שיתף פעולה עם שחאדה, התחזה לשוטר בפני הנער וביים חקירה, שבמהלכה דפק על השולחן והרים את קולו. לאחר שהנער סירב לשתף פעולה ולספר מהיכן הגיעו אליו הסמים, הוא "נענש" ונכלא בתא למשך דקות ארוכות. בנוסף למעשים אלו, כדי להפחיד את הנער עוד יותר, רחמים ביים יחד עם מפקד הכלא הפרת סדר אלימה בין אסירים בתא הסמוך אליו. הדבר הרתיע את האחיין, שעשה את צרכיו על עצמו. בשלב זה, הוא הוצא מהתא ונשלח בחזרה לביתו.

גורם המעורה בפרטים סיפר כי לוואלה! NEWS כי רחמים פנה לאחד המעורבים ושאל מה הוא זוכר מאותו ערב - דבר המהווה לכאורה שיבוש הליכי חקירה. בתחקיר שנערך בשב"ס יום לאחר התקרית בבית המעצר בעכו, הודה שחאדה שהביא את אחיינו כדי להראות לו איך נראה מתקן מעצר, אך שלל את כך שכלא אותו כליאת שווא ושלח אותו לחקירה פיקטיבית. איש סגל שנכח במקום, והיה עד להתרחשויות, סיפר כי ההתנהלות של שחאדה הייתה בלתי מתקבלת על הדעת. קצין בשב"ס אמר כי "אם במשטרה היו יודעים אילו דברים הוא עוד עשה, הוא היה גומר כאסיר בבית כלא".

בית המעצר קישון. נובמבר 2013. ערן גילווארג
בית המעצר קישון/ערן גילווארג

לפי העדויות שהגיעו לידינו עולה כי בכירים בשב"ס ידעו על שהתרחש אך העדיפו לעצום עין. גורם המעורה בפרטי הפרשה סיפר לוואלה! NEWS כי מפקד הכלא הוא "איש עם הרבה כוח ועוצמה בארגון שהצליח לטייח את הסיפור".

קצין בשב"ס סיפר כי "הרוחות בארגון סוערות" בעקבות חשיפת המקרה. לדבריו, "בכירים בארגון הכירו את הסיפור הזה היטב, אבל החליטו לטייח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully