וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת כליאת השווא בשב"ס: קצין המודיעין החשוד הוצא לחופשה כפויה

8.3.2020 / 17:57

בעקבות חשיפת וואלה! NEWS על הקצין בכלא מגידו שעל פי החשד התחזה לשוטר וסייע בכליאת קטין, שירות בתי הסוהר השעה אותו מתפקידו. הוא נחקר על ידי המשטרה יחד עם קצינים נוספים שידעו לכאורה על המקרה. קצין בשב"ס: "בכירים בארגון הכירו את הסיפור והחליטו לטייח"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: השר ארדן אומר כי חייבים למנות נציב שב"ס קבוע)

שירות בתי הסוהר הוציא לחופשה כפויה את קצין המודיעין בכלא מגידו שעל פי החשד התחזה לשוטר וסייע בכליאת שווא של קטין. גורם המעורה בפרטים סיפרה כי לאחר חשיפת בפרשה בוואלה! NEWS, ופתיחת החקירה על ידי היחידה לחקירת סוהרים בלהב 433, פנה רב-כלאי דביר רחמים לאחד מהמעורבים ושאל מה הוא זוכר מאותו ערב - דבר המהווה לכאורה שיבוש הליכי חקירה.

במשטרה זימנו את רחמים לחקירה והרחיקו אותו ממתקני שב"ס. בשבוע שעבר אף הוחלט בשב"ס להשעות אותו מתפקידו. במקביל, נמשכת חקירת היחידה לחקירת סוהרים, שאליה התייצבו כמה קצינים וקצינות שלכאורה ידעו על כליאת השווא.

על פי החשד, בפברואר 2018 גילה סברי שחאדה, מפקד כלא מגידו, כי אחיינו רכש סמים והחליט להרתיע אותו. הוא לקח את הנער בן ה-15 למתקן שב"ס בעכו, שעליו פיקד בעבר, בו נכח גם רחמים. האחרון לכאורה שיתף פעולה עם שחאדה, התחזה לשוטר בפני הנער וביים חקירה, שבמהלכה דפק על השולחן והרים את קולו. לאחר שהנער סירב לשתף פעולה ולספר מהיכן הגיעו אליו הסמים, הוא "נענש" ונכלא בתא למשך דקות ארוכות.

רב כלאי דביר רחמים. עמוד הפייסבוק של שב"ס, עיבוד תמונה
הוצא לחופשה כפויה. רב כלאי דביר רחמים/עיבוד תמונה, עמוד הפייסבוק של שב"ס

בנוסף, כדי להפחיד את הנער עוד יותר, רחמים ביים יחד עם מפקד הכלא הפרת סדר אלימה בין אסירים בתא הסמוך אליו. הדבר הרתיע את האחיין, שעשה את צרכיו על עצמו. בשלב זה, הוא הוצא מהתא ונשלח בחזרה לביתו. יום לאחר מכן, רחמים נסע לבית הנשיא וקיבל את אות הצטיינות מטעם המשרד לביטחון הפנים, שם לא ידעו דבר על האירוע החמור שהתרחש בלילה לפני כן.

"איש עם הרבה כוח ועוצמה החליט לטייח"

המידע על אודות האירוע החמור הגיע גם לבכירים בשב"ס. גורם המעורה בפרטי הפרשה סיפר לוואלה! NEWS כי מפקד הכלא הוא "איש עם הרבה כוח ועוצמה בארגון שהצליח לטייח את הסיפור". הוא הודה שהביא את אחיינו כדי להראות לו איך נראה מתקן מעצר, אך שלל את כך שכלא אותו כליאת שווא ושלח אותו לחקירה פיקטיבית. איש סגל שנכח במקום, והיה עד להתרחשויות, סיפר כי ההתנהלות של אותו מפקד הייתה בלתי מתקבלת על הדעת. קצין בשב"ס אמר כי "אם במשטרה היו יודעים אילו דברים הוא עשה, הוא היה גומר כאסיר בבית כלא".

גורם המעורה בפרטים סיפר כי לאחר חשיפת הפרשה ופתיחת החקירה על ידי היחידה לחקירת סוהרים בלהב 433, רחמים פנה לכאורה לאחד מהמעורבים ושאל מה הוא זוכר מאותו ערב. אחד הקצינים שנכח במתקן הכליאה בעכו סיפר בחקירתו כי הוא לא היה עד לכל פרטי האירוע, אך ציין שקצין המודיעין ביקש ממנו פריט לבוש משטרתי, לכאורה כדי להתחזות לשוטר. מפקד הכלא טרם נחקר בפרשה. גורם המעורה בפרטים אמר לוואלה! NEWS כי "זה עניין של זמן עד שגם מפקד הכלא יזומן לחקירה".

כלא עופר. AP
כלא עופר/AP

קצין בשב"ס סיפר כי "הרוחות בארגון סוערות" בעקבות חשיפת המקרה. לדבריו, "בכירים בארגון הכירו את הסיפור הזה היטב, אבל החליטו לטייח".

משב"ס נמסר בתגובה כי "העניין נמצא בחקירה ולכן לא נוכל להתייחס לפרטים. נאשר שאחד הסוהרים הוצא לחופשה כפויה על פי הנחיית גורמי משאבי אנוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully