וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: כחלון קרא למעסיקים לאפשר לעובדים בבידוד לעבוד מהבית

במהלך ישיבת הממשלה העוסקת בהשלכות הכלכליות של הנגיף, הציג שר האוצר תכנית סיוע לעסקים שספגו הפסדים, הכוללת מתן אשראי ואישור עבודה מהבית לצמצום הפגיעה במשק. נתניהו הודיע על הקמת קרן לסיוע תזרימי בסך 4 מיליארד שקלים. רש"ת הוציאה 70% מהעובדים הזמניים לחל"ת

צילום: צלמי וואלה!NEWS ולע"מ, דוברות משרד הביטחון, עריכה: טל רזניק ושאול אדם

שר האוצר משה כחלון צפוי להציג היום (ראשון) בישיבת הממשלה את תכנית הסיוע לעסקים שנקלעו למשבר בעקבות התפשטות בנגיף הקורונה. כחלון קרא למעסיקים לאפשר לעובדיהם שנמצאים בבידוד לעבוד מהבית, במקום שיאלצו לממש את ימי המחלה המוענקים להם על פי חוק. "כרגע ימי המחלה מאפשרים המשכיות למי שנמצא בבידוד", אמר השר. "בהזדמנות זו אני מבקש ממעסיקים שיכולים לאפשר עבודה מהבית שיעשו זאת כדי שהפגיעה במשק תהיה מינימלית".

"בימים אלו נעשית עבודת מטה בנציבות שירות המדינה יחד עם הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן לגבי הנחיות לעבודה מהבית של עובדי מדינה", הוסיף. "ההנחיה הזו תתפרסם בימים הקרובים וממנה יהיה אפשר להשליך גם להנחיות למעסיקים במגזר הפרטי".

על פי מתווה תכנית הסיוע לעסקים, המדינה תעניק קו אשראי לחברות שהושפעו מהווירוס. "הנחיתי את רשות המסים ואת ראשי האגפים באוצר לנהוג ברגישות מול העסקים ולתת מענה נקודתי כשהדבר יידרש", אמר כחלון. "אנחנו במשרד האוצר מקיימים הערכות מצב שוטפות יחד עם ראש הממשלה, המל"ל ומשרד הבריאות ונגיב באופן נקודתי ככל שיידרש. כלכלת ישראל חזקה ואיתנה".

ישיבת ממשלה, 12 בינואר 2020. ידיעות אחרונות, אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
נתניהו וכחלון/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אלכס קולומויסקי

במהלך ישיבת הממשלה היום יעסקו ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים בהערכות הכלכליות הקשורות להתפשטות נגיף הקורונה, בהם סוגיית פיטורי העובדים בחברת התעופה אל על והמצב העסקים הקטנים. כמו כן, הנציגים השונים יציגו את הערכות המצב של המל"ל, משרד הבריאות, משרד האוצר ורשות המסים.

ראש הממשלה נתניהו הודיע כי המדינה תקים קרן לסיוע תזרימי בסך ארבעה מיליארד שקלים שתסייע לחברות שמושפעות כלכלית מהתפשטות הנגיף. "אנחנו מטפלים במשבר הקורונה על הצד הטוב ביותר", אמר. "אני מבקש מאזרחי ישראל: שמרו בקפדנות על הנחיות משרד הבריאות".

נמל תעופה בן גוריון תחת חשש מקורונה, 5 במרץ 2020. ראובן קסטרו
נמל התעופה בן גוריון בצל החשש מקורונה/ראובן קסטרו

ברשות שדות התעופה הודיעו היום על הוצאה לחופשה ללא תשלום של 70% מכלל העובדים הזמניים. כמו כן הוכרזה שורת צעדים נוספת, הכוללת צמצום משרות עובדי הביטחון, הוצאת עובדי היום לארבעה ימי חופשו, ביטול גורף של השעות הנוספות לכלל העובדים, ביטול הכשרות וגיוסים לקראת עונת הקיץ וביטול קורסים ונסיעות בתפקיד לחו"ל. בנוסף לכך, ההנהלה הבכירה ויתרה על 50% מהפריון השנתי לשנת 2019.

לאחר דיונים כואבים וקשים בין ההנהלה לוועדי העובדים ולאחר ניתוח הפעילות התעופתיות בנמל התעופה בן גוריון ונמל התעופה רמון ומתוך מכלול שיקולים מבצעיים הוחלט על הוצאה לחופשה ללא תשלום ל 70 אחוז מכלל העובדים זמניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully