וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפשטות הקורונה בישראל: מספר החולים בנגיף עלה ל-25, החמרה במצב הנהג

מצבו של תושב מזרח ירושלים שהסיע את הצליינים מיוון מוגדר קשה והוא סובל מחום גבוה. במקביל, מספר הנדבקים בישראל עלה, כששניים מהחולים החדשים חזרו מברצלונה, אחד שב מאיטליה, ונדבקת נוספת שהתה עם המשלחת מיוון. הנוסעים בטיסות שבהן שבו החולים מתבקשים להיכנס לבידוד

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

התפשטות הקורונה בישראל - עדכונים אחרונים

  • מצבו של נהג אוטובוס התיירים ממזרח ירושלים שנדבק בנגיף החמיר
  • החולה ה-25 שאותר בישראל הוא גבר מאזור המרכז שחזר מספרד ב-2 במרץ
  • החולה ה-24 היא אישה מאזור המרכז שהייתה במגע עם קבוצת הצליינים מיוון
  • החולה ה-23 הוא גבר ממחוז תל אביב שחזר ב-29 בפברואר מאיטליה
  • החולה ה-22 הוא גבר בן 50 מהמרכז שחזר מברצלונה

בבית החולים פוריה בטבריה חלה הבוקר (ראשון) החמרה במצבו של נהג האוטובוס חולה הקורונה, שהסיע את הצליינים מיוון שאובחנו עם הנגיף. מצב הנהג, תושב מזרח ירושלים בשנות ה-30 לחייו, מוגדר במצב קשה וסובל מחום גבוה. החולה איננו סובל ממחלות רקע, אך העובדה שהוא מעשן משפיעה על ההחמרה במצבו.

מספר הנדבקים הישראלים בווירוס עלה אתמול ל-25, עם הודעת משרד הבריאות על ארבעה חולים נוספים. החולה הראשון שאותר אמש, מספר 22, הוא גבר בשנות ה-50 לחייו מאזור המרכז שחזר מברצלונה ב-1 במרץ בטיסת אל על LY394. חולה זה נמצא בבידוד החל מ-4 למרץ, ארבעה ימים לאחר חזרתו לארץ. הוא נקלט במרכז הרפואי וולפסון כשמצבו טוב והוא סובל מתסמינים קלים בלבד.

מבית החולים נמסר כי שני חולי קורונה נוספים מאושפזים במצב קל באזור מבודד ומרוחק משאר המחלקות. השניים מנוטרים ומטופלים על ידי הצוות שממוגן על פי הנחיות משרד הבריאות.

היחידה המיוחדת לטיפול במצבי חירום בבית חולים שיבא תל השומר, 5 במרץ 2020. ראובן קסטרו
מתחם הבידוד בביה"ח שיבא/ראובן קסטרו

החולה שהה ב-2 למרץ בין השעות 10:30-11:00 בסופר אלונית תחנת דלק "דור אלון" בכביש 6 לכיוון צפון ליד מחלף בקה. בשעות 11:30-12:30 הוא שהה בניחום אבלים ברחוב אנקור 82 בכרמיאל. בשעה 12:30-13:30 הוא שהה סופרמרקט מרקזה כפר ירכא. בשעות 13:30-14:30 שהה במסעדת "בורגר אנד סטייקס" במרכז BIG בירכא. בשעות 19:30-19:35 שהה בקלפי מספר 97 ברחוב קפלן 42 בפתח תקווה. בשעות 20:00-20:10 הוא שהה ב"צ'יפ-מרקט" ארלוזרוב 38 פתח תקווה. בתאריך 3 במרץ בין השעות 18:00-19:00 שהה החולה בבית רבקה מחלקה ג' חדר 4235.

החולה השני הוא גבר ממחוז תל אביב שחזר ב-29 בפברואר מאיטליה והוא החולה ה-23 בנגיף הקורונה בארץ. הוא חזר לישראל בטיסת איזיג'ט EJU3342 ממילאנו לתל אביב ב-29 בפברואר שהמריאה בשעה 12:20 ונחתה בשעה 16:30. הוא נכנס לבידוד בית ממנו יצא רק כדי להצביע בקלפי יעודית למבודדי בית.

היחידה המיוחדת לטיפול במצבי חירום בבית חולים שיבא תל השומר, 5 במרץ 2020. ראובן קסטרו
צוות היחידה המיוחדת לטיפול במצבי חירום בבית החולים שיבא/ראובן קסטרו

חולה נוספת שאותרה אמש, החולה ה-24, היא אישה מאזור המרכז שהיתה במגע עם קבוצת הצליינים מיוון, ושהתה איתם בטיסה בה חזרו ליוון. היא הייתה על טיסה מספר A3924 מאתונה לתל אביב ב-2 במרץ בחברת AEGEAN. היא שהתה ב-2 במרץ בין השעות 20:00-20:10 בקלפי בבית ספר אבן חן בשוהם. למחרת היא שהתה בין השעות 09:45-10:00 במרפאת קופת חולים מאוחדת בשוהם. לאור תסמינים קלים שחוותה החולה, הוחלט להעבירה לבידוד בבית חולים אסותא בעיר אשדוד. מצבה מוגדר קל.

חולה נוסף שאותר אמש בישראל, הוא גבר מאזור המרכז שחזר מספרד ב-2 במרץ. מדובר בחולה ה-25 שאותר בארץ. הוא חזר ממדריד דרך בריסל ב-2 במרץ בשתי טיסות של חברת בריסל איירליינס. ממדריד לבריסל בטיסה SN3728, ומבריסל לנתב"ג בטיסה SN3293. ב-3 במרץ הוא שהה בין השעות17:40-18:15 בסופר חצות וחצי ברחוב טרכטנברג 18 בראשון לציון. מהמשרד נמסר כי החולה הוכנס לבידוד בבית החולים ברזילי באשקלון.

במשרד הבריאות הוסיפו כי נוסעי הטיסות שבהם שבו החולים לארץ, מתבקשים להיכנס לבידוד ביתי לפי הוראות משרד הבריאות, ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד משרד הבריאות בטלפון *5400 ובמוקדי קופות החולים. כמו כן, מי ששהה במקומות שצוינו לעיל, בימים ובשעות המפורטים מתבקש להכנס לבידוד ביתי.

נמל תעופה בן גוריון תחת חשש מקורונה, 5 במרץ 2020. ראובן קסטרו
נתב"ג כמעט ריק בשל החשש מנגיף הקורונה/ראובן קסטרו

בתוך כך, רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה כי מאז הצו המעודכן שנכנס לתוקפו אתמול, סורבה כניסתם לישראל בכלל המעברים של כ-90 זרים, העומדים בתנאי צו איסור הכניסה. לפי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה, עזבו מרצונם את ישראל מאז אתמול 342 אוסטרים, 1,756 גרמנים, 1,217 צרפתים, 1,348 פולנים, ומאות אזרחים זרים נוספים מאיטליה, ספרד, שוויץ ורומניה. בנוסף אליהם, יצאו מאות אזרחים ממדינות אחרות.

אתמול התגלו ארבעה חולים חדשים בנגיף הקורונה בישראל, שניים מהם, בני כ-50, תושבי מרכז הארץ ששהו בבידוד ובהמשך הועברו לבית החולים שיבא. אחד מהם חזר ב-27 בפברואר ממדריד שבספרד והשני חזר ב-4 במרץ מציריך שבשוויץ. חולה נוסף, גבר בן כ-30 מאזור המרכז, חזר ב-2 במרץ ממדריד והגיע לטיפול בבית החולים וולפסון. בנוסף אליהם, גבר בן כ-30 מאזור חיפה שחזר מווינה שבאוסטריה ב-1 במרץ נדבק אף הוא בנגיף. הוא הועבר לבית החולים רמב"ם לאחר ששהה בבידוד ביתי, ואושפז בחדר "לחץ שלילי" מבודד באחת המחלקות הפנימיות. מצבו מוגדר טוב.

הישראלים הנוספים שנדבקו בנגיף כוללים בין היתר תושבת רמת גן ותושב אשדוד שחזרו מאיטליה, בני זוג מהיישוב אירוס, שני בני משפחה ששבו מאיטליה וחיילת תושבת אור יהודה. כמו כן, השבוע נודע על הידבקותו של תלמיד כיתה ט' בבית הספר ברנר שבגבעת ברנר, של תושב תל אביב שחזר מאיטליה ושל סגנית מנהלת בית ספר בקריית אונו. בנוסף לנהג האוטובוס, אתמול אובחן גם פנסיונר תושב המרכז שחזר מאיטליה כנשא של הנגיף. בד בבד, תשעה מנוסעי ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" שוחררו אתמול מהבידוד במרכז הרפואי שיבא-תל השומר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים מחר בישיבת הממשלה דיון בנושא הקורונה. במהלך הדיון ימסרו ראש הממשלה, שר הבריאות יעקב ליצמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב דיווח ועדכונים לחברי הממשלה.

אמש ערך נתניהו כינוס חירום אינטרנטי, בעקבות משבר הקורונה. בכינוס אמר כי "ב-48 השעות האחרונות אנחנו רואים הגדלה בקצב ההידבקות". הוא הוסיף כי משרד הבריאות "לא יכול לאמוד את קצב ההדבקה, אבל הוא גבוה יותר ממה ששיערנו כנראה". בנוסף לכך, אמר נתניהו כי "יזמתי שיחת ועידה שמבצע השבוע עם מנהיגי העולם כדי לראות איך אפשר לעזור זו לזו".

(עדכון ראשון 20:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully